Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Lian li O12 - custom loop

Har funderat ett tag på ett nytt projekt men inte riktigt kunnat bestämma mig. Ville ha något skapligt funktionellt som faktiskt går att skruva i utan att tömma och kladda med vatten för minsta lilla. Gärna något som drar åt det industriella hållet, stilrent men funktionellt.
Det blev till slut en O12 att sätta tänderna i. Hittade den för ett vettigt pris och den har plats för radiatorer, pumpar mm i lagom mängd

I skrivande stund så är det mesta klart och datorn ”provkörs” i väntan på sista delarna. Kommer ta lite mer bilder när allt är klart och kommentera mer om komponentval mm

Startar med några osorterade mobilbilder jag tagit under byggets gång.

Uppdatering 2020-12-07
Har lagt in lite fler bilder. Har inget bra ljus såhär års...

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Nice! Diggar det där chassit, har spanat på det många gånger men sen multi gpu inte lägre är något att sikta på har den liksom försvunnit i tankarna lite. Men smart att använda den andra porten till ett raid-kort iaf. Tjusigt bygge!

Visa signatur
Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Forsberg Customs:

Nice! Diggar det där chassit, har spanat på det många gånger men sen multi gpu inte lägre är något att sikta på har den liksom försvunnit i tankarna lite. Men smart att använda den andra porten till ett raid-kort iaf. Tjusigt bygge!

Inte för att det var aktuellt med sli men jag var tvungen att undersöka om det finns kablar för det som skulle gå att använda..

Det gör det!

Visa signatur
Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Nu är allt igång och någorlunda justerat, tycker det blev riktigt fint

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon annan som typ blev åksjuk genom att scrolla förbi bilderna? Något med hur varje bild har en konstigt vinkel.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av BergEr:

Någon annan som typ blev åksjuk genom att scrolla förbi bilderna? Något med hur varje bild har en konstigt vinkel.

De bilderna jag lade till på slutet är tagna med en systemkamera med ganska kraftig vidvinkel (18mm fullformat). Det gör nog sitt till åksjukan

Det var det som råkade sitta på kameran.

Visa signatur