Permalänk
Medlem

Ingen dålig prosessor. Men ja..
Skrev mäst inlägget för att jag gillar amazons översättnings system.

Vill inte betala för en skrivbordsprocessor?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

När Inet skriver "i lager 18/12" betyder det då att varan verkligen finns i lager? Är eventuell kö borträknad då?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut min 5900X från instabox lådan, beställde på Netonnet i tisdags 24'e strax innan midnatt.

Fick den i en liten brun kartong med en luftkudde i, sen retail-boxen av processorn låg och skvalpade lite där (de skulle haft en luftkudde till).

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Imorgon blir det montering, när jag är pigg nog att applicera kylpasta.

Du behöver inte vara pigg, bara ha icke-ledande pasta...
https://www.youtube.com/watch?v=EUWVVTY63hc

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk

Jag la en beställning på 5800x istället, får hoppas den trillar in nästa vecka.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

När Inet skriver "i lager 18/12" betyder det då att varan verkligen finns i lager? Är eventuell kö borträknad då?

Nej, det betyder nog tyvärr inte mycket mer än att det antingen är en ren gissning från Inets sida, eller så är det bara baserat på preliminära datum som de får från leverantören. Både Komplett och Webhallen börjar indikera eller hinta om leverans av 5600X först i Januari, om denna modell kommer tidigare än så kan vi nog bara se det som en ren bonus.

Ställ in dig på ovanstående så minimerar du besvikelsen, processorerna kan nog komma både före eller efter dessa preliminära datum.

Permalänk
Medlem

Fick 5900x från NoN idag och beställde 3 dagar sen. 5800x som var beställd 15.02 kom aldrig fram, lustigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Fick 5900x från NoN idag och beställde 3 dagar sen. 5800x som var beställd 15.02 kom aldrig fram, lustigt...

På lager när du gjorde en beställning?
Eller var det ett spontant köp?

Permalänk
Medlem

Kul att så många lyckades snappa upp 5900x och 5950x från netonnet efter mitt tidigare tips Får jag in lite inside info från andra ÅF så ska jag försöka tipsa här först. Har lite prel. info om 5600x från AMD återkommer i nästa vecka.

EDIT: Till de som frågat varför jag endast nämnt netonnet. Jag har inside info från andra ÅF men det är lönlöst att skvallra om en leverans om 100st 5600x från Exertis till Komplett när Kompletts orderdjup är i tusentals. Ingen här kommer kunna beställa och få en då. Enligt min info va netonnet den enda jag kände till med lågt orderdjup där de mindre leveranserna faktiskt innebär överskott som swec kan noppra före massorna tack vare mina tips Om jag inte hade tipsat och det blivit grönt på prisjakt så hade processorerna gått på direkten oavsett men jag föredrar om vårt community har steget före.

Permalänk
Medlem

Tips här i tråden att 5900x skulle komma in. @Malaka har insider tipsen

*edit Såg inte ditt meddelande innan jag skrev, kusligt. Stort tack till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Beställde en 5600x av komplett för 3 veckor sedan, nu står det att tidigast leveranstid är 3 januari 2021? Hoppas att jag inte är ensam om detta.

Intressant. Jag beställde själv en 5600x (samt ett moderkort) på Komplett den 23 november och den väntas vara i lager 8 december enligt orderinformationen. Men med tanke på vad du skriver så känns det ju väldigt tveksamt om så blir fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NilssonF:

Intressant. Jag beställde själv en 5600x (samt ett moderkort) på Komplett den 23 november och den väntas vara i lager 8 december enligt orderinformationen. Men med tanke på vad du skriver så känns det ju väldigt tveksamt om så blir fallet.

Är moderkortet och CPU:n i ett paket?
Låter märkligt annars att du skall få såpass tidigare leverans än vi som köat sen releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NilssonF:

Intressant. Jag beställde själv en 5600x (samt ett moderkort) på Komplett den 23 november och den väntas vara i lager 8 december enligt orderinformationen. Men med tanke på vad du skriver så känns det ju väldigt tveksamt om så blir fallet.

Min förväntas 1 januari...beställde före dig.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Haha bara pga dina daily updates så ger jag dig denna, men ja du har knipt en

Till er andra, låt det gå ett dygn så systemet får skyffla

Har gått många dygn nu men bara Klarna som reserverat pengar och kortet är kvar men inget i orderhistoriken. Vad är det som händer med den omtalade Klarna-buggen dvs man fastnar på eran hemsida med en rullande grafik? Bryr mig inte så mycket om att jag inte får något kort men surt att det står reserverat med pengar på Klarna så här längt efteråt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Ni som väntar på 5600x, varför inte köpa resten delarna och klicka hem en ersättnings cpu så länge? När 5600x kommer så säljer man den andra bara. Visst några hundralappar lär man ju förlora. Fast om man har flyt och den kommer inom 1 mån så kan man kanske lämna tillbaks den andra cpu,n på öppet köp.
Klickade själv hem en 3600xt så länge, så byter jag när 5600x kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperninja:

De verkar inte ha något direkt kösystem då jag beställde tidigt på dagen den 24e och min har inte skickats?

Lider med dig har haft beställningar på 3 siter från släppet. La in en på Netonnet pga av allt chatter i denna tråd och känner mig lyckligt lottad nu. Hoppas du får in snart <3

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Kul att så många lyckades snappa upp 5900x och 5950x från netonnet efter mitt tidigare tips Får jag in lite inside info från andra ÅF så ska jag försöka tipsa här först. Har lite prel. info om 5600x från AMD återkommer i nästa vecka.

EDIT: Till de som frågat varför jag endast nämnt netonnet. Jag har inside info från andra ÅF men det är lönlöst att skvallra om en leverans om 100st 5600x från Exertis till Komplett när Kompletts orderdjup är i tusentals. Ingen här kommer kunna beställa och få en då. Enligt min info va netonnet den enda jag kände till med lågt orderdjup där de mindre leveranserna faktiskt innebär överskott som swec kan noppra före massorna tack vare mina tips Om jag inte hade tipsat och det blivit grönt på prisjakt så hade processorerna gått på direkten oavsett men jag föredrar om vårt community har steget före.

Själv har jag börjat fundera på en 5900X istället för 5600X, har du hört något om fler leveranser av 5900X till netonnet den närmaste tiden?

Permalänk
Medlem

Jag bestälde min 5950x 15:06 på webbhallen och hämtade ut den idag.

Permalänk
Medlem

Inte helt relevant till ryzen 5000 men mitt Dark Hero som jag beställde tillsammans med 5900x på Webhallen 15:04 transporteras nu till hämtbutik - ifall någon undrar ungefär var kön ligger på det moderkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Kul att så många lyckades snappa upp 5900x och 5950x från netonnet efter mitt tidigare tips Får jag in lite inside info från andra ÅF så ska jag försöka tipsa här först. Har lite prel. info om 5600x från AMD återkommer i nästa vecka.

EDIT: Till de som frågat varför jag endast nämnt netonnet. Jag har inside info från andra ÅF men det är lönlöst att skvallra om en leverans om 100st 5600x från Exertis till Komplett när Kompletts orderdjup är i tusentals. Ingen här kommer kunna beställa och få en då. Enligt min info va netonnet den enda jag kände till med lågt orderdjup där de mindre leveranserna faktiskt innebär överskott som swec kan noppra före massorna tack vare mina tips Om jag inte hade tipsat och det blivit grönt på prisjakt så hade processorerna gått på direkten oavsett men jag föredrar om vårt community har steget före.

Jag är dig evigt tacksam 🙏

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Själv har jag börjat fundera på en 5900X istället för 5600X, har du hört något om fler leveranser av 5900X till netonnet den närmaste tiden?

Personligen tycker jag 5600x är mer prisvärd Men de pirrar ju i fingrarna när 5900x verkar mer tillgänglig. Har tyvärr inget om netonnet. Men jag har prel. lite info ang. leveranser överlag nästa vecka vilket berör alla återförsäljare då infon kommer från en av de större distributörerna. Men de är för osäkert för att tipsa även om jag har ett hum om hur de kommer se ut nästkommande 2 veckorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zautos:

Jag bestälde min 5950x 15:06 på webbhallen och hämtade ut den idag.

Grattis! Beställde min 15:02 men har dock ännu inte fått hämta den (ordernr: 9532). Får jag fråga vilket ordernummer du hade (fyra sista)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaYFly:

Ni som väntar på 5600x, varför inte köpa resten delarna och klicka hem en ersättnings cpu så länge? När 5600x kommer så säljer man den andra bara. Visst några hundralappar lär man ju förlora. Fast om man har flyt och den kommer inom 1 mån så kan man kanske lämna tillbaks den andra cpu,n på öppet köp.
Klickade själv hem en 3600xt så länge, så byter jag när 5600x kommer.

Exakt vad jag gjorde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Personligen tycker jag 5600x är mer prisvärd Men de pirrar ju i fingrarna när 5900x verkar mer tillgänglig. Har tyvärr inget om netonnet. Men jag har prel. lite info ang. leveranser överlag nästa vecka vilket berör alla återförsäljare då infon kommer från en av de större distributörerna. Men de är för osäkert för att tipsa även om jag har ett hum om hur de kommer se ut nästkommande 2 veckorna.

Sunt förnuft har börjat lämna mig, jag har inlett bearbetningen att jag nog troligtvis behöver en 5900X.

Vad kommer först, en tidig order (15:02) från Webhallen på en 5600X eller gårdagens beställning på en 5900X från netonnet?

Permalänk
Medlem

Min 5950x packas nu av inet Köptes den 13:e

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Sunt förnuft har börjat lämna mig, jag har inlett bearbetningen att jag nog troligtvis behöver en 5900X.

Vad kommer först, en tidig order (15:02) från Webhallen på en 5600X eller gårdagens beställning på en 5900X från netonnet?

Webhallen är en av de få jag faktiskt inte har någon info alls om. Vill inte vara orsaken till att du avbokar hos den ena eller den andra. Behåll båda vettja o se vilken som kommer först. Jag kommer bara ge inside info när jag vet att något bolag kommer få in leverans som kommer göra det möjligt för folk att plocka upp en även om man inte lagt en förbokning.

Men 5600x är ju uppenbarligen den mest eftertraktade modellen utan tvekan. Den kommer vara svår att få tag på oavsett vem du köper ifrån. Va du ute tidigt och beställde och har en bra plats på Webhallen så skulle jag inte riskera avboka den och 5900x från netonnet har jag inget om just nu. Uppdaterar när jag vet mer. Njut av helgen nu, inget händer förrän måndag ändå Trevlig helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Personligen tycker jag 5600x är mer prisvärd Men de pirrar ju i fingrarna när 5900x verkar mer tillgänglig. Har tyvärr inget om netonnet. Men jag har prel. lite info ang. leveranser överlag nästa vecka vilket berör alla återförsäljare då infon kommer från en av de större distributörerna. Men de är för osäkert för att tipsa även om jag har ett hum om hur de kommer se ut nästkommande 2 veckorna.

5600X är mer prisvärd. I mitt eget fall har jag nytta av den extra processor kraften, men inte hela tiden.

Det som är synd med 5600X är att single core frekvensen inte är högre. PBO +200MHz (som är max) klarar den utan problem och skulle antagligen klara över 5GHz.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malaka:

Webhallen är en av de få jag faktiskt inte har någon info alls om. Vill inte vara orsaken till att du avbokar hos den ena eller den andra. Behåll båda vettja o se vilken som kommer först. Jag kommer bara ge inside info när jag vet att något bolag kommer få in leverans som kommer göra det möjligt för folk att plocka upp en även om man inte lagt en förbokning.

Men 5600x är ju uppenbarligen den mest eftertraktade modellen utan tvekan. Den kommer vara svår att få tag på oavsett vem du köper ifrån. Va du ute tidigt och beställde och har en bra plats på Webhallen så skulle jag inte riskera avboka den och 5900x från netonnet har jag inget om just nu. Uppdaterar när jag vet mer. Njut av helgen nu, inget händer förrän måndag ändå Trevlig helg

Nejdå, jag kommer inte avboka något innan den ena eller andra är skickad. Trevlig helg!

Permalänk
Skrivet av NilssonF:

Intressant. Jag beställde själv en 5600x (samt ett moderkort) på Komplett den 23 november och den väntas vara i lager 8 december enligt orderinformationen. Men med tanke på vad du skriver så känns det ju väldigt tveksamt om så blir fallet.

Betalade du direkt via kortbetalning eller betalade du via faktura?

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Betalade du direkt via kortbetalning eller betalade du via faktura?

Direkt med Kort.