3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

För den som vill ha ett Palit kort så ser det ut att finnas ett 3080 i lager här:
https://www.arsadata.se/en-us/product/palit-geforce-rtx-3080-...

Hahah läs villkoren:

Som kund har du möjlighet att avbeställa din order utan avgift fram till dess att försändelsen skickas från vårt lager. Har försändelsen redan skickats förbinder sig kunden att betala frakt kostnaden plus expeditionsavgift på, för närvarande är avgiften 550kr. Avbeställning skall meddelas Arsa-Data AB per e-post till info@arsadata.se

Permalänk
Skrivet av anon236072:

För den som vill ha ett Palit kort så ser det ut att finnas ett 3080 i lager här:
https://www.arsadata.se/en-us/product/palit-geforce-rtx-3080-...

Tack för tipset!

Lyckades ta sönder mitt 970 i söndags så letat som en galning efter 3080 i lager..

Visa signatur

Glömde ett "S" i användarnamnet.

5600x | Arctic 240mm | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x16 Ballistix 3200 CL14 | RM850 | B550-A Pro | Lancool II Mesh

Permalänk
Medlem

Jag fick svar från Inets kundtjänst igår kväll att jag har plats 253 på ett MSI 3080 Ventus 3X OC. Känns lite hopplöst. Jag var sen på bollen och beställde inte förräns i slutet av november eftersom jag ville se hur RX6800 presterade, men när det kröp fram att det inte skulle finnas några partertillverkade kort alls vid lanseringen den 25:e så lackade jag ur och beställde ett 3080 i ren protest.

Velar nu fram och tillbaka om det är värt att lägga ytterligare beställningar hos andra butiker och hoppas att det går snabbare där. Samma kort har t ex mindre än 150 bokningar på Webhallen men det är ju omöjligt att veta hur tilldelningen blir mellan olika butiker sen.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Skrivet av Molotov:

24e så inte så länge sen.
Räknade med att få vänta, men februari känns länge

Konstigt. Jag beställde ett 3080 Ventus OC 11/11 och mitt förväntade lev.datum är 2021-02-01.
Edit: jag läste fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Hahah läs villkoren:

Som kund har du möjlighet att avbeställa din order utan avgift fram till dess att försändelsen skickas från vårt lager. Har försändelsen redan skickats förbinder sig kunden att betala frakt kostnaden plus expeditionsavgift på, för närvarande är avgiften 550kr. Avbeställning skall meddelas Arsa-Data AB per e-post till info@arsadata.se

Herregud, nu kan jag inte så mycket om lagar, men är det ens tillåtet att ta en såpass hög avgift med ångerrätt?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har fått ett, enligt mig ett jobbigt i-landsproblem som kanske kommer sticka i folks ögon, ledsen för det. =/

Jag har 5st bokningar på 3080 och nu har ett Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER 10GB kommit.
De övriga beställningar jag har liggandes är:

3080 strix OC (köplats ~300)
3080 stric OC white (köplats ~5)
3090 strix OC (köplats ~15)
Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS Xtreme 10GB

Jag har de senaste 5-6 åren alltid kört på strix och varit nöjd alla gånger.
Aorus master är det kort jag minst vill ha.

Har tagit julledigt över jul för att kunna spela Cyberpunk (from. 18/12) och behöver hjälp med hur ni skulle tänka för jag kan inte bestämma mig

1. Jag tar Aorus master-kortet och försöker strunta i att det inte är en 3x8-pin OC-modell
2. Väntar på de övriga korten och hoppas de hinner komma till jul (mindre troligt, strix verkar komma till jan/feb)
3. Kör på Aorus master och säljer det vidare när jag byter upp till strix-modellen.
4. Struntar i att spela cyberpunk till jul och köper spelet samtidigt när något strix-kort dyker upp =/
5. Något alternativ jag missat?

Hur hade ni resonerat om ni som jag, absolut vill ha strix-modellen eller aorus Xtreme hade fungerat också.

Alternativ 3.
Ett kort i burken är bättre än tio på båten.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

50st 3070 I lager på komplett för den som är trött på att vänta eller den som vill ha något så länge 🙃

EDIT: Slut.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blackwizard:

Undrar vad som hänt med Asus leveranserna. 3 veckor försenade nu från ”förväntade leverans” datum. @webhallen

Allt som var planerat då verkar inte vara planerat längre.. så blir en overhaul när jag får en minut över sen.. men det enda jag har sett i min lista nu är TUF 3080 OC av det som är eftertraktat i tråden. Inget Strix 3090

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Allt som var planerat då verkar inte vara planerat längre.. så blir en overhaul när jag får en minut över sen.. men det enda jag har sett i min lista nu är TUF 3080 OC av det som är eftertraktat i tråden. Inget Strix 3090

/Patrik

Uppskattar verkligen ditt hästjobb med detta Patrik. Själv sitter jag och väntar på både gigabyte gaming OC och Suprim X. Du får väldigt gärna titta även på de när du får tid

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Hoppas på 3090 Strix eller Suprim X från WH snart.
Verkar ta väldigt lång tid med leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabaldern:

50st 3070 I lager på komplett för den som är trött på att vänta eller den som vill ha något så länge 🙃

Tack, beställde orkar inte vänta nå mer.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Skulle ni säga att om någon uppgraderar från ett 2080s till ett 3080 gör något korkat?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Hej, jag har en tuf oc beställning kl 17:30 (hämtning i butik) börjar se lite riskabelt ut att min tilldelning kan landa under julveckan då jag är bortrest. Har ni möjlighet att hålla kort längre än 3 dagar? Jag vågar inte ändra mitt leverans alternativ med risk att tappa köplatsen.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Skulle ni säga att om någon uppgraderar från ett 2080s till ett 3080 gör något korkat?

Beror helt på hur mycket prestanda du behöver och hur mycket pengar du har att lägga ut. Om jag var i din sits däremot hade jag minst väntat och se med en potentiell 3080ti, inte som det kvittar i nuläget då du kommer inte få tag i en 3080 förren Januari som absolut tidigast och antagligen senare än så (om du inte redan har beställt)

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen inget att tillföra än nedstämda miner.

Asus 3080 TUF OC beställt 9 oktober, 20/11 från inet hade jag köplats 424 (har inte orkat fråga mer, och pallar inte tjata på inets kundstjänst)

Något positivt är att jag klockat upp mitt gamla MSI 970X finfint och fått en bättre OC på mitt 9700k. Så det är ju alltid något!

Permalänk
Medlem

De som beställt MSI 3090 kort lär få vänta i evigheter. 40st containrar med kort värt över 3,3m dollar stals från en fabrik i Kina.
https://www.guru3d.com/news-story/msi-gets-hit-by-theft2-2-mi...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ragin Pig:

@Webhallen

Hej, jag har en tuf oc beställning kl 17:30 (hämtning i butik) börjar se lite riskabelt ut att min tilldelning kan landa under julveckan då jag är bortrest. Har ni möjlighet att hålla kort längre än 3 dagar? Jag vågar inte ändra mitt leverans alternativ med risk att tappa köplatsen.

Det går att på eget sätt förlänga med ett par dagar när ordern väl ligger där och är redo (man går in på ordern, så finns en knapp där). Skulle det inte räcka så kan du kontakta kundtjänst så kan de förlänga ytterligare

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Ursäkta pingen här Lord Patrik. Men menar du 3090 eller 3080? Eller gäller det Strix 30XX rent av?

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattekillert:

Beror helt på hur mycket prestanda du behöver och hur mycket pengar du har att lägga ut. Om jag var i din sits däremot hade jag minst väntat och se med en potentiell 3080ti, inte som det kvittar i nuläget då du kommer inte få tag i en 3080 förren Januari som absolut tidigast och antagligen senare än så (om du inte redan har beställt)

Jag tror ju inte att de kommer ett 3080TI, differensen mellan 3080 - 3090 är för liten för att det ska kunna vara en otrolig bump, då kommer 3080 gå om flaggskeppet 3090. Det som kan hända i så fall tror jag är att dom släpper en 3080 variant med mer GDDR6X minne.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

De som beställt MSI 3090 kort lär få vänta i evigheter. 40st containrar med kort värt över 3,3m dollar stals från en fabrik i Kina.

Här tänkte jag direkt att MSi får försäkringspengar. Får även pengar av brytarna av kryptovaluta som "köpt" korten av MSi genom att ta en flera containers. MSi har ju ertappats tidigare i scalpingsammanhang.

Cynisk och bitter? Lite kanske.

Förtydligande
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag tror ju inte att de kommer ett 3080TI, differensen mellan 3080 - 3090 är för liten för att det ska kunna vara en otrolig bump, då kommer 3080 gå om flaggskeppet 3090. Det som kan hända i så fall tror jag är att dom släpper en 3080 variant med mer GDDR6X minne.

Det kommer ett ti dock inte med prestandan från tidigare ti modeller. Sen så kommer folk bli avtända när de släpps för 14k och waiting game på ytterligare tre månader. Situationen vi har nu kommer inte bli bättre framöver

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Unlucky xD

Dock inte 3.3M dollar, utan 3,3 MKr?

"which is roughly $336,500 in US dollars"

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Strix 3080 OC då? *ber böner till alla gudarna*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Undrar vad som hänt med Asus leveranserna. 3 veckor försenade nu från ”förväntade leverans” datum. @webhallen

Vet inte om det säger något, men Scan i UK verkar förvänta sig leverans 9-18 dec för de leveranser som ursprungligen skulle landat 23 nov, 30 nov och 7 dec. Det kanske ger någon sorts indikation på hur global supply ser ut.

Asus representant här i tråden verkar inte kunna leverera någon ETA över huvud taget baserat på min senaste diskussion med denne.
Webhallens representant är mer tillgänglig men verkar både vara överbelastad och måste även förlita sig på information från Asus.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

40 "cargo units" alt. "boxes", inte containrar. Hade det varit 40 containrar så hade summan legat betydligt högre än 336500 USD, och jag skulle viljat veta varför MSI hade fått så satans många GPUer.

Någon räknade på priset och uppskattade att det skulle röra sig om ca 5 pallar med kort.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det kommer ett ti dock inte med prestandan från tidigare ti modeller. Sen så kommer folk bli avtända när de släpps för 14k och waiting game på ytterligare tre månader. Situationen vi har nu kommer inte bli bättre framöver

De är det jag menar, skillnaden mellan exempelvis 3080 till 3080TI sett till pris/prestanda kommer inte vara likadan som 3080, och det kommer fortfarande vara svårt att få kort. Därför anser jag att man lika gärna kan köra på 3080.

Visa signatur

🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Pratade med WH och dom har bekräftade leveranser på Suprim X
Hoppas att jag kan hämta mitt snart.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Jaha. Så nu sitter mitt Suprim 3090 i en bitcoinfarm någonstans i Kina. Hurra...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Punchboll:

Pratade med WH och dom har bekräftade leveranser på Suprim X
Hoppas att jag kan hämta mitt snart.

80 eller 90.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Precis.Blir knappast samma pris som 3080 och ännu längre väntan och sedan släpps 4000 serien.
Svårt detta.