Steam konto hackat!

Permalänk
Medlem

Steam konto hackat!

Jag vart så dum så jag råkade bli lurad på mitt konto och någon snodde det och bytte både telefonnummer och email adress utan att jag behövde acceptera någoting, lite sjukt. Men jag har köpt en del spel på detta kontot och har kvar alla kortuppgifter. Jag har steam guarden på konton och återställningskoden kvar men jag kan inte logga in på mitt konto. Någon som kan ge mig lite hjälp med hur jag ska göra?

När jag går in på steam på mobilen så har jag kontot som blev hackads steam guard (alltså den koden som byts hela tiden) och återställningskoden kvar.

Snälla hjälp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här kan du läsa hur du ska göra. Inte så svårt att ta reda på själv!

Permalänk
Medlem

Kontakta Steam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam1643:

Jag vart så dum så jag råkade bli lurad på mitt konto och någon snodde det och bytte både telefonnummer och email adress utan att jag behövde acceptera någoting, lite sjukt. Men jag har köpt en del spel på detta kontot och har kvar alla kortuppgifter. Jag har steam guarden på konton och återställningskoden kvar men jag kan inte logga in på mitt konto. Någon som kan ge mig lite hjälp med hur jag ska göra?

När jag går in på steam på mobilen så har jag kontot som blev hackads steam guard (alltså den koden som byts hela tiden) och återställningskoden kvar.

Snälla hjälp.

Som ovan skrivit så går det at få tillbaka kontot om du kontaktar steam. Jag blev av med mitt konto på liknande sett.
Fick tillbaka det med hjälp av köp och bild på fysisk nyckel etc.

Det kommer kanske ta ett par veckor, men du kommer få tillbaka det om du skickar in all bevis på att det faktiskt är ditt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Som ovan skrivit så går det at få tillbaka kontot om du kontaktar steam. Jag blev av med mitt konto på liknande sett.
Fick tillbaka det med hjälp av köp och bild på fysisk nyckel etc.

Det kommer kanske ta ett par veckor, men du kommer få tillbaka det om du skickar in all bevis på att det faktiskt är ditt.

Men hur är det jag kontaktar de med dessa uppgifter?, Jag kommer ingenstans på deras support. Jag kommer bara till ett stop eftersom jag inte har verken mailen eller telefonnummret kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam1643:

Men hur är det jag kontaktar de med dessa uppgifter?, Jag kommer ingenstans på deras support. Jag kommer bara till ett stop eftersom jag inte har verken mailen eller telefonnummret kvar.

Har du ens gjort ett försök? Du kommer till en sida där du ska skriva in så mycket information som möjligt om du väljer att du varken har kvar email eller mobilnummer.

Om du dessutom har Steam Guard kvar ska det inte vara några problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Har du ens gjort ett försök? Du kommer till en sida där du ska skriva in så mycket information som möjligt om du väljer att du varken har kvar email eller mobilnummer.

Nej jag kommer verkligen till ett döttstopp, Visar gärna någon via discord vad som händer när jag trycker vidare om någon har lite egna upplevelser kring detta.

Permalänk
Medlem

@Adam1643:
Vet du vilken mailadress kontot tillhörde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

@Adam1643:
Vet du vilken mailadress kontot tillhörde?

Jag har kvar den gamla emailen som kontot hade. (Min egna då) Men den byttes av denna personen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Har verken mail eller telefon numret kvar till konto.

Permalänk
Bildexpert

Inte för att låta dömande men hur kom förövaren åt ditt konto, för det finns väl inget skäl att ge bort inloggningsuppgifterna? En helt annan sak om du har drabbats av en keylogger förstås.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad får du upp när du fyller i gamla mailen?

Tycker det låter väldigt konstigt att någon skulle kunna byta din mail om du har Steam Guard, var det så att du godkände när någon annan loggade in?

Permalänk
Medlem

Steam har verkligen gjort det svårt för andra att få tillbaka ett konto.. de liksom förväntar sig att den som hackat kontot ska ha kvar email/telefon som tillhör ägaren av kontot - hur dum får man vara egentligen?

Valen du får av Steam är:

• Du kan gå igenom deras "Gör det själv"-support där du så behöver... din epost eller telenr. - den går alltså bort i ditt fall.

• Du kan skapa en ticket till support - men då måste du vara inloggad (lol)

• Du kan bli hänvisad till en sida som ber dig verifiera vem du är, genom att bifoga ett kvitto eller verifiera ett använt betalmedel (t.ex. visakort, paypal eller mastercard) - men du kan inte skicka detta till någon eftersom du blir ombedd att göra en ticket (se punkt ovan?)

De tog bort sin epost så du kan inte heller maila någon för hjälp. Helt sjukt hur värdelöst detta är.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2268-EAFZ...
https://support.steampowered.com/kb_article.php?s=f87b8b5bdb5...
https://help.steampowered.com/en/wizard/HelpWithAccountStolen

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Inte för att låta dömande men hur kom förövaren åt ditt konto, för det finns väl inget skäl att ge bort inloggningsuppgifterna? En helt annan sak om du har drabbats av en keylogger förstås.

Fick en länk på någon steamprofil och tryckte och loggade in på denna länken eftersom de stod steamcommuinty men de var mitt på morgonen så de var något konstigt med den och loggade in som vanligt sen var de borta.

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova använda någon annan kategori än just stulet konto... det tycks vara ditt enda sätt att faktiskt skriva till steam.
https://help.steampowered.com/sv/wizard/HelpWithUnknownCharge...

(välj att du inte använder steam för att få upp formuläret)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså...HUR är det möjligt att de kan logga in utan steamguard? Du måste ha låtit någon logga in på ditt konto och låst upp det med steamguard. Frågan är hur de bytt e-mail utan att konfirmera med steamguard eller ditt gamla mail.
Väldigt konstigt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Alltså...HUR är det möjligt att de kan logga in utan steamguard? Du måste ha låtit någon logga in på ditt konto och låst upp det med steamguard. Frågan är hur de bytt e-mail utan att konfirmera med steamguard eller ditt gamla mail.
Väldigt konstigt.

När du loggar in på en spoofad webbsida så anger ju du all information som de sedan behöver för att logga in. Räcker med att en bot loggar in och byter lite detaljer för att det ska vara kört

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja det låter väldigt konstigt, i detta fall är det väl @Pamudas länkar som kan hjälpa dig.

Det borde funka att fylla i din gamla email i min tidigare länk, men om det inte funkar så är det väl så Valve designat systemet.

Permalänk
Medlem

Men...
Jag är utelåst från mitt konto
Starta Steam-klienten på din dator och välj "Jag kan inte logga in" från inloggningsskärmen. Följ dessa steg för att återfå tillgång till ditt konto.
Du kommer att behöva ha åtkomst till ditt e-postkonto, och antingen din återställningskod eller en SMS-kod som vi skickar till din mobiltelefon.
Har han skrivit in återställningskod/sms koden med då?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Vad får du upp när du fyller i gamla mailen?

Tycker det låter väldigt konstigt att någon skulle kunna byta din mail om du har Steam Guard, var det så att du godkände när någon annan loggade in?

Jag får upp mitt andra konto som är kopplat till samma mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

När du loggar in på en spoofad webbsida så anger ju du all information som de sedan behöver för att logga in. Räcker med att en bot loggar in och byter lite detaljer för att det ska vara kört

Ja jo, men de står att man ska kunna få tillbaka kontot med hjälp av kontouppgifter (kreditkort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Väldigt konstigt.

Förstår inte heller de att mitt konto inte behövde acceptera något via min egen mail för att ändra.

Permalänk
Medlem

Lyckades skriva ett ärende med all info de behövde för att få tillbaka kontot. Hur lång tid tar det?

Permalänk
Medlem

@Adam1643 Har du spärrat kontokorten som du har i Steamkontot?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam1643:

Förstår inte heller de att mitt konto inte behövde acceptera något via min egen mail för att ändra.

Well, du har tekniskt sett loggat in med 2fa redan, så varför skulle de fråga igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

@Adam1643 Har du spärrat kontokorten som du har i Steamkontot?

Ja

Permalänk
Medlem

Löste allt!

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam1643:

Tack för hjälpen!

Hur kanske är bra att dela med sig?