Permalänk
Medlem

Bokhandlar

Alltså, akademibokhandeln är ju helt värdelös. Eller så är det deras sökfunktion på akademibokhandeln.se som suger. Vad är enligt er den mest välsorterade bokhandeln i Sthlm?

Permalänk
Avstängd

Deras sida är jättedålig ja

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle vara ännu en tråd om bokhandlar vs. boklådor... Tur att jag hade fel.

Jag har inte så stor koll på bokhandlar i Stockholm, men du kan ju kolla http://www.bokus.com/ om du vill beställa från internet. Mycket välsorterad.

Vad är det för typ av böcker du är ute efter?

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk

Den mest välsorterade bokhandeln i Stockholm är Akademibokhandeln på regeringsgatan...störst i hela Sverige!

Annars kan du prova Hedengrens, ligger på Stureplan.

/Mikael

Visa signatur

[size="1"]Life is a bitch, then you die[/size]

Permalänk
Medlem

Boklådor heter det i plural, väldgt offtopic, men det är få som vet det

Jag rekommenderar Sci-Fi bokhandeln, helt klart den bästa bokhandeln i sthlm , mest välsorterad när det kommer till fantasy och sci-fi i alla fall

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
Boklådor heter det i plural, väldgt offtopic, men det är få som vet det

Jag rekommenderar Sci-Fi bokhandeln, helt klart den bästa bokhandeln i sthlm , mest välsorterad när det kommer till fantasy och sci-fi i alla fall

Vart ligger den då? Underlättar ju om du talar om det ifall man vill dit nån gång.
Inte för att jag är så inne på fantasy, men ändå, nån gång vaknar väl intresset så smått igen.

De har mycket på originalspråket hoppas jag?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem

Fattar inte vad denna har i livet skola arbete att göra?

flyttar den till köparens guide

Permalänk
Medlem

Ligger i gamla stan, efter den där stora gatan, vad den nu heter. Ganska långt, på höger hand från "plattan" sett.

De har mycket på engelska, ja

www.sfbok.se

SF-Bokhandeln, Västerlånggatan 48, Gamla Stan, Stockholm
Postadress: Box 2300 103 17 Stockholm
E-mail: fragor@sfbok.se Telefon: 08/21 50 52 Fax: 08/24 77 30

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
Ligger i gamla stan, efter den där stora gatan, vad den nu heter. Ganska långt, på höger hand från "plattan" sett.

De har mycket på engelska, ja

www.sfbok.se

SF-Bokhandeln, Västerlånggatan 48, Gamla Stan, Stockholm
Postadress: Box 2300 103 17 Stockholm
E-mail: fragor@sfbok.se Telefon: 08/21 50 52 Fax: 08/24 77 30

Tack!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
Ligger i gamla stan, efter den där stora gatan, vad den nu heter. Ganska långt, på höger hand från "plattan" sett.

De har mycket på engelska, ja

www.sfbok.se

SF-Bokhandeln, Västerlånggatan 48, Gamla Stan, Stockholm
Postadress: Box 2300 103 17 Stockholm
E-mail: fragor@sfbok.se Telefon: 08/21 50 52 Fax: 08/24 77 30

Har aldrig varit i butiken, men när jag beställt via internet har det varit jävligt bra.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decamber
Trodde det skulle vara ännu en tråd om bokhandlar vs. boklådor... Tur att jag hade fel.

Jag har inte så stor koll på bokhandlar i Stockholm, men du kan ju kolla http://www.bokus.com/ om du vill beställa från internet. Mycket välsorterad.

Vad är det för typ av böcker du är ute efter?

off topic: det är rätt ja, det heter boklådor. Slarvar lite, och så tycker jag att det låter fånigt med boklådor....

OnT. Är ute efter Leo Tolstoy's krig och fred på svenska (hittade mystiskt nog ingen på Akademibokhandelns hemsida), och lite av Pusjkin.

edit: Kaptenens dotter av Pusjkin tex, den hittar jag ingenstans. Någon som vet?

Permalänk

Det är Akademibokhandel du ska till, om du har otur trycks inte böckerna längre (kan vara därför de inte listas på bokus/Akademibokhandeln) men dom finns garanterat på ett antikvariat isf.

/Mikael

Visa signatur

[size="1"]Life is a bitch, then you die[/size]

Permalänk
Medlem

www.bokus.se tycker jag är bäst på nätet iaf.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_andersson
Det är Akademibokhandel du ska till, om du har otur trycks inte böckerna längre (kan vara därför de inte listas på bokus/Akademibokhandeln) men dom finns garanterat på ett antikvariat isf.

/Mikael

jaså, det var det jag ville höra!
Kan du rekomendera några antikvariat, och ge dess adresser? Dvs om du vet några i sthlm.

Permalänk

Om du ska köpa nytt på nätet så sök på bokfynd.nu och köp ifrån stället med lägst pris, alla stora svenska webbokhandlar är väldigt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomas
jaså, det var det jag ville höra!
Kan du rekomendera några antikvariat, och ge dess adresser? Dvs om du vet några i sthlm.

Testa med en sökning på www.aos.se , där finns de flesta butikerna även om antikvariat är lite i farozonen för att vara för litet och ointressant.

Edit: Det fanns gott om antikvariat listade där.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Fattar inte vad denna har i livet skola arbete att göra?

flyttar den till köparens guide

Han kanske ska ha skolböcker?