Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Bygga mITX max 10-15k se förslag

Hej!

Ska testa bygga min första dator och vill gärna ha synpunkter. Vill ha en dator med höga FPS i CSGO. Kommer denna dator ge mig bra FPS? Hade ni bytt ut någonting för att få högre FPS eller en tystare eller billigare dator?

Vill gärna hålla priset nere då jag bara kommer spela lite då och då. Men helst vill jag kombinera med en 240hz skärm.
Är grafikkortet bra för pengarna? Kan jag få en FPS boost genom att byta ut något? Kommer datorn bli för varm?

https://komponentkoll.se/bygg/TTNMy

Permalänk

Jag skulle försökt hitta ett billigare nätaggregat och tagit pengarna över till ett dyrare/bättre grafikkort. 600w nätagg behövs inte om du inte säkert kommer uppgradera till ett tungt kort i framtiden. Proffsen får ge mer input

Permalänk
Medlem

Verkar vara dåligt med grafikkort i lager i denna prisnivå men detta 2060 fanns i lager iaf. CPU-kylaren ska tydligen vara den bästa luftkylaren i NR200P.

Permalänk
Skrivet av Hitters94:

Jag skulle försökt hitta ett billigare nätaggregat och tagit pengarna över till ett dyrare/bättre grafikkort. 600w nätagg behövs inte om du inte säkert kommer uppgradera till ett tungt kort i framtiden. Proffsen får ge mer input

Tack! Jag tror tyvärr att det drar iväg på grund av storleken på chassit som jag gärna har i denna mindre storlek.

Skrivet av Nygards:

https://komponentkoll.se/bild/IRcvD.png

Verkar vara dåligt med grafikkort i lager i denna prisnivå men detta 2060 fanns i lager iaf. CPU-kylaren ska tydligen vara den bästa luftkylaren i NR200P.

Ser att du bytte till Ryzen, är det bättre prestanda jämfört med i7? Jag tänkte att moderkort och processor är rätt vassa i ”mitt” bygge. Men är öppen för andra förslag om de är billigare/bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av chromecast:

Ser att du bytte till Ryzen, är det bättre prestanda jämfört med i7? Jag tänkte att moderkort och processor är rätt vassa i ”mitt” bygge. Men är öppen för andra förslag om de är billigare/bättre

En 3600 kommer prestera mer än tillräckligt för CS:GO. Grafikkortet som kommer vara flaskhalsen i ditt system, inte processorn. Fördelen med ryzen är att de har billigare mitx moderkort men om du ändå vill köra Intel hade jag kollat på 10600K eller 10400F, 10700K är bara onödiga pengar.