Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

9544 så ganska nära dig.

9524 här. Inget datum dock.
När det var tal om 60st tidigare var datumet 25:e för mig, men när 25st blev utfallet bör det vara 4 st på 15:01 kvar så om det då är fler än 35st denna gången så peppar peppar får man hålla tummarna om man tolkat det hela rätt tidigare. Avräknat dock ev. okända ändringar av kölistan som kan ändra på detta.

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Var en av det 8 som fick tag på en 5950x från inet vid lanseringen.
Har inte ens byggt något än, är mitt uppe i försäljning av lägenheten, men efter helgen hoppas jag på att jag ska få lite tid att bygga ihop nya burken (får inte alls dåligt samvete när så många väntar på sin cpu ^^)
Förhoppningsvis så kommer Lian Li Uni fan fläktarna samtidigt, så har jag allt som ska in i burken.

Hehe jag väntar fortfarande på min CPU men fick lite tid o installera mina uni fans (de är riktigt nice fläktar).

https://imgur.com/a/xeQrssb

Permalänk
Webhallen
Skrivet av asabla:

@Webhallen
Jisses vad ni krigar på att hålla oss uppdaterade här, även när samma frågor tittar in titt som tätt. Nästan så man önskar att det skulle gå och göra en post i en tråd sticky

Efter att ha kikat på hemsidan så ser det ut som om jag borde hamna en liten bit efter 160 (15:04). Men mitt nyfikna sinne kan inte riktigt hålla sig, så tänkte kolla om ni har lust att ta en kik för 0426

Vet inte om det påverkas ifall man har beställt via ett företagskonto eller ej

Företagskonto påverkar ej köplats! men har du efter 160 så är det bara sitta tight och hålla koll på listan på produktsidna

Skrivet av KlumpKlumpen:

@Webhallen Tjoho, kan du säga något nytt om 5800x? Inte uppdaterades på länge på produktsidan. Börjar få hem de andra delarna från Black Week nu så börjar klia i fingrarna att få starta bygget!

CPU: 5800x
Ordertid: 15:02
Ordernr: *****406
Förnamn: Adam
Vald butik: Postorder

5800X Har ej rört på sig sedan launch tyvärr, får hänvisa till kölistan som står på produktsidan :/

Skrivet av RBenassi:

Härligt att höra!!!
Har du något hum om när våg 3 kan tänkas anlända?

När som! men pga tryck på lagret så är inget "spårbart" längre

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Beställde en 5900x från netonnet efter att jag såg ett meddelande här, beställdes 24e och har skickats nu. Dags att avbeställa alla andra ordrar. Ni är alla guld som gett tips i denna tråd.

Permalänk
Medlem

5900x är visserligen något över min budget men nu ligger det en order på den också (Netonnet) för att sprida ut risken/chansen lite. Får se vad som kommer först.

Permalänk

@webhallen Räcker 5950X till alla 15:02 beställningar?

Någon 15:03 som har fått sin 5950X?

Tack tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Jag undrar hur lång köerna egentligen är med tanke på hur många av oss som köar hos flera butiker samtidigt. Utav 1000 ordrar så kanske det bara är ett hundratal som bara köar i den butiken.

Därför jag rekommenderar NetOnNet här Många andra som inet, komplett etc har ordrar i hundratals speciellt på 5600x. Medans NetOnNet från min källa sitter på knappt 100 st 5600x förbeställda men inväntar 900st De gäller även de andra modellerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogueJuan:

Hehe jag väntar fortfarande på min CPU men fick lite tid o installera mina uni fans (de är riktigt nice fläktar).

https://imgur.com/a/xeQrssb

Ahh nice
Jag har beställt 6st jag också, och i ett Lian Li O11 Dynamic dessutom ^^
Dock är mitt chassi PCMR modellen.
Min plan är dock inblås i botten, och utblås på höger sidan, med en 360 radiator bakom panelen.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Därför jag rekommenderar NetOnNet här Många andra som inet, komplett etc har ordrar i hundratals speciellt på 5600x. Medans NetOnNet från min källa sitter på knappt 100 st 5600x förbeställda men inväntar 900st De gäller även de andra modellerna.

Sätt på dig den blå röda jackan istället, the shows over 😘

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Fick just sms från Netonnet att min 5900X har skickats! Helt galet att den order jag lade sist av alla (24/11) är den som blev vinnaren. Imorgon när jag har den i handen blir det till att avboka de fyra andra beställningarna + en 5950X som jag beställt, haha. Kommer nästan bli sorgligt att inte uppdatera den här tråden var tionde minut längre. Kommer sakna det här gänget!

Permalänk
Medlem

Från köplats 185 till leverans idag. Det är ändå inte illa, bra jobbat Inet
https://i.imgur.com/c5pwnln.png

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Skrivet av Malaka:

Därför jag rekommenderar NetOnNet här Många andra som inet, komplett etc har ordrar i hundratals speciellt på 5600x. Medans NetOnNet från min källa sitter på knappt 100 st 5600x förbeställda men inväntar 900st De gäller även de andra modellerna.

Inom vilken tidsram menar han då?

Permalänk
Medlem

Efter att ha lurkat runt lite här i tråden så börjar jag tro att min order på en 5900X som las på Webhallen 15:03 och som gav ordernummer ****0175 kanske inte räcker till för de som förväntas levereras nästa vecka. Tradigt med all denna varubrist i höst... Chansade och beställde från Netonnet igår också, hoppas på det bästa efter vad som sagts här inne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är jag som är inköparen så tro mig jag ligger på i detta fallet, förstår att det kliar i hela kroppen, jag är likadan själv när jag väntar på något gott! Det är ett dyrt moderkort absolut, men det har ändå mer run rate än vad tex ett Asrock Aqua kort för 11k har av förklarliga skäl. Jag har 5st bokningar på detta moderkort som jag jagar med ljus och lykta för tillfället att få fram, jag har skakat i Gigabyte för en andra gång nu och de ska kolla status igen, tidigare gångs "eventuella" leverans verkade ej bli av. Kan inte spekulera varför det är sopslut för tillfället då moderkort överlag har inte haft några större problem överlag tillgänglighetsmässigt.

/Patrik

Fafan nu känner jag mig som en riktigt skitstövel, du har ju varit den mest hjälpsamma från webbis haha, typiskt. Aja, jag trodde inköparen var nån lirare som satt och halvsov, när jag jobbade på webhallen var vi alla rätt avdankade kan jag säga men det var ju över 10 år sedan.

Cheers och tack för uppdateringen, du gör vad du kan, jag tror nog inet lovar mer en de kan leverera i det här fallet då de troligtvis inte har några andra leverantörer än vad ni har. Mitt alternativ är att importera kortet från israel men det kommer kosta mig ca 4000 mer än listpris i sverige + trolivtvis rev 1.0 + potentiellt garantiärende med datorbutik i israel, kan bli jobbigt.

Håller tummarna på det där datumet i början av december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Från köplats 185 till leverans idag. Det är ändå inte illa, bra jobbat Inet
https://i.imgur.com/c5pwnln.png

Fick du den levererad i kartong eller bubbelplastat brev? Den ser ju rätt pristin ut så antar att du fick den korrekt packad, grattis!

Permalänk

Köpt 5600x i 5 olika butiker. Hoppas man får någon innan Jul, speciellt nu när man fick hem sin 6800XT igår. Bara prollen som saknas

Permalänk
Medlem
Skrivet av TitanFrog:

Inom vilken tidsram menar han då?

Minns inte alla datum men en order om ca 150 5600x och ca 50st av resterande modeller skulle vara inne till vecka 50, resten slutet av december. Men man får ju ta de med en nypa salt, verkar inte som alla ÅF får de ordrar dom förväntat sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Företagskonto påverkar ej köplats! men har du efter 160 så är det bara sitta tight och hålla koll på listan på produktsidna

5800X Har ej rört på sig sedan launch tyvärr, får hänvisa till kölistan som står på produktsidan :/

När som! men pga tryck på lagret så är inget "spårbart" längre

/Patrik

Tack så mycket för din info, Patrik!!!
Grymt uppskattat!!!

Permalänk
Medlem

Jag beställde en 5900x från komplett igår, Då stod det förväntat leveransdatum den 10 december. Idag uppdaterade dom till 2 December. Nu är det bara att hålla tummarna!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | Asus Crosshair VIII Impact | Ryzen 5900x | G.Skill Trident Z RGB 2x8GB 3800MHz CL15 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Le9:

Jag beställde en 5900x från komplett igår, Då stod det förväntat leveransdatum den 10 december. Idag uppdaterade dom till 2 December. Nu är det bara att hålla tummarna!

Har även beställt 5900X från Komplett, på release. Inne på ordern så står det 2:e december, men klickar jag in på varan står det att de förväntas 10 december (preliminärt). Osäkert vad man ska gå efter här...

Permalänk
Medlem

Jag beställde 5600X i måndags av Komplett och då stod det 2a December. Men idag har det ändrats till "Beställd, förväntad 1 Januari 2021."
Men som tidigare nämn verkar det som man ska dessa datum med en nypa salt.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Därför jag rekommenderar NetOnNet här Många andra som inet, komplett etc har ordrar i hundratals speciellt på 5600x. Medans NetOnNet från min källa sitter på knappt 100 st 5600x förbeställda men inväntar 900st De gäller även de andra modellerna.

Fasiken, har inte fått någon update på min order på 5950x än

/Cem

Permalänk
Medlem

5800x verkar vara omöjliga att få tag på.. 😭 @webhallen har ni fått några 5800x alls förutom de som ni hade till launch?

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

Efter att ha lurkat runt lite här i tråden så börjar jag tro att min order på en 5900X som las på Webhallen 15:03 och som gav ordernummer ****0175 kanske inte räcker till för de som förväntas levereras nästa vecka. Tradigt med all denna varubrist i höst... Chansade och beställde från Netonnet igår också, hoppas på det bästa efter vad som sagts här inne!

Min beställning på webhallen av 5900X 15:03 finns nu för hämtning så förhoppningsvis är du nära.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Företagskonto påverkar ej köplats! men har du efter 160 så är det bara sitta tight och hålla koll på listan på produktsidna

5800X Har ej rört på sig sedan launch tyvärr, får hänvisa till kölistan som står på produktsidan :/

När som! men pga tryck på lagret så är inget "spårbart" längre

/Patrik

Skrivet av CEM:

Fasiken, har inte fått någon update på min order på 5950x än

/Cem

Verkar inte som det

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av aalexjd:

Har även beställt 5900X från Komplett, på release. Inne på ordern så står det 2:e december, men klickar jag in på varan står det att de förväntas 10 december (preliminärt). Osäkert vad man ska gå efter här...

Igår stod det liknande detta på ordern: "Beställd, förväntas i lager 10 december 2020(Obekräftad), 1 st."

Idag står det istället på ordersidan: "Beställd, förväntas i lager 2 december 2020, 1 st."
och om man klickar på varan så står det "Inte i lager. 100+ st. förväntas att skickas 3.jan.2021 (osäkert datum)"

Så jag hoppas att det innebär att vi är med på den (förhoppningsvis)bekräftade leveransen som kommer in den 2 December.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | Asus Crosshair VIII Impact | Ryzen 5900x | G.Skill Trident Z RGB 2x8GB 3800MHz CL15 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av CEM:

Fasiken, har inte fått någon update på min order på 5950x än

/Cem

Ge de till imorgon, stort tryck på lagret i och med BW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Ahh nice
Jag har beställt 6st jag också, och i ett Lian Li O11 Dynamic dessutom ^^
Dock är mitt chassi PCMR modellen.
Min plan är dock inblås i botten, och utblås på höger sidan, med en 360 radiator bakom panelen.

Lite OT men på O11 dynamic så rekommenderas inte side-utblås då du kommer cirkulera runt skitvarm luft i PSU-avdelningen som kommer bli varm av luften som trappas där så att säga. Man måste modda det då så luften bara kan gå ut genom gallret.

Om du har varma utblåset i toppen så passar det bättre tror jag med hur varm luft funkar också.

Permalänk

Ni som beställt från Netonnet, har ni fått någon spelkod för Far Cry 6? Står inget om någon gamebundle på netonnets sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

5800x verkar vara omöjliga att få tag på.. 😭 @webhallen har ni fått några 5800x alls förutom de som ni hade till launch?

Jag avbeställde min och fryser planerna på ny dator ett litet tag, går inte att få tag i en GPU ändå till vettigt pris. Kommer GPU:erna ner i vettiga priser och går att få tag på så beställer jag antingen en ny ryzen 5k eller tar en 3700k, spelar ingen roll egentligen för spelande i 1440p.