Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

kapat steamkonto- hur gör jag? steams kunsupport verkar ju bedrövlig

Permalänk

kapat steamkonto- hur gör jag? steams kunsupport verkar ju bedrövlig

hej

mitt konto blev kapat idag. ändrat lösenord, telefonnummer och bytt till rysk email, steam guard och hela skiten

HickeHiskelig var användarnamnet.

har kvar massa koder till spel som jag använt som bör kunna användas för att verifiera att kontot är mitt men steams support är ju helt bedrövlig. hittar inte nånstans hur jag kan kontakta dem.

här: https://help.steampowered.com/sv/ lyckas jag bara klicka mig fram till att byta lösenord men alla mina uppgifter är ju stulna så det kvittar, kan ju inte ens byta när mailen är bytt!

någon med förslag på vad man gör nu?

alla förslagen på länken ovan går antingen till att man typ ska logga in eller ändra lösenord etc, men behöver ju komma åt nån på steam som kan ändra lösenordet och backa bandet några dygn.

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Går det inte att skriva in din mailadress på Mitt konto-Stulet eller kapat-byt lösen?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Går det inte att skriva in din mailadress på Mitt konto-Stulet eller kapat-byt lösen?

de har bytt mail som sagt

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

de har bytt mail som sagt

Jag läste det, går det inte att skriva in den du hade ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

hej

mitt konto blev kapat idag. ändrat lösenord, telefonnummer och bytt till rysk email, steam guard och hela skiten

HickeHiskelig var användarnamnet.

har kvar massa koder till spel som jag använt som bör kunna användas för att verifiera att kontot är mitt men steams support är ju helt bedrövlig. hittar inte nånstans hur jag kan kontakta dem.

här: https://help.steampowered.com/sv/ lyckas jag bara klicka mig fram till att byta lösenord men alla mina uppgifter är ju stulna så det kvittar, kan ju inte ens byta när mailen är bytt!

någon med förslag på vad man gör nu?

alla förslagen på länken ovan går antingen till att man typ ska logga in eller ändra lösenord etc, men behöver ju komma åt nån på steam som kan ändra lösenordet och backa bandet några dygn.

Misstänker att detta är den relevanta artikeln: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2268-EAFZ...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Jag läste det, går det inte att skriva in den du hade ändå?

gjorde det, men då fick jag upp en annan mail, en rysk, som jag kunde skicka bekräftelse till

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HickeHiskelig:

hej

mitt konto blev kapat idag. ändrat lösenord, telefonnummer och bytt till rysk email, steam guard och hela skiten

HickeHiskelig var användarnamnet.

har kvar massa koder till spel som jag använt som bör kunna användas för att verifiera att kontot är mitt men steams support är ju helt bedrövlig. hittar inte nånstans hur jag kan kontakta dem.

här: https://help.steampowered.com/sv/ lyckas jag bara klicka mig fram till att byta lösenord men alla mina uppgifter är ju stulna så det kvittar, kan ju inte ens byta när mailen är bytt!

någon med förslag på vad man gör nu?

alla förslagen på länken ovan går antingen till att man typ ska logga in eller ändra lösenord etc, men behöver ju komma åt nån på steam som kan ändra lösenordet och backa bandet några dygn.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1614420
Sökfunktionen kan avtäcka massor med information i forumet!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av evil penguin:

Problemet är att den hänvisar en till att skapa ett ärende, men då kommer man bara tillbaka till samma ställe där de vill att man ska resetta lösenord.

Valve har nog inte riktigt tänkt efter här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det vettigaste och bästa sättet där är ju att använda CD nycklarna till spelet. Enligt mig , blev ju lätt hackad förr innan steam authenticator kom till telefonen med mera så använde man ju alltid nycklarna man hade liggandes.
Lite därför jag alltid köpte steam spel på skiva tills ca 2012 så man kan bevisa med kanske hjälp av id kort om det så skulle behövas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Problemet är att den hänvisar en till att skapa ett ärende, men då kommer man bara tillbaka till samma ställe där de vill att man ska resetta lösenord.

Valve har nog inte riktigt tänkt efter här.

Okej, jag var inte riktigt beredd på att de supit bort sidan de själva länkar till. Då är det ju värre.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hoppas det ordnar sig för dig!
Var inte så länge sedan det var en annan användare här på swec. som finns sitt steamkonto kapat, och för honom/henne löste det sig, kanske du får något tips i den tråden?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1614420-steam-konto-ha...
(edit: ahh. såg att jag var tvåa på den bollen )

Får man fråga hur din steamkapning gick till, så vi andra kan dra öronen åt oss om vi skulle råka ut för ett försök?

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Hedersmedlem

Jag provade precis att gå igenom processen, och när du kommit så långt att du matat in din mailadress så finns det en knapp "jag kan inte längre komma åt mitt e-postkonto", så kan du där skapa en steam-ticket.

Det är så du ska göra för att kontakta support. Du kan bevisa att kontot är ditt genom någon av metoderna här: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2268-EAFZ...

Permalänk

Hittade en guide på hur jag skulle göra på nåt annat forum. RIKTIGT långsökt. Borde bara vara ett knapptryck i princip men nu har jag nog fått till det. Har fyllt i nån email liknande grej i deras efterblivna system. Skrev ner 2 spelkoder jag löste in för flera år sedan. Får hoppas att det räcker för att identifiera mig hoppas på att få nåt svar av dom nu

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk

Har själv använt Steam sedan det kom ut. runt 15 år sku ja tro.
En enda gång behövt kontakta supporten under den tiden, hoppas verkligen att jag inte behöver göra det igen.
Absolut värdelös support, allt sköts genom email, och det tar VECKOR (då iaf) att få svar :/

May the force be with you

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

Sen när du får tillbaka kontot är det läge att du funderar och ser över hur du hanterar konton, lösenord och flera stegs verifieringar.

Det känns som att lyckas man bli av med sitt steam-konto så är ens "säkerhetstänk" inte riktigt uppdaterat

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte varför ditt konto blev hackat men om det var kopplat till bristande/återanvänt/breachat lösenord(och du har säkert redan koll på detta):

Mitt tips är att, om du inte redan gjort det, helt gå över till en lösenordshanterare, t ex LastPass. I fallet LastPass så analyserar den alla dina befintliga lösenord och varnar om de är för klena eller hela eller delar återanvänds. Låt sedan Lastpass automatiskt logga in på alla sidor och byta ut lösenorden till slumpade 15 tecken långa. Det fungerar inte på alla sidor men en hel del. Aktivera sedan biometrisk inloggning för mycket smidig hantering på mobila enheter.

Jag har upptäckt två negativa saker med LastPass så här långt:
1. Stödet för FireFox bröts för några månader sedan och LastPass-supporten har ingen lösning på det utan hänvisar till Chrome.
2. Den kostnadsfria versionen stöder bara lösenord i webbläsaren vilket innebär att du i vissa fall ta dig runt det "problemet". T ex i fallet Battlenet som är en fristående applikation erbjuds du inte att spara lösenordet. Lösningen för mig var att logga in på webbsidan BattleNet och få det sparat den vägen. Du kan även lägga till lösenordet manuellt.

Hoppas att det löser sig för dig, riktigt tråkigt.

Permalänk

Loggade in på nån skitsida för csgo cases som man gjort 1000ggr när man höll på med det. Men har inte hållit på med det där på lääänge så var lite ignorant när jag knappade in och försökte logga in

Inte nog med det, fick notis på steamguard och knappade in även den på hemsidan

Så jag får skylla på mitt dumma jag. Första gången något sånt där har hänt mig hehe. Tänkte direkt efteråt att det där inte var riktigt legit men ”aja det är nog lugnt”

Får hoppas att steams support snabbar på lite så man kan börja spela igen nån gång (förhoppningsvis)

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk

det här är ju efterblivet. skrev ner 2 produktnycklar i den där grejen för att kunna verifiera mig själv, och får detta till svar

"Hello,

I'm happy to help with this problem. First, I'll need some more information to verify that you're the owner of this account.

There are a number of ways to verify ownership. Click on any of the following links to find what type of information we request for each verification method: credit cards (please do not provide full credit card information), PayPal, activation codes (CD Keys), Steam Wallet codes, and other options.

Please provide at least one form of proof of ownership in your next reply. If you're having trouble finding something that works, let us know."

jag har ju gett dem "activation codes", har dom ens läst mitt mail eller är detta ett helt efterblivet auto reply? jösses

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?