3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Aknur:

När jag beställde tuf oc från inet stod det i lager 2020-01-15. Nu står det 2020-02-15. Vet ni om den nya tiden gäller mig eller gäller det om man skulle lägga en beställning i dagsläget?

Tror det är det senare, men med tanke på nuvarande leveranstakt från Asus är det väl snarare det förstnämnda.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aknur:

När jag beställde tuf oc från inet stod det i lager 2020-01-15. Nu står det 2020-02-15. Vet ni om den nya tiden gäller mig eller gäller det om man skulle lägga en beställning i dagsläget?

Det senare, för vissa står aktuell leveranstid under "ordrar",för andra inte.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Jag la en sen beställning (20 nov) hos Inet på ett 3080 TUF OC. På ordersidan står det förväntad leverans 18e Jan. När man läser igenom den här tråden känns det ju som rent önsketänkande. Förväntar sig Inet att produktionen kommer igång ordentligt snart eller skall man ställa in sig på Mars nångång?

Jag beställde samma kort den 23:e Sept på Inet och det står nu 15:e Feb så det låter inte stabilt

Permalänk

En sak slog mig precis som jag aldrig vart med om innan. Jag sitter här nu med ett gäng prylar och väntar på ett 3080, men det lär ju dröja. Men vad fasen ska jag göra, ska jag bygga ihop halva datorn? Jag menar, prylarna kan ju inte sitta oöppnade hur länge som helst. Öppet köp osv lär ju ryka innan grafikkortet kommer, vad händer då om jag råkat köpa något som inte funkar så bra ihop osv?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Köp ett billigt grafikkort typ 1070 som du har råd möjligen gå lite back på när du säljer igen. Kör du i 1080p är det fortfarande gångbart

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Köp ett billigt grafikkort typ 1070 som du har råd möjligen gå lite back på när du säljer igen. Kör du i 1080p är det fortfarande gångbart

Mitt 970 får kanske hänga i ett liiitet tag till då. Får köra min gamla skärm bara, så ska det nog gå. men 27" 1440p lär bli tufft

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

En sak slog mig precis som jag aldrig vart med om innan. Jag sitter här nu med ett gäng prylar och väntar på ett 3080, men det lär ju dröja. Men vad fasen ska jag göra, ska jag bygga ihop halva datorn? Jag menar, prylarna kan ju inte sitta oöppnade hur länge som helst. Öppet köp osv lär ju ryka innan grafikkortet kommer, vad händer då om jag råkat köpa något som inte funkar så bra ihop osv?

Bygg burken och släng över ditt gamla GTX 970?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CybranM:

är i samma sits, har byggt en helt ny dator och fick min 27gn950 igår. Sitter här med mitt 1070Ti + 4k skärm, GL HF med Cyberpunk :S

Hej sitter i köp tankar på den skärmen. Berätta gärna vad du tycker om den

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Bygg burken och släng över ditt gamla GTX 970?

Japp, det får bli så. Jag är så jävla töntig bara, vill ha 100% hypersuperfläskig boost från start. Hatar egentligen att "mellanlanda" Men det är det kloka att göra tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick precis Mail av Netonnet om att mitt KFA2 GeForce RTX 3080 skickats. Glömde avbeställa det när jag köpte 3090.

Nu är frågan om jag bara ska lämna in det på
Öppet köp eller sälja det?

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Fick precis Mail av Netonnet om att mitt KFA2 GeForce RTX 3080 skickats. Glömde avbeställa det när jag köpte 3090.

När bokade du detta kort?

själv letar man febrilt efter ett 3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freeser3:

När bokade du detta kort?

själv letar man febrilt efter ett 3080.

23e Oktober

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Tror det är det senare, men med tanke på nuvarande leveranstakt från Asus är det väl snarare det förstnämnda.

Skrivet av Anhjo:

Det senare, för vissa står aktuell leveranstid under "ordrar",för andra inte.

Skrivet av BigDuke:

Jag beställde samma kort den 23:e Sept på Inet och det står nu 15:e Feb så det låter inte stabilt

Är dock ett preliminärt datum så är du längre fram i kön så kan du ju ha förhoppningar att du får det tidigare men ja, iom brist på komponenter och dylikt så ser det ju inte jätteljust ut 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Om du inte tycker att det är för mycket besvär så köper jag gärna den av dig. Annars får man hoppas att man får tag på ett kort någon gång efter årsskiften.

Permalänk
Skrivet av Aknur:

Leverans 2020 låter inte fel

Permalänk
Medlem

Nån som har koll hur det funkar på Inet?
Jag vill inte fråga dom då dom mailat att bara kolla sina order på sidan.
Men msi venture som jag beställt har ändrats i lager till februari 2021.
Men det står på min ordersida att beräknad leveransdag 17/12.
Betyder det att man kan få kortet allt däri mellan?
Jag la beställningen i november.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det där är ju en balansgång. Jag fattar att kundtjänst på inet har mycket att göra, samtidigt så är ju en stor del av problemet att det inte finns någon relevant information på ordersidan.

Lösningen är ju att inet ser till att information finns på ordersida (eller någon annanstans a la webhallen). Att förvänta sig att man ska betala 8k för ett grafikkort och vänta i snart 3 månader utan annan informatuion än att inet har lager 2021-02-15 (enda uppdaterade informationnen jag sett förutom byte watchdogs til CoD) är ju inte heller realistiskt.

De säger att de har fokus på kundupplevelsen, men jag tycker att det svajar rejält i år.

Edit: vid beställningen angavs leveransdatum 3 november.

Permalänk
Medlem

Hallå Asus 3080 Strix vart gömmer du dig?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Då kan inte gå på den raden, dvs tex "Förväntad leveransdag 1 december" då den sätts då du beställer.
Det är Status : I lager 2050-12-24
man får gå på.

Den uppdateras enligt vad som händer, och ska man gå på historik för 3080 så försenas allt iställlet för att flyttas fram eller hållas.

Permalänk

Undrar vad som hänt med Asus leveranserna. 3 veckor försenade nu från ”förväntade leverans” datum. @webhallen

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hallå Asus 3080 Strix vart gömmer du dig?

I en container i Kina eller kanske på en båt?
https://container-news.com/one-apus-may-have-lost-a-quarter-o...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsi:

Det där är ju en balansgång. Jag fattar att kundtjänst på inet har mycket att göra, samtidigt så är ju en stor del av problemet att det inte finns någon relevant information på ordersidan.

Lösningen är ju att inet ser till att information finns på ordersida (eller någon annanstans a la webhallen). Att förvänta sig att man ska betala 8k för ett grafikkort och vänta i snart 3 månader utan annan informatuion än att inet har lager 2021-02-15 (enda uppdaterade informationnen jag sett förutom byte watchdogs til CoD) är ju inte heller realistiskt.

De säger att de har fokus på kundupplevelsen, men jag tycker att det svajar rejält i år.

Edit: vid beställningen angavs leveransdatum 3 november.

Amen!

Jag sitter i samma båt.

Varför inte lägga lite krut på att informera kunderna om vad som försiggår?

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett, enligt mig ett jobbigt i-landsproblem som kanske kommer sticka i folks ögon, ledsen för det. =/

Jag har 5st bokningar på 3080 och nu har ett Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER 10GB kommit.
De övriga beställningar jag har liggandes är:

3080 strix OC (köplats ~300)
3080 stric OC white (köplats ~5)
3090 strix OC (köplats ~15)
Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS Xtreme 10GB

Jag har de senaste 5-6 åren alltid kört på strix och varit nöjd alla gånger.
Aorus master är det kort jag minst vill ha.

Har tagit julledigt över jul för att kunna spela Cyberpunk (from. 18/12) och behöver hjälp med hur ni skulle tänka för jag kan inte bestämma mig

1. Jag tar Aorus master-kortet och försöker strunta i att det inte är en 3x8-pin OC-modell
2. Väntar på de övriga korten och hoppas de hinner komma till jul (mindre troligt, strix verkar komma till jan/feb)
3. Kör på Aorus master och säljer det vidare när jag byter upp till strix-modellen.
4. Struntar i att spela cyberpunk till jul och köper spelet samtidigt när något strix-kort dyker upp =/
5. Något alternativ jag missat?

Hur hade ni resonerat om ni som jag, absolut vill ha strix-modellen eller aorus Xtreme hade fungerat också.

edit.
Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

För den som vill ha ett Palit kort så ser det ut att finnas ett 3080 i lager här:
https://www.arsadata.se/en-us/product/palit-geforce-rtx-3080-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har fått ett, enligt mig ett jobbigt i-landsproblem som kanske kommer sticka i folks ögon, ledsen för det. =/

Jag har 5st bokningar på 3080 och nu har ett Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER 10GB kommit.

3080 strix OC
3080 stric OC white
3090 strix OC

Har tagit julledigt över jul för att kunna spela Cyberpunk (from. 18/12) och behöver hjälp med hur ni skulle tänka för jag kan inte bestämma mig

1. Jag tar Aorus master-kortet och försöker strunta i att det inte är en 3x8-pin OC-modell
2. Väntar på de övriga korten och hoppas de hinner komma till jul (mindre troligt, strix verkar komma till jan/feb)
3. Kör på Aorus master och säljer det vidare när jag byter upp till strix-modellen.
4. Struntar i att spela cyberpunk till jul och köper spelet samtidigt när något strix-kort dyker upp =/

Hur hade ni resonerat om ni som jag, absolut vill ha strix-modellen eller aorus Xrteme hade fugnerat också.

Beror helt på vilken tidsbokning du har på Strix korten skulle jag säga, jag var i en liknande situation men istället hade jag möjlighet att plocka ut ett amp holo, jag valde att vänta då jag vet att min köplats är väldigt bra just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Undrar vad som hänt med Asus leveranserna. 3 veckor försenade nu från ”förväntade leverans” datum. @webhallen

Det finns svar lite längre bak i tråden. Asus har haft en lucka i produktionen. Det har gått minst 3 veckor sedan några kort skickats från fabrik. (Senast jag såg någon få ett asus strix kort var 3 november så känns som längre än 3 veckor.)

Hur som helst har kort börjat skickas igen förra veckan. Det kommer alltså en leverans antingen denna veckan fast mer troligt nästa vecka. Sen blir det förhoppningsvis oftare! Inet har som sagt bara fått in 3 leveranser sedan 17 september.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

3080 strix OC
3080 stric OC white
3090 strix OC

Hur hade ni resonerat om ni som jag, absolut vill ha strix-modellen eller aorus Xrteme hade fugnerat också.

Kör på Aorus, vem vet, du kanske blir nöjd med den. Kommer ASUS inom öppet köp tiden så lämna Aorus tillbaka, eller sälj den om du är missnöjd.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecc:

Beror helt på vilken tidsbokning du har på Strix korten skulle jag säga, jag var i en liknande situation men istället hade jag möjlighet att plocka ut ett amp holo, jag valde att vänta då jag vet att min köplats är väldigt bra just nu.

Jag tror inte jag har speciellt bra köplats. Bara på white edition där jag borde ligga topp 5, men vem vet när det kommer

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Vilket datum i november beställde du?

Permalänk
Medlem

24e så inte så länge sen.
Räknade med att få vänta, men februari känns länge

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc