3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDawg:

Attans!!!

Kortet kommit och kan inte åka dit förens fredag p.g.a afterwork med kollegorna imorn. Någon som vill hoppa in och låtsas vara jag så jag kan hämta kortet istället?

Är ingen global pandemi med ökad smittspridning där du befinner dig hör jag. Gör alla en tjänst vet ja, gör det man skall göra just nu och skippa afterworken. Du visar din solidaritet, gör som vi alla skall och bör i dessa tider OCH du kan hämta ditt grafikkort och mysa med det istället.

Riskerar inte hälsa och/eller liv OCH får ett grafikkort.
Win-win som jag ser det.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Känner också lite så gällande Inet. Visst att man får ett mail där det står att man ska kolla sin order, där det står exakt samma datum som på produktsidan. Lite som att Inet säger till mig "För mer information gällande din beställning och leveransdatum, gå och stirra på närmaste vägg."

Kortet jag har beställt står det 210201 på men på min order står det beräknat leverans 201217, jag beställde för 2 veckor sen

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

En Suprim-ägare tillika lycklig SweClockare som fick ett kort: https://www.blocket.se/annons/goteborg/msi_geforce_rtx_3080_1....

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

En Suprim-ägare tillika lycklig SweClockare som fick ett kort: https://www.blocket.se/annons/goteborg/msi_geforce_rtx_3080_1....

Inlägget är upplagt i tisdags (innan folk kunde hämta ut sina webhallen Suprim X's) och han skrev att han har köpt det på Komplett när jag frågade.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - RTX 4070 SUPER - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - Fractal Design North (Svart TG)
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650 - Audeze Maxwell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Inlägget är upplagt i tisdags (innan folk kunde hämta ut sina webhallen Suprim X's) och han skrev att han har köpt det på Komplett när jag frågade.

Aha ok, då hade jag fel. Jag ser inga problem egentligen med att sälja vidare kort men just i fall som när Webhallen är så schyssta och låter ett fåtal medlemmar här få chansen kändes det lite surt men vad bra att så inte var fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Är ingen global pandemi med ökad smittspridning där du befinner dig hör jag. Gör alla en tjänst vet ja, gör det man skall göra just nu och skippa afterworken. Du visar din solidaritet, gör som vi alla skall och bör i dessa tider OCH du kan hämta ditt grafikkort och mysa med det istället.

Win-win som jag ser det.

Innan man dömer folk och leker moralpolis kanske man ska aktivera några hjärnceller och få uppenbarelsen att en AW kan vara digital också

Permalänk
Inaktiv

Någon här som fått sitt MSI 3080 Ventus OC & när/var beställde ni ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Märker att det börjar bli "anarki" med frågorna nu, hänvisar återigen till produktsidorna, har den inte uppdaterats på 1 månad så har jag inte hört något på en månad, vad gällande köer så är det en gissning, just nu går det bra med Zotac allokeringar, imorgon kanske det kommer massa Palit? vem vet? inte jag när jag vet så uppdaterar jag som sagt varje korts produktsida

Kan absolut uppdatera köinfo på produktsida om ni pingar i tråden men gå in i detalj på orders blir för tidskrävande när det haglar taggningar jag är som tidigare sagt inköpare för datorkomponenter och jag kan inte avsätta all tid till enskilda ärenden.

Liten kvällsupdate:
Ni som hakade på AMP holo kan få en trevlig överraskning nästa vecka då ytterligare 10st trillar in fick jag reda på ikväll det bör täcka alla orders till och med 11.31 idag (ja även 11.31 inkluderat)
Suprim X har fått en statustabell nu också

Trevlig kväll gubbs!
/Patrik

Ni har inte funderat på ändra system på "kölistan" på 3080 TUF OC? Från vad jag kan se så verkar antal kundbokningar räkna uppåt och man har således ingen aning om hur många ni levererat eller vart man står i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Hehe ja Det är ju galet stort. Har ett ASUS 2080ti rog oc också. Det ser ju ut som en pygme när det ligger brevid varandra =D

Ett foto på det tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lissdell:

Ett foto på det tack

https://ibb.co/Ky35Rn7

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Ni har inte funderat på ändra system på "kölistan" på 3080 TUF OC? Från vad jag kan se så verkar antal kundbokningar räkna uppåt och man har således ingen aning om hur många ni levererat eller vart man står i kön.

Citat:

15:07-16:27 1-100
16:28-24:00 101-141
18 - 22 sept 142-229

Det get mig att jag som bokade 18:42 har en plats mellan 101-141. Det är så nära man kommer hos webbis på en uppskattad köplats.

Däremot blir det lite svårare att se när resten klumpas ihop förstås.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Det get mig att jag som bokade 18:42 har en plats mellan 101-141. Det är så nära man kommer hos webbis på en uppskattad köplats.

Däremot blir det lite svårare att se när resten klumpas ihop förstås.

Trodde man redan betat av de ~100 första.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Trodde man redan betat av de ~100 första.

Det här är dom nuvarande första i kön (som inte har fått leverans). Nu är plats 1 15:07 t.ex.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Satan i gatan

Permalänk
Skrivet av anon236072:

Någon här som fått sitt MSI 3080 Ventus OC & när/var beställde ni ?

För de som beställde för ungefärligen en vecka sedan uppskattas att få leverans 16nde enligt inet men vad vet man egentligen.

Permalänk
Medlem

Stackars lilla PCIE anslutningen alltså; kanske borde gjuta upp ett stöd till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swire:

Stackars lilla PCIE anslutningen alltså; kanske borde gjuta upp ett stöd till den.

Finns anti-sag brackets att köpa redan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Vad jag förstår och kan se så ska det få plats.
Men det är lite overkill med 6 fläktar på en radiator. Vad ska du kyla, chernobyl?

Skrivet av AlineroGustavo163:

För de som beställde för ungefärligen en vecka sedan uppskattas att få leverans 16nde enligt inet men vad vet man egentligen.

Har på min order förväntad leveransdag 1 December, tror dessvärre inte dessa datum stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swire:

följer med en stödpinne 👍😉 fast hddburen fick man skruva loss för att få plats med det 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Win-win som jag ser det.

Håller med! Ren idioti och fattar inte vad som är så djävla viktigt med att o shit jag måste festa, gå ut och dricka mm. Är det verkligen värt att utsätta sig för att bli smittad. Eller värre tänk om du redan är det men inga symptom och ger någon annan det. Att den personen kanske inte är lyckligt lottad som en själv och får svåra besvär och komplikationer med hälsan och i värsta fall kan dö. FÖR ja folk dör av detta virus och allt för vad? En djävla öl med kollegorna eller vad fan nu man än dricker på en afterwork. Jag säger idioti för tänk istället.

En släkting har covid och den har attackerat lungorna och han är inlagd. Han är inte 70 plus utan 25år och ligger nu med andnings hjälp. Visade sig vara en på hans jobb som smittat och visste om att han var smittad. Djävla idiot är vad han är. Även en bekant till familjen fick covid. Han har nu lämnat sin fru och två döttrar på 4 och 8 år efter sig då han ej är vid liv längre.

Tydligen viktigare att festa, shoppa på centrum mm nu för tiden än att respektera nästa person bredvid en. Att ha lite vett i skallen och tänka 5 steg längre. Men visst om man inte sett en släkting,vän kämpa för livet eller en bekant gå bort utav detta virus antar jag väll att afterwork låter TOPPEN 👍

Permalänk
Medlem

Jag är nu inställd på att inte ha ett 3080 till Cyberpunk 2077.
Sjukt att tre månader efter release fortfarande vara utan kort.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Innan man dömer folk och leker moralpolis kanske man ska aktivera några hjärnceller och få uppenbarelsen att en AW kan vara digital också

Eller så är den inte det? Leker gärna "moralpolis" när det kommer till ett eventuellt dödligt virus. För mig i riskgrupp leker jag det gärna två gånger. Extremt många andra skiter ju i det och om ingen "leker moralpolis" och påminner och påpekar och är obekväm skulle desto fler skita i det. Problemet är ju just det. Finns ingen solidaritet längre. Folk (skrämmande många) skiter i om dom skadar sin nästa så länge dom får göra det dom vill själva. "Skall väl du skita i" attityden är fan skrämmande.

Så tack för tipset. Mina hjärnceller är aktiverade. Jag skriver utifrån den fakta som presenteras. Stod inget om digital aw så då tänker jag inte läsa in det.

Nog OT här nu kanske.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Vad är det gamla kortet som är bredvid? Nu blir man nästan orolig att det skall passa in i chassit, i värsta fall får man väl en ursäkt att köpa en ny låda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Sannolikheten att den är digital med tanke på hur han skrev är lika med noll.

Permalänk
Medlem

är ett asus rog strix rtx 2080ti bredvid 😉

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av klove:

Har på min order förväntad leveransdag 1 December, tror dessvärre inte dessa datum stämmer.

De ändrade lagerstatus igår från 15nde dec till februari, är det för att man fått in beställningar som täcker leveransen som ''ska komma'' denna månad eller kommer vi alla få vänta tills februari, vet inte riktigt själv hur man ska tolka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

Vad är det gamla kortet som är bredvid? Nu blir man nästan orolig att det skall passa in i chassit, i värsta fall får man väl en ursäkt att köpa en ny låda

Skrivet av Göteborgaren:

är ett asus rog strix rtx 2080ti bredvid 😉

Som Joel skriver är det ett 2080ti ROG OC
Tyckte det var stort när man installera det.
Grymt nöjd med MSI då det är galet tyst.

Permalänk
Medlem

ja suprim x är helt galet tyst 😀 ligger runt 65grader i load, ska se om man kan undervolta det lite så det går under 60grader så fläktarna stängs av helt. nice om man kunde ha ett passivt kylt rtx 3080 😀👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Passivt kommer det inte bli men få ner tempen kommer nog inte vara några problem.
Har inte undervoltat nått men ska prova det ikväll och försöka att inte tappa nån prestanda iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

Jag skaffade ett Lian Li O11 Dynamic för snart två veckor sen. Var trött på att kompromissa i mitt nuvarande Meshify C.
Ska bygga om min i helgen med nya chassit och Suprim X, men först skall frun få sin NR200 ihopmonterad med 3070 TUF OC.

Visa signatur

Gammal gubbe