Köpt ny Router- hur flytta över mina 31 clienter utan att starta WPS process för alla?

Permalänk
Medlem

Köpt ny Router- hur flytta över mina 31 clienter utan att starta WPS process för alla?

Har köpt en ny Asus RT AX 11000 och min gamla router är en Asus RT 66U.
Har konfigurerat nya routern med samma Wi-Fi namn och password för resp.nät. Trodde i min enfald att alla clienter såsom övervakningskameror, Ringklockor, lampor automatisk skulle ansluta om det var samma Wi-Fi namn och password. Men icke..
Är det någon mer kunnig som kan guida mig hur jag gör?
Jag skall väl inte behöva manuellt starta en ny WPS process förr varje client?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Odysse:

Har köpt en ny Asus RT AX 11000 och min gamla router är en Asus RT 66U.
Har konfigurerat nya routern med samma Wi-Fi namn och password för resp.nät. Trodde i min enfald att alla clienter såsom övervakningskameror, Ringklockor, lampor automatisk skulle ansluta om det var samma Wi-Fi namn och password. Men icke..
Är det någon mer kunnig som kan guida mig hur jag gör?
Jag skall väl inte behöva manuellt starta en ny WPS process förr varje client?

Klienterna ansluter till wifinätet om det har samma ssid och inloggning men det innebär ju inte att de nödvändigtvis får tillgång till ett fungerande lan, du kan ju tex ha nått problem som beror på ip nummren. Dessutom låter 32 wifi klienter som nått som borde fördelars på 1 eller helst 2 riktiga accesspunkter i stället för en konsumentrouter med integrerad ap.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har du testat ställa in samma ap pin som de var på gammla routern ?