Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrrock:

Tack för tipset. Stängde av, startade nhl. Kanonbild från början, sen precis när spelet ska ladda från startbild till själva spelet så blir rött rosa, precis samma som med hdr på.
Vad kör du på för tv?

Det finns inget färgblindhetsfilter eller något i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrbond:

Det finns inget färgblindhetsfilter eller något i spelet?

Nej väldigt lite inställningar i spelet vad jag kan se. Men jag kan inte googla fram att det skulle vara ett generellt problem så förmodligen är det nån skit hos mig. Tv:n är ny så det kan vara att den gör något. Men samtidigt borde problemet uppstå i alla spel..

Visa signatur

Ryzen 3900x, Asus Prime x470, Sapphire 5700xt

Permalänk
Medlem

Spel som kommer till Gamepass nästa vecka:

https://news.xbox.com/en-us/2020/12/11/xbox-game-pass-update-...

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwoFive:

Ännu en dag ännu en framflyttning av datumet för min Xbox Series X från Elgiganten...
Beställt 2020-10-06

Första datumet för leverans 2020-12-08
Andra datumet för leverans 2020-12-09
Tredje datumet för leverans 2020-12-11
Fjärde datumet för leverans 2020-12-14
Femte datumet för leverans 2020-12-15

Samma här. Har framflyttats 4 gånger. Det senaste svaret från EG som jag har fått i fredags var:

”Enligt den senaste informationen vi har kommer vi få in en stor leverans från tillverkaren inom 2 veckor och kommer då skicka ut beställningarna så fort det bara går.”

Garanterat att vi kommer ej få våra konsoler i år. 😡🤬😡

Permalänk
Medlem

Blir att spela igenom Skyrim igen då!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrrock:

Tack för tipset. Stängde av, startade nhl. Kanonbild från början, sen precis när spelet ska ladda från startbild till själva spelet så blir rött rosa, precis samma som med hdr på.
Vad kör du på för tv?

Hmm, då har det nog inte med HDR-funktionen att göra.
Själv kör jag med en datorskärm (BenQ EW3270U). Det jag gjorde där var att stänga av HDR i Xboxens inställningar, men sedan har också denna skärm en hårdvaruknapp som du kan slå av/på som emulerar HDR, och med denna på blev det bra.

Jag skulle gärna prova NHL21 och se om jag kan återskapa det problem du har, men har inte spelet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Levandebild:

Blir att spela igenom Skyrim igen då!

Vet vi om Skyrim kommer komma i upphottad version till Series S/X?
Tänker då främst på 60FPS-implementation.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesa80:

Samma här. Har framflyttats 4 gånger. Det senaste svaret från EG som jag har fått i fredags var:

”Enligt den senaste informationen vi har kommer vi få in en stor leverans från tillverkaren inom 2 veckor och kommer då skicka ut beställningarna så fort det bara går.”

Garanterat att vi kommer ej få våra konsoler i år. 😡🤬😡

Fy va segt ändå, är rätt glad att jag avbokad min där iaf. Webhallen va rätt snabba men jag fattar ej hur elgiganten kan va så sega jag trodde faktiskt de skulle leverera för de verka ha ngt avtal med microsoft gällande gamepass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Vet vi om Skyrim kommer komma i upphottad version till Series S/X?
Tänker då främst på 60FPS-implementation.

Nuvarande versionen är låst till 30fps, finns dock mod som låser upp den.

Guide här:
https://screenrant.com/skyrim-xbox-series-x-mod-60-fps-uncap/

Skrivet av Lajkzy:

Fy va segt ändå, är rätt glad att jag avbokad min där iaf. Webhallen va rätt snabba men jag fattar ej hur elgiganten kan va så sega jag trodde faktiskt de skulle leverera för de verka ha ngt avtal med microsoft gällande gamepass.

Jag tror dom tog emot allt för många bokningar.
Under en period så var det bara Elgiganten som man kunde beställa ifrån när alla andra hade stängt ner.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Fy va segt ändå, är rätt glad att jag avbokad min där iaf. Webhallen va rätt snabba men jag fattar ej hur elgiganten kan va så sega jag trodde faktiskt de skulle leverera för de verka ha ngt avtal med microsoft gällande gamepass.

Skrivet av edifier:

Nuvarande versionen är låst till 30fps, finns dock mod som låser upp den.

Guide här:
https://screenrant.com/skyrim-xbox-series-x-mod-60-fps-uncap/

Jag tror dom tog emot allt för många bokningar.
Under en period så var det bara Elgiganten som man kunde beställa ifrån när alla andra hade stängt ner.

Ja, de har All Access. Hela Xbox lanseringen hos EG var en riktig shitshow. En del som har bokat konsoler har ej fått på lanseringsdagen eftersom EG har bestämt sig att ställa ut en del av den första leveransen i butikshyllor. Personer som bokat t.ex tre veckor senare än någon annan har fått konsoler på lanseringsdagen osv.....
Jag tar mig själv som ex:
Jag bokat 10/10. Sedan läser jag på div. forums och EG Facebook att en del som bokat t.ex 16/10, 28/10 och allt mitt i mellan har fått konsoler. EG vet ej själva vad de sysslar med... 😡😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesa80:

Ja, de har All Access. Hela Xbox lanseringen hos EG var en riktig shitshow. En del som har bokat konsoler har ej fått på lanseringsdagen eftersom EG har bestämt sig att ställa ut en del av den första leveransen i butikshyllor. Personer som bokat t.ex tre veckor senare än någon annan har fått konsoler på lanseringsdagen osv.....
Jag tar mig själv som ex:
Jag bokat 10/10. Sedan läser jag på div. forums och EG Facebook att en del som bokat t.ex 16/10, 28/10 och allt mitt i mellan har fått konsoler. EG vet ej själva vad de sysslar med... 😡😢

ärligt tror jag att EG körde först till kvarn, kompisen stod i kön för att köpa sitt.
Personen framför han i kön fick en så han kunde köpa, men min kompis fick reda på att nu är dom slut.

När han sedan av ren nyfikenhet frågade han som stod före honom fick han till svar att han inte ens hade förbokat, utan chansade på att det fanns en kvar.

så min slutsats är att det spelade ingen stor roll om du förbokat, EG hade inga ordentliga listor på vilka som förbokat eller när.
Fick dom bara sälja det dom hade var dom nöjda.

Permalänk

Jag bokade på EG runt 14/10 och fick 7/12. Vet inte om de har att göra med att jag är medlem eller bara hade tur? Orättvist när folk väntat mycket längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Vet vi om Skyrim kommer komma i upphottad version till Series S/X?
Tänker då främst på 60FPS-implementation.

Tror det bara är den One X-optimerade versionen som släpps nu.
Vidare nyutgåvor har det inte varit på tal om heller. De lägger nog allt krut på VI nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

Jag bokade på EG runt 14/10 och fick 7/12. Vet inte om de har att göra med att jag är medlem eller bara hade tur? Orättvist när folk väntat mycket längre.

Har du bokat online eller All Access i butiken ?
Jag var lovad 4/12 som leveransdatum. Nu har det flyttats 4 gånger.
Nej, det spelar ingen roll om man är medlem. Jag är det också. Det är bara att EG har noll koll.

Permalänk
Medlem

Jaha... ny dag nytt sms. Sms nummer 5 om försening från Elgiganten gällande XsX inne på 6e datumet för framflyttning... läste @hesa80 svar från EG också att de får in en ny leverans inom två veckor... lär ju inte bli ett Xbox innan året är slut känns det som.

Någon som vet om det går att avboka all access om man inte fått produkten? Läser jag avtalet med resursbank kan man bara det inom 30 dagar... men borde ju gå nu med då jag ej fått produkten eller faktura? Vill avboka och bojkotta EG.

Permalänk
Skrivet av hesa80:

Har du bokat online eller All Access i butiken ?
Jag var lovad 4/12 som leveransdatum. Nu har det flyttats 4 gånger.
Nej, det spelar ingen roll om man är medlem. Jag är det också. Det är bara att EG har noll koll.

Jag bokade online. Mitt blev uppflyttat från 6/12 till runt 7/12 vilket var då jag fick den. Fick meddelande om att hämta ut paketet på en lördag vilket jag tyckte var underligt.

Jag konverterade Xbox live gold till gp ultimate istället för att köra på all access paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwoFive:

Jaha... ny dag nytt sms. Sms nummer 5 om försening från Elgiganten gällande XsX inne på 6e datumet för framflyttning... läste @hesa80 svar från EG också att de får in en ny leverans inom två veckor... lär ju inte bli ett Xbox innan året är slut känns det som.

Någon som vet om det går att avboka all access om man inte fått produkten? Läser jag avtalet med resursbank kan man bara det inom 30 dagar... men borde ju gå nu med då jag ej fått produkten eller faktura? Vill avboka och bojkotta EG.

Nej, det kommer inte bli Xbox i år 😢. Sista gången jag handlat hos EG. Det är princip sak... 😞

Permalänk
Medlem

På jakt efter en ny skärm till min XSX, budget 4k. Är det Asus VG27AQ som är bäst eller finns det widealternativ som någon rekar? 😊

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edifier:

Nuvarande versionen är låst till 30fps, finns dock mod som låser upp den.

Guide här:
https://screenrant.com/skyrim-xbox-series-x-mod-60-fps-uncap/

Underbart!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GroKKen:

På jakt efter en ny skärm till min XSX, budget 4k. Är det Asus VG27AQ som är bäst eller finns det widealternativ som någon rekar? 😊

Det är en 1440p-skärm och har inte Freesync. Du vill ha 4k-skärm med Freesync för att utnyttja Series X fullt ut.
Jag köpte nyligen Benq EW3270U för ca 4500.
4K, VA-panel, HDR och 32”. Väldigt nöjd med den.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Det är en 1440p-skärm och har inte Freesync. Du vill ha 4k-skärm med Freesync för att utnyttja Series X fullt ut.
Jag köpte nyligen Benq EW3270U för ca 4500.
4K, VA-panel, HDR och 32”. Väldigt nöjd med den.

Glömde nämna att jag spelar mestadels fps som warzone och vill ha 120 hz+ därutav faller 4k bort.

Permalänk
Medlem

Bra att börja dagen med numera standard meddelande från EG. XSX flyttat återigen. Ny datum 19/12. Hmmm, vänta, 19/12 är en lördag. Självklart, blir inget då heller... 👎👎🤬🤬

Permalänk
Medlem

Enligt EGs hemsida finns det en XSX tillgänglig i Kungens Kurva, Stockholm. https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GroKKen:

Glömde nämna att jag spelar mestadels fps som warzone och vill ha 120 hz+ därutav faller 4k bort.

Ok, men satsa gärna på en skärm med Freesync då i alla fall då Series X har stöd för detta.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesa80:

Bra att börja dagen med numera standard meddelande från EG. XSX flyttat återigen. Ny datum 19/12. Hmmm, vänta, 19/12 är en lördag. Självklart, blir inget då heller... 👎👎🤬🤬

Jag fick ett sms med 20/12, det känns ännu mer osannolikt. 😢

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Någon med sx eller SS som lyckas köra horizon 4 online? Har inte lyckats sedan jag fick min xs. Sökt lite på det och det verkar vara ganska vanligt.

Skrivet av Najk:

Ok, men satsa gärna på en skärm med Freesync då i alla fall då Series X har stöd för detta.

Fungerar Freesync mellan xbox och displayport? För många skärmar stödjer väl inte hdmi och Freesync (min gör inte det utan den kan bara Freesynca via dp)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fungerar Freesync mellan xbox och displayport? För många skärmar stödjer väl inte hdmi och Freesync (min gör inte det utan den kan bara Freesynca via dp)

Xboxen har inte DP. Endast HDMI.
Däremot har ju Xboxen stöd för VRR, och det ska fungera över HDMI (jag har i alla fall det alternativet aktiverat i Xboxen).

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabben:

Jag fick ett sms med 20/12, det känns ännu mer osannolikt. 😢

Haha när bokade du? Bokade 2020-10-12 och jag fick sms för sjätte gången idag och mitt blev flyttat till den 21:a. Lär väl bli nästa år man får lådan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwoFive:

Jaha... ny dag nytt sms. Sms nummer 5 om försening från Elgiganten gällande XsX inne på 6e datumet för framflyttning... läste @hesa80 svar från EG också att de får in en ny leverans inom två veckor... lär ju inte bli ett Xbox innan året är slut känns det som.

Någon som vet om det går att avboka all access om man inte fått produkten? Läser jag avtalet med resursbank kan man bara det inom 30 dagar... men borde ju gå nu med då jag ej fått produkten eller faktura? Vill avboka och bojkotta EG.

Det ska gå bra.
Jag blev ju f*cked av Elgiganten på min XsX, bokade i slutet på september och avbokade typ en vecka efter release när de kommit fram till att de sålt "min" Xbox till någon annan. Bara att knalla in i butik så häver de avtalet, jag fick kvitto och bekräftelse på att det hela var hävt.
Så jag rekommenderar absolut att du avbokat och bojkottar det skitföretaget.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon med sx eller SS som lyckas köra horizon 4 online? Har inte lyckats sedan jag fick min xs. Sökt lite på det och det verkar vara ganska vanligt. Fungerar Freesync mellan xbox och displayport? För många skärmar stödjer väl inte hdmi och Freesync (min gör inte det utan den kan bara Freesynca via dp)

Japp, fungerar bra med min Series S
Kör via Gamepass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhaCe:

Japp, fungerar bra med min Series S
Kör via Gamepass.

Kör också gamepass. Men får ta och installera om spelet så löser det sig förhoppningsvis.
Edit ingen skillnad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb