3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

hehe japp sisjön här med 😀

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

syns vi kanske alla 3 i sisjön på lördag då 😉👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

zotac amp holo kön är i princip tömd just nu

Får man lov att fråga hur många Zotac Amp Holo @Webhallen fick in i senaste leverans? Försöker estimera om jag kan fortsätta hoppas eller inte. Beställde 15.45 igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

syns vi kanske alla 3 i sisjön på lördag då 😉👍

Hehe kanske det Dom i butiken kommer undra vad som händer när det kommer 3st 3080 =P

Permalänk
Medlem

Mina böner till den heliga F5-Tangenten är besvarade, kortet finns att hämta!
Tur att man jobbar hemifrån så ingen kan se en smita ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av sbm76:

Får man lov att fråga hur många Zotac Amp Holo @Webhallen fick in i senaste leverans? Försöker estimera om jag kan fortsätta hoppas eller inte. Beställde 15.45 igår.

Jag har fått en grön bock på mitt AMP HOLO. Tror även att de skrev en tidstämpel igår för vilka som borde fått. Annars kommer det leveranser utav detta kort typ varje vecka enligt Scan.

Permalänk
Medlem

Fick någon information från Inet om Asus TUF OC. I alla fall vad den personen kunde se, så kommer det in 15 kort den 8:e December... Inte precis vad jag ville höra.

Får väll också leta runt på andra kort, för min 59:e köplats känns nu helt plötsligt som månader bort.

Finns det något kort som inte kostar en förmögenhet, runt TUF i kvalitet etc. som också har en hyfsat kort kö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sbm76:

Får man lov att fråga hur många Zotac Amp Holo @Webhallen fick in i senaste leverans? Försöker estimera om jag kan fortsätta hoppas eller inte. Beställde 15.45 igår.

hoppar på den här lite. ska man flytta över sin bokning från trinity OC till amp holo tro, @webhallen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Hcz:

Samma för mig =/ Antar att du också ska hämta ut i Sisjön?
@webhallen kanske har nått bra svar på varför det flyttas fram varje dag?

Tror det är automatiskt och går efter massa parametrar som tyvärr just nu blir uppskjutna då allt ligger efter på lagret. :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag har fått en grön bock på mitt AMP HOLO. Tror även att de skrev en tidstämpel igår för vilka som borde fått. Annars kommer det leveranser utav detta kort typ varje vecka enligt Scan.

Tack! Kunde endast hitta tidstämpel för en fråga gällande MSI Trio X dock, inget gällande Amp Holo. Grattis till ditt kort förresten!

Permalänk
Skrivet av griid:

Mellan dessa kort (strix/master) hade jag valt strix om jag får bortse från kötid.
Mellan Aorus Xtreme/Strix skulle jag säga att det är hugget som stucket.

Kanske bör vänta på strix då. Har ändå en tentaperiod nu fram till och med 12 januari, så förhoppningsvis har strixkortet kommit tills dess xD

Permalänk
Medlem

Även om jag inte beställt något kort lurkar jag i den här tråden för att se vad som händer på 30XX-fronten.

Vad tror ni om priserna under 2021 när lagren fylls på och större volymer skickas med båt istället för dyr flygfrakt? Kommer priserna att sjunka eller blir det bara mer marginaler för återförsäljare och tillverkare?

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av sbm76:

Tack! Kunde endast hitta tidstämpel för en fråga gällande MSI Trio X dock, inget gällande Amp Holo. Grattis till ditt kort förresten!

Tror det var fram till 10:48 igår, sedan var alla kort de förväntade sig paxade. Men detta kort kommer in flest på, Trinity OC ser ut att stå still just nu.

Permalänk
Medlem

@Webhallen Det står så här på 3080 korten. "Få COD Cold War när du hämtar ut kort innan 10 dec 2020"
Få man Cod även man har lagt order, men får kortet efter den 10e pga brist lev tid?

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

@Webhallen Det står så här på 3080 korten. "Få COD Cold War när du hämtar ut kort innan 10 dec 2020"
Få man Cod även man har lagt order, men får kortet efter den 10e pga brist lev tid?

Nej Men du får nog ett annat spel efter 10e. Precis som de bytte ifrån Watch Dogs till COD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allther:

Mina böner till den heliga F5-Tangenten är besvarade, kortet finns att hämta!
Tur att man jobbar hemifrån så ingen kan se en smita ut

Vi här inne rapporterar till din chef så du behöver inte vara oroligt att han missar viktig information

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Vi här inne rapporterar till din chef så du behöver inte vara oroligt att han missar viktig information

Jag är mer orolig för att de försöker köpa det av mig då Och jag vill inte bli agad av Webbhallen så detta förblir min hemlighet.
Installationen får vänta till efter jobb dock, någon gnutta disciplin får man ju ha.

Permalänk

Hur fungerar returpolicyn? Som om du köper 3070 nu och senare får en 3080, kan du returnera 3070 eller är det inte tillåtet eftersom du använde det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Hur fungerar returpolicyn? Som om du köper 3070 nu och senare får en 3080, kan du returnera 3070 eller är det inte tillåtet eftersom du använde det?

Du har ju öppet köp och är det i fint skick så får du ju tillbaka pengarna. Sedan är det ju den etiska aspekten att köpa och använda ett kort du vet att du kommer lämna tillbaka. This is why we can't have nice things

Permalänk

Någon aning vad betyder detta gröna skylt?

https://imgur.com/gACUDjn

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Du har ju öppet köp och är det i fint skick så får du ju tillbaka pengarna. Sedan är det ju den etiska aspekten att köpa och använda ett kort du vet att du kommer lämna tillbaka. This is why we can't have nice things

Jag antar att du har rätt, det är anledningen till att jag inte köper 3070 eftersom jag vet att jag kommer att returnera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Någon aning vad betyder detta gröna skylt?

https://imgur.com/gACUDjn

Jag har likadant, tror vi blivit tilldelade kort utifrån förväntat lager på något sätt. Webhallen skrev ju att korten kommit in, men de är sjukt stressade på lagret. Med lite tur hinner de skicka till imorgon så man har innan helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Tror det var fram till 10:48 igår, sedan var alla kort de förväntade sig paxade. Men detta kort kommer in flest på, Trinity OC ser ut att stå still just nu.

Perfekt! Tack för informationen!

Permalänk
Medlem

@webhallen
Någon update på "Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB"?
Alltså non-OC varianten.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Floot:

@webhallen
Någon update på "Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB"?
Alltså non-OC varianten.

Upprepar mitt mantra återigen, om jag hört något så står det på produktsidan

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Usch, kan inte bestämma mig om jag ska hoppa på Zotac-tåget. Har en beställning på MSI Gaming X och Gigabyte Gaming OC. Zotac Holo kostar ju lika mycket som gaming X, vilket får mig att tveka litegrann.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phrawmi:

@Asus.David: Vad är det som pågår, har leveransen som var tänkt komma denna vecka uppskjutet igen? Förstår inte varför ni har så mycket problem men inte andra tillverkare. Läser man här så verkar inte vara problem med leveransen från andra tillverkare men självklart efterfrågan är hög. Men med er är både efterfråga och leveransen ett problem?

Tappar tålamodet och byter kort snart. Inte hänt något sen 1-2 månader tillbaka från er sida. Fortfarande problem med leveranser.

Missförstå inte, Inger personligt mot dig. Du är snäll som uppdaterar här då och då men blir lite trött på Asus. Erbjuder ju mina pengar men ni vill inte ha haha 😂

Tja!
Självklart tackar vi inte nej till dina pengar och vi skulle gärna byta dem mot ett grafikkort så snabbt som möjligt.
Vi är också frustrerade av situationen och det påverkar oss också negativt i försäljningen såklart.
Jag tycker kritiken är lite orättvis men jag tar självklart emot kritiken och förstår frustrationen. Enligt dem rapporter jag fått ta del av levererar Asus flest nVidia 3080/3090 i Norden än så länge och förra veckan levererade vi rätt många och nästa vecka ser motsv ut. Men återigen vill jag undvika att gå in på modell och leverans till respektive butik då köerna ser väldigt olika ut.

Där emot fick vi försening på STRIX 3080/3090 korten på några veckor tyvärr. Vi har levererat tidigare men sen blev det en lucka men dem börjar dock lämna fabrik och bör dyka upp fler under December. TUF har levererats varje vecka.

Bara så du inte missförstår mig, jag förstår situationen och fustrationen men vi levererar löpande iaf: fler av vissa modeller och färre av andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Usch, kan inte bestämma mig om jag ska hoppa på Zotac-tåget. Har en beställning på MSI Gaming X och Gigabyte Gaming OC. Zotac Holo kostar ju lika mycket som gaming X, vilket får mig att tveka litegrann.

Du kan fortfarande få minst 5% rabatt om du köper med presentkort. Det finns länk till 10%, osäker om det fungerar.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Du kan fortfarande få minst 5% rabatt om du köper med presentkort. Det finns länk till 10%, osäker om det fungerar.

Mjo, känns dock dumt att köpa presentkort för 9000+ när man är så velig som jag, hehe.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)