Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Kollar på min beställning hos webhallen och har en grön bock nu! hoppas hoppas

Permalänk
Medlem

Elgiganten är katastrof. Skulle ha fått det idag.
Efter 25 min kö kom jag fram till kundtjänst "du har fått ett sms att detta inte blir av..."
Jag: okeeeeej... jag har inte fått något meddelande
Kundtjänst: Ny leveransdag blir förmodligen på fredag

Meddelande som man ska ha fått men inte har fått samt ett "förmodligen"... Är ytterst besviken.

Permalänk
Medlem

Fick inget mejl men står att den finns att hämta i butik! Ska åka ner direkt😃

Edit: nu kom mejlet! Wohoooo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Fick inget mejl men står att den finns att hämta i butik! Ska åka ner direkt😃

Edit: nu kom mejlet! Wohoooo

Så roligt för dig! Hoppas min dyker upp snart också

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 2600 | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus GTX1660 | Corsair HX850 | Samsung 840 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hibos:

Så roligt för dig! Hoppas min dyker upp snart också

Hämtat ut den nu! Hem o installera spel😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Hämtat ut den nu! Hem o installera spel😃

Nu har jag en grön bock på min orderstatus. Står dock att den inte går att hämta då den inte finns i lager. Hoppas mejlet kommer snart så som det gjorde för dig 😀

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 2600 | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus GTX1660 | Corsair HX850 | Samsung 840 EVO

Permalänk
Medlem

Enligt hemsidan ska elgiganten göteborg sisjön ha minst en series x i butiken. Så passa på ifall ni bor nära.

Har en fråga till någon annan som beställt på elgiganten och fortfarande väntar. Ser ni beställningen i historiken på hemsidan eller dyker det upp först när man fått grejerna?
jag ser nämligen bara två gamla köp i "Lista över dina ordrar" lite orolig över att något blivit fel med min beställning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hibos:

Nu har jag en grön bock på min orderstatus. Står dock att den inte går att hämta då den inte finns i lager. Hoppas mejlet kommer snart så som det gjorde för dig 😀

Det stod på status finns att hämta men fortfarande att den inte fanns i lager, tog nån halv timma tills de uppdaterades, jag var snabbare än mejlet😝

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Enligt hemsidan ska elgiganten göteborg sisjön ha minst en series x i butiken. Så passa på ifall ni bor nära.

Har en fråga till någon annan som beställt på elgiganten och fortfarande väntar. Ser ni beställningen i historiken på hemsidan eller dyker det upp först när man fått grejerna?
jag ser nämligen bara två gamla köp i "Lista över dina ordrar" lite orolig över att något blivit fel med min beställning.

Min låg som reserverad, enligt elgiganten så betyder det att din order har gått igenom och ligger i deras system. Men jag har avbokad min där då jag redan fått min från webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Min låg som reserverad, enligt elgiganten så betyder det att din order har gått igenom och ligger i deras system. Men jag har avbokad min där då jag redan fått min från webhallen

Okej jag kan inte se den någonstans när jag är inloggad. Får se om jag får tag på en mänsklig kundtjänst. NU på kvällen hade de bara en chatbot som inte förstod något.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är xbox series x kontrollern skönare än vanliga xbox one kontrollern? Märkte nämligen att jag råkat beställa en series x kontroller istället. (tänkte på triggerknapparna som de verkar ha gjort om med något mönster på.)

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min igår (skickades från webhallen). Laddat ner spel nu via gamepass och testat att spela Warzone / Tetris Effect. Kan verkligen rekommendera den senare ifall ni gillar Tetris.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Är xbox series x kontrollern skönare än vanliga xbox one kontrollern? Märkte nämligen att jag råkat beställa en series x kontroller istället. (tänkte på triggerknapparna som de verkar ha gjort om med något mönster på.)

Ungefär samma. Ytan är lite annorlunda, mattare på delar av kontrollen men med ett mönster som ger mer grepp där man håller. Triggrarna har en textur som gör de lite mindre hala. Bättre d-pad. USB-C.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Ungefär samma. Ytan är lite annorlunda, mattare på delar av kontrollen men med ett mönster som ger mer grepp där man håller. Triggrarna har en textur som gör de lite mindre hala. Bättre d-pad. USB-C.

När vi ändå är inne på handkontroller: Xbox Elite handkontrollen kostar ju över 2000 kronor. Vad är det som gör den så speciell och bra?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

När vi ändå är inne på handkontroller: Xbox Elite handkontrollen kostar ju över 2000 kronor. Vad är det som gör den så speciell och bra?

Jag har inte testat själv men den har ju paddlar på baksidan som man kan sätta till vilka knappar man vill om jag förstår det rätt. Alltså kan man hålla tummarna på de analoga spakarna hela tiden och skjuta och så med de andra fingrarna på baksidan. Man får också med analoga spakar av olika längd som man kan byta mellan, och olika d-pads också. Sen är det mer metall i konstruktionen, spakarna och paddlarna exempelvis.

https://www.xbox.com/en-US/accessories/controllers/elite-wire...

Lite sugen är jag men priset gör det svårt att motivera för min del. En tusenlapp hade känts mer ok.

Edit: Man verkar också kunna sätta ett stopp på triggrarna, så att de inte går längre in än aktiveringspunkten liksom. Jag vet inte hur bra det funkar när man använder triggrarna mer analogt, men för att skjuta så kan det nog vara bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Jag har inte testat själv men den har ju paddlar på baksidan som man kan sätta till vilka knappar man vill om jag förstår det rätt. Alltså kan man hålla tummarna på de analoga spakarna hela tiden och skjuta och så med de andra fingrarna på baksidan. Man får också med analoga spakar av olika längd som man kan byta mellan, och olika d-pads också. Sen är det mer metall i konstruktionen, spakarna och paddlarna exempelvis.

https://www.xbox.com/en-US/accessories/controllers/elite-wire...

Lite sugen är jag men priset gör det svårt att motivera för min del. En tusenlapp hade känts mer ok.

Edit: Man verkar också kunna sätta ett stopp på triggrarna, så att de inte går längre in än aktiveringspunkten liksom. Jag vet inte hur bra det funkar när man använder triggrarna mer analogt, men för att skjuta så kan det nog vara bra.

Ok. Låter ju bra, men som du säger är priset lite väl högt. Nästan hälften av vad en Series X kostar!

Jag är ju dock väldigt avundsjuk på PS5:ans kontroll där LT och RT ger ifrån sig olika vibrationer beroende på vilket vapen du använder t.ex.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ok. Låter ju bra, men som du säger är priset lite väl högt. Nästan hälften av vad en Series X kostar!

Jag är ju dock väldigt avundsjuk på PS5:ans kontroll där LT och RT ger ifrån sig olika vibrationer beroende på vilket vapen du använder t.ex.

Xboxens kontroll har också den funktionen, och haft sedan Xbox One kom ut. Dock inte många spel som använder det, kanske blir fler nu när även PS kontrollen har det. Alltså triggersen har separata vibrationsmotorer hos Xbox, dock saknar det den nya funktion att triggersen ger motstånd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Netonnet

Är det nån som beställde från netonnet på release? Har fått 0 info från dem och har inte en aning om jag får mitt innan jul.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Ok. Låter ju bra, men som du säger är priset lite väl högt. Nästan hälften av vad en Series X kostar!

Jag är ju dock väldigt avundsjuk på PS5:ans kontroll där LT och RT ger ifrån sig olika vibrationer beroende på vilket vapen du använder t.ex.

Jo. PS-kontrollen ser väldigt intressant ut. Å andra sidan har XB haft vibrationer i triggrarna ganska länge som kan varieras rätt bra. Skillnaden är ju att Sonys nya kontroll kan variera motståndet och så, alltså typ Force Feedback om du minns det.

Problemet var ju att väldigt få utvecklare använde dessa funktioner på XB, men det kan ju bli så att de är mer benägna att göra det nu om de ändå är inne och fixar med PS-kontrollens mer avancerade möjligheter. Eller så fortsätter det som förut att bara några förstaparts-studios använder dessa i exklusiva spel och alla andra bara kör på med "rumble" utan förfining oavsett system.

En möjlighet är ju att MS släpper en kontroll med mer avancerade feedback-funktioner hyfsat snart. Det har hänt förut att en tillverkare liksom blivit tagen på sängen med en funktion hos en konkurrent och sen lanserat det som ett tillbehör, när Sony släppte först den analoga kontrollen och sen första Dual Shock till PS1 efter N64 hade populariserat den analoga spaken och sitt Rumble Pack exempelvis. Chansen borde vara än större nu om MS menar allvar med sin strategi om att gå ifrån generationer till löpande förbättringar.

Permalänk
Medlem

MASSOR av series X på Lager hos Webhallen nu. Bara in å handla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plonko:

Är det nån som beställde från netonnet på release? Har fått 0 info från dem och har inte en aning om jag får mitt innan jul.

Köp från Webhallen istället, de har i lager

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Köp från Webhallen istället, de har i lager

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Ja men se på fan de hade dem. Hann lägga en beställning å avbeställde från netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Köp från Webhallen istället, de har i lager

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Fick beställt en, och det var tur för när jag kontaktade elgiganten för att avboka fick jag som svar att de makulerade min order redan den 19 november.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ungefär samma. Ytan är lite annorlunda, mattare på delar av kontrollen men med ett mönster som ger mer grepp där man håller. Triggrarna har en textur som gör de lite mindre hala. Bättre d-pad. USB-C.

Ah. Perfekt. Tackar

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Beställde en Series X den 7/12 när jag såg att Webhallen hade 50+ på ingång, skickades idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwoFive:

Elgiganten är katastrof. Skulle ha fått det idag.
Efter 25 min kö kom jag fram till kundtjänst "du har fått ett sms att detta inte blir av..."
Jag: okeeeeej... jag har inte fått något meddelande
Kundtjänst: Ny leveransdag blir förmodligen på fredag

Meddelande som man ska ha fått men inte har fått samt ett "förmodligen"... Är ytterst besviken.

Håller med EG är katastrof. Jag skulle hämtat ut den 4/12. Sedan blev det 9/12. Nu är det 11/12. Har stark känsla att det kommer bli inget på fredag heller. Har beställt den 10/10.

Permalänk
Medlem

Beställde XSX 4/12. Tidigare idag visade Webhallen beräknad leverans 12/12 men nu är det ändrat tillbaka igen till "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Visa signatur

High on life, drunk online.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Jo. PS-kontrollen ser väldigt intressant ut. Å andra sidan har XB haft vibrationer i triggrarna ganska länge som kan varieras rätt bra. Skillnaden är ju att Sonys nya kontroll kan variera motståndet och så, alltså typ Force Feedback om du minns det.

Problemet var ju att väldigt få utvecklare använde dessa funktioner på XB, men det kan ju bli så att de är mer benägna att göra det nu om de ändå är inne och fixar med PS-kontrollens mer avancerade möjligheter. Eller så fortsätter det som förut att bara några förstaparts-studios använder dessa i exklusiva spel och alla andra bara kör på med "rumble" utan förfining oavsett system.

En möjlighet är ju att MS släpper en kontroll med mer avancerade feedback-funktioner hyfsat snart. Det har hänt förut att en tillverkare liksom blivit tagen på sängen med en funktion hos en konkurrent och sen lanserat det som ett tillbehör, när Sony släppte först den analoga kontrollen och sen första Dual Shock till PS1 efter N64 hade populariserat den analoga spaken och sitt Rumble Pack exempelvis. Chansen borde vara än större nu om MS menar allvar med sin strategi om att gå ifrån generationer till löpande förbättringar.

Jisses. Force Feedback - där väcktes gamla minnen till liv från sent 90-tal tidigt 00-tal. Det var ju grejen att ha!

Då får vi helt enkelt hålla tummarna för att PS5 "drar med" fler utvecklare!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

”Produkten finns inte i vårt sortiment längre” 🧐

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X