Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

Min beställning på webhallen av 5900X 15:03 finns nu för hämtning så förhoppningsvis är du nära.

Ooo... kliar i fingrarna, läskigt att börja hoppas!

Permalänk
Medlem

Har en 5950x att hämta på webhallen nu.. Nu är bara frågan om jag ska ha den, har vant mig vid den 5600x som jag köpte och tänkte sälja vidare (eller stoppa in i en annan burk) , den är klart mer kapabel än vad jag först trodde.. Kanske 5950x är overkill.. Angenäma "besvär"
Fö. Finns ett dark hero mb nu också så dom verkar droppa in nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Le9:

Igår stod det liknande detta på ordern: "Beställd, förväntas i lager 10 december 2020(Obekräftad), 1 st."

Idag står det istället på ordersidan: "Beställd, förväntas i lager 2 december 2020, 1 st."
och om man klickar på varan så står det "Inte i lager. 100+ st. förväntas att skickas 3.jan.2021 (osäkert datum)"

Så jag hoppas att det innebär att vi är med på den (förhoppningsvis)bekräftade leveransen som kommer in den 2 December.

Ja, så jag tänker också, håll tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Fick du den levererad i kartong eller bubbelplastat brev? Den ser ju rätt pristin ut så antar att du fick den korrekt packad, grattis!

Den kom som de brukar packa nu för tiden, vikt papp runt innehållet med svarta plastband Så det var ju skönt!

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Fafan nu känner jag mig som en riktigt skitstövel, du har ju varit den mest hjälpsamma från webbis haha, typiskt. Aja, jag trodde inköparen var nån lirare som satt och halvsov, när jag jobbade på webhallen var vi alla rätt avdankade kan jag säga men det var ju över 10 år sedan.

Cheers och tack för uppdateringen, du gör vad du kan, jag tror nog inet lovar mer en de kan leverera i det här fallet då de troligtvis inte har några andra leverantörer än vad ni har. Mitt alternativ är att importera kortet från israel men det kommer kosta mig ca 4000 mer än listpris i sverige + trolivtvis rev 1.0 + potentiellt garantiärende med datorbutik i israel, kan bli jobbigt.

Håller tummarna på det där datumet i början av december.

Vad är för omega kort du ska ha egentligen? Aorus Extreme? Aja kudos att importera från Israel, vill man ha något så vill man ha något, då är det bara köra ;D

Permalänk

Ni som står i kö på 4-5 butiker samtidigt, har ni pyntat på samtliga ställen eller hur fungerar det? Jag väntar på 5950x på Webhallen, men eftersom jag var lite sent ute är det väl lika bra att signa upp överallt. Dock vill ju t.ex. NetOnNet och Inet ha mina pengar direkt, och helst vill jag ju inte ligga ute med 50k. Hur har ni gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JanneShaften:

Ni som står i kö på 4-5 butiker samtidigt, har ni pyntat på samtliga ställen eller hur fungerar det? Jag väntar på 5950x på Webhallen, men eftersom jag var lite sent ute är det väl lika bra att signa upp överallt. Dock vill ju t.ex. NetOnNet och Inet ha mina pengar direkt, och helst vill jag ju inte ligga ute med 50k. Hur har ni gjort?

Faktura?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av JanneShaften:

Jag kör på faktura på alla ställena/orderna, precis som jag alltid gör i vanliga fall när jag handlar online. Man vill ju inte ligga ute med pengar om man inte behöver, det lär ju bli avbeställningar när CPU:n är på väg.

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Jag kör på faktura på alla ställena/orderna, precis som jag alltid gör i vanliga fall när jag handlar online. Man vill ju inte ligga ute med pengar om man inte behöver, det lär ju bli avbeställningar när CPU:n är på väg.

Aha, ja, det går ju såklart. Lite svettigt om alla av någon sjuk anledning skulle kunna leverera samtidigt, men det känns ju smått osannolikt. Då får man väl helt sonika skicka tillbaka några :D.

3950x borde ju bli helt osäljbar inom kort, skall de inte rea ut dessa? Jag hade kunnat ta en sådan istället, men att köpa den för nästan samma pris som en 5950x känns ju lite lagom vidrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TitanFrog:

Ni som beställt från Netonnet, har ni fått någon spelkod för Far Cry 6? Står inget om någon gamebundle på netonnets sida.

Funderar också lite kring det.

Permalänk
Medlem

Personligen anser jag nog att det är en smula taskigt mot butiker också att ligga med beställningar på allihopa när man har noll intention att handla mer än en styck vara, speciellt när väldigt många gör det samtidigt vilket resulterar i när på omöjlighet att avgöra hur många man faktiskt behöver beställa in, alla butiker kan inte ha massiva lager av varor som kostar stora pengar då det helt enkelt kostar att ligga inne med varor på lager.

Jag handlade med direkt betalning i en butik och inväntar leverans, det orsakar väldigt lite problem för alla inblandade parter. Jag inser att min åsikt här kanske inte är så populär men samtidigt är det just min inställning, kanske inte vore helt fel om några fler slutade med att boka på alla tillgängliga butiker.

Sen är det inte hela världen på dessa processorer då butikerna borde ha relativt lätt att bli av med dom i slutändan men som princip är det som sagt inte jättesnällt mot butker.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Nu är det ju så att så fort du avbeställer får en annan din vara. De som väntar på CPUer nu hindrar ju ingen annan eftersom det inte finns några.
Låt oss säga att jag har en beställning på komplett och en på inet. Jag är i kö på båda. Inet får in först och den packas, då avbeställer jag den på komplett, vilket gör att de i kön efter mig hoppar upp ett steg. Det drabbar varken butiken eller någon i komplett kön.
Så länge det är kö kommer alla cpuer att säljas.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nu är det ju så att så fort du avbeställer får en annan din vara. De som väntar på CPUer nu hindrar ju ingen annan eftersom det inte finns några.
Låt oss säga att jag har en beställning på komplett och en på inet. Jag är i kö på båda. Inet får in först och den packas, då avbeställer jag den på komplett, vilket gör att de i kön efter mig hoppar upp ett steg. Det drabbar varken butiken eller någon i komplett kön.

->

Skrivet av tellus82:

Sen är det inte hela världen på dessa processorer då butikerna borde ha relativt lätt att bli av med dom i slutändan men som princip är det som sagt inte jättesnällt mot butker.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiped:

Har en 5950x att hämta på webhallen nu.. Nu är bara frågan om jag ska ha den, har vant mig vid den 5600x som jag köpte och tänkte sälja vidare (eller stoppa in i en annan burk) , den är klart mer kapabel än vad jag först trodde.. Kanske 5950x är overkill.. Angenäma "besvär"
Fö. Finns ett dark hero mb nu också så dom verkar droppa in nu

Köper gärna din 5600 om det blir aktuellt... min beställda lär väl aldrig dyka upp

Permalänk
Medlem

NU har jag slagit på Fmax och ställt in inställningarna för PBO2 på mitt C7H, till 21:10 idag är min 5900X försenad men sen skall det bara vara att proppa i. Gör det dock inte förrän imorgon, för sent på kvällen för att kladda med kylpasta.

Fmax fungerar bra, inte riktigt lika hög prestanda som Per CCX OC, men bra mycket bättre än Auto. Och drar mindre ström/tystare än Per CCX. Och alla cores på CCD0 når 4600-4625MHz(med gamla 3900X).

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Sötast

Jag är också jätte sugen på min men till er som funderar på att hoppa skepp och ta en intel istället.....

Varför?
Är era datorer dåliga att ni inte klarar er en minut till?
Tänker att vi alla har klarat oss fram till nu, så en vecka eller månad till borde ju inte vara liv och död.
Om inte den gamla krashat såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag är också jätte sugen på min men till er som funderar på att hoppa skepp och ta en intel istället.....

Varför?
Tänker att vi alla har klarat oss fram till nu, så en vecka eller månad till borde ju inte vara liv och död.

Ja min är rätt kass, men jag klarar mig ändå så är väl ingen fara på torpet.. Gillar bara inte osäkerheten med att inte veta när det kommer alls.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut 5900x efter tipset i tråden om Netonnet. Ska avbeställa den 5800x som beställdes 15.02 på Webhallen nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JanneShaften:

Valde Inet och Klarna. De skickade inte fakturan förrän de plockade processorn, och sen var det de vanliga 14 dagarna efter det.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Varför?

Min 6700k har egentligen några år kvar beroende på spel men det märks helt klart att 4a kärnor inte räcker till, plus pga lotteriet så klarar inte min speciellt höga frekvenser utan att skruva upp vcore till extrema nivåer.
Detta tillsammans med mitt 3080 ger en flaskhals i många spel. (nere på 50% gpu användning i en del spel medans cpu är maxad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av binne71:

Jag avbeställde min och fryser planerna på ny dator ett litet tag, går inte att få tag i en GPU ändå till vettigt pris. Kommer GPU:erna ner i vettiga priser och går att få tag på så beställer jag antingen en ny ryzen 5k eller tar en 3700k, spelar ingen roll egentligen för spelande i 1440p.

Lyckades ju få hem en 3080 så sitter bara och väntar på min nya cpu..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Sötast
Skrivet av Partyprime:

Min 6700k har egentligen några år kvar beroende på spel men det märks helt klart att 4a kärnor inte räcker till, plus pga lotteriet så klarar inte min speciellt höga frekvenser utan att skruva upp vcore till extrema nivåer.
Detta tillsammans med mitt 3080 ger en flaskhals i många spel. (nere på 50% gpu användning i en del spel medans cpu är maxad)

Samma här, har en 4670K.

Jag hade usel prestanda idag, och förra veckan, och för en månad sen, och för ett år sedan och 3 år sedan.... så man är liksom rätt van

Permalänk
Skrivet av mpat:

Valde Inet och Klarna. De skickade inte fakturan förrän de plockade processorn, och sen var det de vanliga 14 dagarna efter det.

Inet har väll inte klarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Inet har väll inte klarna?

Dom har Qliro, fungerar snarlikt

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Lite OT men på O11 dynamic så rekommenderas inte side-utblås då du kommer cirkulera runt skitvarm luft i PSU-avdelningen som kommer bli varm av luften som trappas där så att säga. Man måste modda det då så luften bara kan gå ut genom gallret.

Om du har varma utblåset i toppen så passar det bättre tror jag med hur varm luft funkar också.

Ahh okej.
Vill helst undvika att ha något i toppen av lådan.
Så får kanske "stänga av" området runt radiatorn, så luften bara kan ta sig ut vid det utblåset.
Borde inte vara så svårt att få det relativt tätt med en bit formklippt kartong eller liknande.
Man ser ju ändå inte in bakom där, så behöver ju inte vara skit snyggt, utan funktionellt bara.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk

5900x hämtad idag på Webhallen i Uppsala. Beställd 15.03, ordernr slutade på 9971. Tog dock ett par timmar innan den bootade. Plockade bort kylare och CPU för att kolla stiften. Allt såg bra ut. Monterade ihop allt igen och då startade den. MSI MEG Unify btw.

Permalänk

Mitt script varnade mig nyss om att 5950x står som "I lager" på NetOnNet. Jag drog iväg en order direkt, får se vad som händer!

20.56 bytte sidan status, så jag hade tur som kom till datorn i tid, förutsatt att de faktiskt har processorn på lager då :).

Update: Har fått bekräftelse nu. Var i någon form av psykos och klickade tydligen i "Hemkörning, i morgon 19:00", men det låter väl lite för bra för att vara sant? Svettiga tider!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JanneShaften:

Mitt script varnade mig nyss om att 5950x står som "I lager" på NetOnNet. Jag drog iväg en order direkt, får se vad som händer!

20.56 bytte sidan status, så jag hade tur som kom till datorn i tid, förutsatt att de faktiskt har processorn på lager då :).

Update: Har fått bekräftelse nu. Var i någon form av psykos och klickade tydligen i "Hemkörning, i morgon 19:00", men det låter väl lite för bra för att vara sant? Svettiga tider!

Vore helt sjukt ;D jag har inte fått någon bekräftelse och la ordern på 5950x vid lunch :D;

Permalänk
Medlem
Skrivet av JanneShaften:

Det finns JUST NU 23st 5950x i lager hos Netonnet

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Man är ju dum i huvudet, jag la en till order på 5950x i panik