Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

”Produkten finns inte i vårt sortiment längre” 🧐

Nej, det tickade ner snabbt....nog många som mailbevakar i dessa tider

Permalänk
Medlem

Hej, hur skulle ni tolka detta? Det står att ordern finns att hämta, men samtidigt så står det att den är slut?!

http://www.bilddump.se/bilder/20201209170844-151.177.3.185.jp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Hej, hur skulle ni tolka detta? Det står att ordern finns att hämta, men samtidigt så står det att den är slut?!

http://www.bilddump.se/bilder/20201209170844-151.177.3.185.jp...

"Din order inte redo för upphämtning" tolkar jag som att den inte kan hämtas

Visa signatur

AMD 3700X | ASUS Rog Strix B450-F | 16GB G.Skill 3400 Mhz | ASUS Rog Strix RTX 2070 Super |

Permalänk
Medlem
Skrivet av koaaN:

"Din order inte redo för upphämtning" tolkar jag som att den inte kan hämtas

Ja, men samtidigt så står den ovanför i grön text att den finns att hämta?

Kan det vara så att de ännu inte uppdaterat order historiken? Jag läser att vissa på mejlet långt senare efter att ordern står som grön?

Btw, har webhallen varken en chatt eller telefon att kontakta? Det känns ju lite 90-tal..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Ja, men samtidigt så står den ovanför i grön text att den finns att hämta?

Kan det vara så att de ännu inte uppdaterat order historiken? Jag läser att vissa på mejlet långt senare efter att ordern står som grön?

Btw, har webhallen varken en chatt eller telefon att kontakta? Det känns ju lite 90-tal..

Chatten stänger 17:00 - finns en flik nere till höger.
Ring: 08-673 60 00 (Stänger 19:00)
Min är skickad idag. Så din kan du säkert hämta upp.

Telefon
Permalänk
Medlem

Det står ju även ” Reserverad t.o.m. 2020-12-14 19:00”..

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Chatten stänger 17:00 - finns en flik nere till höger.
Min är skickad idag. Så din kan du säkert hämta upp.

https://i.ibb.co/f2W03mY/skickad.jpg

Hur vet du att din är skickad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Hej, hur skulle ni tolka detta? Det står att ordern finns att hämta, men samtidigt så står det att den är slut?!

http://www.bilddump.se/bilder/20201209170844-151.177.3.185.jp...

Det där är orderhistoriken.

Det står fortfarande sådär på min beställning, men den är skickad idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Hur vet du att din är skickad?

Fick ett mejl för cirka 5 timmar sen med Spårningsnummer

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Det där är orderhistoriken.

Det står fortfarande sådär på min beställning, men den är skickad idag.

Men undrar varför jag inte fått bekräftelse på mejlet. Segt att åka dit och så är den slut..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinion:

Beställde XSX 4/12. Tidigare idag visade Webhallen beräknad leverans 12/12 men nu är det ändrat tillbaka igen till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

.. och 18:11 kom mail om att den finns att hämta ut!

Visa signatur

High on life, drunk online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Men undrar varför jag inte fått bekräftelse på mejlet. Segt att åka dit och så är den slut..

Min orderstatus var lika motsägelsefull men jodå det fanns en konsol att hämta ut när jag var förbi Webhallen i Sickla alldeles nyss…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Tjejen har ångrat sig och vill inte ha Xbox Series X längre.. ifall någon är i behov av ett XsX och inte lyckats få tag i ett så kan jag sälja den. Finns i centrala Göteborg, kontakta mig om intresset finns.

Edit: Har en köpare på G, hör av mig sen hur det blev.

Edit2: såld till @drivet

en update, såld
Permalänk
Medlem

Beställde under 4e dec rushen, lipade i tråden tidigare om att min order blev gul. Fick oväntat pling i telefonen idag från postnord om paket från webhallen. Statusen på hemsidan är att min order inte är redo att packas samtidigt som den är skickad, det är uppenbarligen lite grus i maskineriet. Fick inget mail etc så det är säkert massor med boxar på väg ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Men undrar varför jag inte fått bekräftelse på mejlet. Segt att åka dit och så är den slut..

Den finns att hämta! Det är väl en grön bock på produkten? Det såg liknande ut för mig med PS5an och det gick utmärkt

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Alltså, hur kan webhallen få in leverans efter leverans och få ut dem till nya kunder kontinuerligt medan Elgiganten knappt verkar få in nåt alls (känns det som iaf)? Eller är det så att Elgiganten får in så sjukt många fler beställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Alltså, hur kan webhallen få in leverans efter leverans och få ut dem till nya kunder kontinuerligt medan Elgiganten knappt verkar få in nåt alls (känns det som iaf)? Eller är det så att Elgiganten får in så sjukt många fler beställningar?

Det undrar jag med. Beställde själv på @Inet två månader före release och där verkar de ju knappt fått ut något medans webhallen redan betat av hela kön och får ut nya var och varannan dag...

Permalänk
Medlem

Någon annan som köpt Series X med All Access och fått första fakturan från Resurs Bank? Fått min första faktura där det står

”Du har 1 faktura för nuvarande period.
Att betala
8 880 kr
Periodens köp
8 880 kr
Oss tillhanda
2020-12-31”

Godkände autogiro för jag trodde de skulle dra 370kr per månad i 24 månader. Spännande att se om man har råd med en bakispizza på nyårsdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutation:

Alltså, hur kan webhallen få in leverans efter leverans och få ut dem till nya kunder kontinuerligt medan Elgiganten knappt verkar få in nåt alls (känns det som iaf)? Eller är det så att Elgiganten får in så sjukt många fler beställningar?

Undrar samma sak. Sen om man kollar i tråden är det folk som beställt efter mig på EG som fått tidigare. Men jag som beställde 6/10 väntar fortfarande på mitt Xbox.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som köpt och provat Cyperpunk 2077 till krysslådan? Spelet verkar coolt, men jag avvaktar då jag har så mycket andra spel att spela igenom just nu.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptengrek:

Någon annan som köpt Series X med All Access och fått första fakturan från Resurs Bank? Fått min första faktura där det står

”Du har 1 faktura för nuvarande period.
Att betala
8 880 kr
Periodens köp
8 880 kr
Oss tillhanda
2020-12-31”

Godkände autogiro för jag trodde de skulle dra 370kr per månad i 24 månader. Spännande att se om man har råd med en bakispizza på nyårsdagen.

Visa fakturan som PDF så får du rätt summa. Det är mest troligt en visuell bugg i systemet men fakturan i sig visar rätt.

Permalänk

Jag har en Xbox Series X som i princip bara blivit inkopplad och testad i Nynäshamn om någon vill ha. Hade tänkt sälja stationära och köra alla datorärenden via frugans bärbara men efter att ha suttit vid den en dag så ångrade jag mig och insåg att det är svårt att bryta en ca 20 år gammal vana
Jag returnerar konsolen eller så kan jag släppa den till någon här om någon vill komma och hämta den. Skicka pm om ni är intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwoFive:

Undrar samma sak. Sen om man kollar i tråden är det folk som beställt efter mig på EG som fått tidigare. Men jag som beställde 6/10 väntar fortfarande på mitt Xbox.

Nu var det dags igen 😡😡🤬🤬 Som jag skrev i en tidigare inlägg. Kommer bli ingen Series X imorgon. Flyttad datum återigen, nu till 16/12.
Har beställt på EG 10/10. Skulle hämtats i butiken 4/12, sedan 9/12, 11/12 och nu 16/12.... 🤬🤬

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesa80:

Nu var det dags igen 😡😡🤬🤬 Som jag skrev i en tidigare inlägg. Kommer bli ingen Series X imorgon. Flyttad datum återigen, nu till 16/12.
Har beställt på EG 10/10. Skulle hämtats i butiken 4/12, sedan 9/12, 11/12 och nu 16/12.... 🤬🤬

Fick med ett SMS nyss "Nytt leveransdatum är 14/12"... Då var den här helgen förstörd 🤬
Förstår inte hur folk i tråden som beställt efter mig från EG har kunnat få före en själv.

Permalänk
Medlem

Vad får ni för prestanda med nätverket? Jag lyckas bara få i bästa fall lite över 300 Mbit när jag laddar ner spel på series x trodde den skulle tanka ner spelen i full fart (550mbit i mitt fall) men det är väl Microsofts servrar som är sega. Och kan man ställa in så den inte begränsar till seg nerladdning medan man spelar annat?

Skrivet av hesa80:

Nu var det dags igen 😡😡🤬🤬 Som jag skrev i en tidigare inlägg. Kommer bli ingen Series X imorgon. Flyttad datum återigen, nu till 16/12.
Har beställt på EG 10/10. Skulle hämtats i butiken 4/12, sedan 9/12, 11/12 och nu 16/12.... 🤬🤬

Ja elgiganten verkar inte ha koll. De hade ju raderat min order lagd 18/11 utan att jag bett om det eller blivit informerad, de kanske har högt tryck pga all acces men känns inte seriöst. Beställde istället en på webhallen igår kl 11. 23 och hämtade den idag på Ica trots att jag valde seg frakt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaptengrek:

Någon annan som köpt Series X med All Access och fått första fakturan från Resurs Bank? Fått min första faktura där det står

”Du har 1 faktura för nuvarande period.
Att betala
8 880 kr
Periodens köp
8 880 kr
Oss tillhanda
2020-12-31”

Godkände autogiro för jag trodde de skulle dra 370kr per månad i 24 månader. Spännande att se om man har råd med en bakispizza på nyårsdagen.

På min faktura står det iallafall "Att betala 370 Kr" och sen så ett kontosaldo på 8880 Kr. Så något är weird för dig. Kanske bra att prata med Resursbank.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad får ni för prestanda med nätverket? Jag lyckas bara få i bästa fall lite över 300 Mbit när jag laddar ner spel på series x trodde den skulle tanka ner spelen i full fart (550mbit i mitt fall) men det är väl Microsofts servrar som är sega. Och kan man ställa in så den inte begränsar till seg nerladdning medan man spelar annat?

Det varierar väldigt för mig, ibland får jag bara 30mbit medans andra gånger 500. Skulle misstänka att det är många som laddar ner Cyberpunk just nu.

Nej, det tror jag inte. Hellre långsam nedladdning än hackande spel.

Permalänk
Medlem

Kört några uppdrag i gears of war 2 nu verkar som de höjt upplösningen jämfört med när jag kör one s. Är detta något som görs automatiskt för 360 spel eller är har utvecklarna gått in och "remastrat"?

Skrivet av appel1:

Det varierar väldigt för mig, ibland får jag bara 30mbit medans andra gånger 500. Skulle misstänka att det är många som laddar ner Cyberpunk just nu.

Nej, det tror jag inte. Hellre långsam nedladdning än hackande spel.

Den borde ju klara av betydligt högre hastighet än min one s när man har spel igång utan att spelen börjar hacka tycker jag. Men får väl vara glad att det är lite högre i alla fall. På min dator med ryzen 3600x märker i alla fall inte jag av när steam laddar ner i bakgrunden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av joewson:

Visa fakturan som PDF så får du rätt summa. Det är mest troligt en visuell bugg i systemet men fakturan i sig visar rätt.

Tack! Trycker jag upp den som PDF så står det korrekt belopp och förfallodatum.

Skrivet av Björn Endre:

På min faktura står det iallafall "Att betala 370 Kr" och sen så ett kontosaldo på 8880 Kr. Så något är weird för dig. Kanske bra att prata med Resursbank.

Jag loggade in i på banken i mobilen och kikade på informationen som står under "Du har 1 faktura för nuvarande period". Öppnar jag upp fakturan som PDF så är allt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kört några uppdrag i gears of war 2 nu verkar som de höjt upplösningen jämfört med när jag kör one s. Är detta något som görs automatiskt för 360 spel eller är har utvecklarna gått in och "remastrat"?

Det sker lite automatiska förbättringar när man spelar OG Xbox och 360 titlar. Auto HDR, högre upplösning, bättre texture filtering.

https://news.xbox.com/en-us/2020/10/13/xbox-series-x-and-xbox...