Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk

Steams servrar verkar lite överbelastade tror jag...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Ute i sista sekund men ändå bra speed på GOG
Köpte nyckeln på Kinguin och levererad direkt.

Permalänk
Avstängd

Flyter på bättre än väntat. Men buggar finns det, 5 minuter in och det sitter en gubbe i luften

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Steams servrar verkar lite överbelastade tror jag...

Eller hur, laddade ner det i förtid men nu var det helt plötsligt 5gb som saknades och står helt still.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Skrivet av DragonScania:

Köpte GOG-nyckel från gråmarknad, inget som kommit i mejlen än. Suck.

jag köpte från inet.. va ju typ samma pris 480 vs 529 o då fick man ett hederligt fodral hemskickat

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Här fick vi för att vi valde att ge en del av slanten till Gaben...

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Flyter på bättre än väntat. Men buggar finns det, 5 minuter in och det sitter en gubbe i luften

jag orkade bara tillverka min kvinna.... sjukt att man får se vaginan

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Exerco:

Eller hur, laddade ner det i förtid men nu var det helt plötsligt 5gb som saknades och står helt still.

Ja samma här. Blir nog till att försöka lira imorgon istället. Att man aldrig lär sig

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag köpte från inet.. va ju typ samma pris 480 vs 529 o då fick man ett hederligt fodral hemskickat

Jag velade. Näe nu skiter jag i detta. Kör hårt alla som fått

Permalänk

Blir lite karaktärsskapande och inställningar innan läggdags bara för att, MEN...

...är det någon som har koll på vad de olika HDR-alternativen innebär?
HDR10 PQ samt HDR10 scRGB

Är det något som är att föredra? Irriterande med såna där inställningar som man inte är van vid och som det inte hunnit komma upp massa internettrådar om ännu så att en annan HDR-idiot inte vet vilket man bör välja....

Permalänk
Medlem

Läste detta. Ni får avgöra.

Important tip about unobvious aspect of graphic settings in Cyberpunk 20777 (note - this applies only to owners or RT videocards, i.e. 2000th and 3000th gen)

In graphics settings presets, from right to left, after ULTRA preset, there are RT presets. Just from logic, as each settings presets is more and more heavy, one may think that RT Medium and RT Ultra will eat more FPS than just ULTRA

On practice, RT Medium (i.e. Ultra settings + medium Rat Tracing options) gives BETTER performance than just ULTRA WITHOUT RT. This is achieved by DLSS used by RT videocards, which has much better performance cost compared to existing AA methods.

Tldr: if you're owner of a videocard which supports RT (2070 +), make sure to use one of RT graphics presets. Ultra can bee too heavy, but RT Medium in most of cases should give you BETTER visuals and BETTER FPS at the same time.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse detta är!
Ett dåligt försök att göra playstation spel till PC.. ingen känsla alls!
Storyn kanske är bra.. men finns ingen känsla allls.. du får välja svar på hur du svarar mot karaktärer i spelet men har du valt ett alternativ så frågar spelet efter det andra svaret om ni förstår vad jag menar..

Edit: Och för att förtydliga.. finns inget i detta som "känns" som ett PC spel!

Permalänk
Medlem

Fick igång mitt tio över ett och skulle bara prova en liten bit in...... 1.5 timme senare har jag ingen lust att stänga av

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av oradd:

du får välja svar på hur du svarar mot karaktärer i spelet men har du valt ett alternativ så frågar spelet efter det andra svaret om ni förstår vad jag menar..

Jag förstår inte. Du väljer ett svarsalternativ och då frågar spelet efter det andra svarsalternativet?

Menar du att svarsalternativen man ger inte spelar någon roll i hur motparten reagerar?

Permalänk
Medlem

Kört i några timmar. Har blandade känslor.

Spelet är definitivt inte dålig, men också definitivt några nivåer lägre än de förväntningar/hype som omlustade spelet. Story känns väl skrivit jämfört med vad som kom i 2020. Grafiken är också fin, speciellt under cinematiker.

Den mekaniska delen är medioker som bäst enligt mig, alltså när man ska skjuta, hacka osv ... Den senaste Deus-ex kändes bättre och jag är varken fan av Deus-ex. Jag har inte hunnit göra många side-quests än, men i Witcher 3 jag behövde inte göra många side-quests för att förstå att dem var grymma, jag förstod det tyvärr inte här. Men den mest irriterande är optimization, spelet är INTE så vacker att den ska inte kunna hålla någorlunda stabila 60fps i 1440 utan RTX med 2080S.

Sen så tycker jag mer om ''förtid'' baserade värld i spel, jag antar att om någon som diggar cyberpunk genre kommer också tycka snäppet bättre om CP2077. Men det är inte ny W3, bara en bra spel (om de optimerar spel prestanda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag förstår inte. Du väljer ett svarsalternativ och då frågar spelet efter det andra svarsalternativet?

Menar du att svarsalternativen man ger inte spelar någon roll i hur motparten reagerar?

Ja, jag väljer ett aternative och då får jag ett svar av karaktären och sen återkommer samma fråga och jag har bara ett svar kvar då att ge.. det som jag inte valde tidiagre. så mitt svar är inte för att påverka utan att bara föra storyn vidare..

P.S mindre än 2 timmar spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oradd:

Ja, jag väljer ett aternative och då får jag ett svar av karaktären och sen återkommer samma fråga och jag har bara ett svar kvar då att ge.. det som jag inte valde tidiagre. så mitt svar är inte för att påverka utan att bara föra storyn vidare..

P.S mindre än 2 timmar spelat.

Ok, då förstår jag. Ibland kan det vara så att utvecklarna ger spelaren två val, att antingen med stormkliv föra storyn framåt eller att utforska lite extra. Det kan vara så att när tanken är att de alternativ du väljer som inte gör något endast är till för att du ska få lite mer bakgrund eller dyl.

Ibland sköts det snyggt och ibland inte. Förhoppningsvis får jag själv veta det imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Ok, då förstår jag. Ibland kan det vara så att utvecklarna ger spelaren två val, att antingen med stormkliv föra storyn framåt eller att utforska lite extra. Det kan vara så att när tanken är att de alternativ du väljer som inte gör något endast är till för att du ska få lite mer bakgrund eller dyl.

Ibland sköts det snyggt och ibland inte. Förhoppningsvis får jag själv veta det imorgon

Ja, testa själv.. jag är inte ute efter att förstöra någons gameplay, jag ville bara utrycka min egen förväntan på spelet som tyvärr inte faller mig i smaken!

mvh

Permalänk
Medlem

70+ fps i 1440p med RT Ultra. Helt okej så här långt.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oradd:

Ja, testa själv.. jag är inte ute efter att förstöra någons gameplay, jag ville bara utrycka min egen förväntan på spelet som tyvärr inte faller mig i smaken!

mvh

Var ju exakt samma som Witcher 3.
För övrigt, riktigt grymt spel, lirat sen release

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Sjukt jävla bra spel änsålänge! Känns som man springer runt i Blade Runner filmerna
Hur får ni FPS att visas dock? får inte gog overlay att funka, riva tuner?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

https://github.com/ValveSoftware/Proton/releases/tag/proton-5...

Jag har inte testat spelet själv ännu, är hyfsat nyvaken och skall iväg och jobba så det lär dröja för min del men det är ändå riktigt anmärkningsvärt att en AAA-titel är spelbar ganska direkt efter att det släpps.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Köpte spelet genom GOG för att supporta CD Project, vet hur mycket tid och kärlek dom lagt på spelet. Längtat i 8 år...

Spelat i 3,5 timme nu. Sjukt häftigt utan buggar för mig iaf. Bilkörningen är lite skev, men ändå acceptabel.
Känns som man är inne i en futuristisk film. Köpte ny dator för att få spela med så bra grafik som möjligt. Får med 5600x/3800, 60 FPS i 1440p med alla inställningar på högsta inkl. RT. Väldigt nöjd med grafiken och flytet.
Jag längtar tills jag får fortsätta imorgon när jag vaknar, tog ledigt en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Var ju exakt samma som Witcher 3.
För övrigt, riktigt grymt spel, lirat sen release

Jag vet inte då jag inte har spelat W3.. men spelet är inte vad jag förväntat mig.. trodde det var open world och mer som Read Dead 2 eller liknande. Läste precis en recension som utrycker vad jag känner (nedan), jag gillar inte när det är för styrt i detta fall.. har inget emot t.ex half life 2 men det är ju inte vad detta spel har annonserats som?

Jag kanske hadde fel förväntningar?

"I like Cyberpunk 2077. It’s a well-made crime thriller with some really cool setpieces. But don’t come into the game thinking that you’re going to have a say in how those quests work. Almost everyone is going to play through the same missions in the same ways. This means following a yellow dotted line on your minimap to the next waypoint, doing whatever the game needs, and then following the line again."

Permalänk
Medlem
Skrivet av oradd:

Jag vet inte då jag inte har spelat W3.. men spelet är inte vad jag förväntat mig.. trodde det var open world och mer som Read Dead 2 eller liknande. Läste precis en recension som utrycker vad jag känner (nedan), jag gillar inte när det är för styrt i detta fall.. har inget emot t.ex half life 2 men det är ju inte vad detta spel har annonserats som?

Jag kanske hadde fel förväntningar?

"I like Cyberpunk 2077. It’s a well-made crime thriller with some really cool setpieces. But don’t come into the game thinking that you’re going to have a say in how those quests work. Almost everyone is going to play through the same missions in the same ways. This means following a yellow dotted line on your minimap to the next waypoint, doing whatever the game needs, and then following the line again."

Du är inte ensam men det har sagts flertalet ggr.
Det är inte en cyberpunk version av GTA eller RDR som många felaktigt fått för sig.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kan någon berätta lite om hur spelet flyter och ser ut på Playstation 5?

Permalänk
Medlem

Upplevde också att nedladdningen stannade av på Steam. Misstänker att det är att spelet avkrypteras då hårddisken går på högvarv. Om man klickar på launch så ser man progress innan den börjar ladda ned patchen igen.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Rätt imponerad av spelet. Flyter på bättre än väntat med High/Ultra som var "stock" och RT på Ultra med DLSS på Performance 70-120fps beroende på område 1080p med ett RTX 2070 Super.Sätter jag på Balanced så sjunker det till 57 när det regnar och är natt men på dagen så ligger den på 60+ när jag kör bil och medans man springer i byggnader och skjuter så är det runt 70-90fps. Blir att testa laptopen sen och se hur det funkar, vore ju kul om man kan lira det när man ändå inte är hemma. Sjukt nice spel ändå och det var lätt värt väntan

Rättade till ett ord.
Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Rätt imponerad av spelet. Flyter på bättre än väntat med High/Ultra som och RT på Ultra med DLSS på Performance 70-120fps beroende på område 1080p med ett RTX 2070 Super.Sätter jag på Balanced så sjunker det till 57 när det regnar och är natt men på dagen så ligger den på 60+ när jag kör bil och medans man springeri byggnader och skjuter så är det runt 70-90fps. Blir att testa laptopen sen och se hur det funkar, vore ju kul om man kan lira det när man ändå inte är hemma. Sjukt nice spel ändå

Kör spelet i 3440x1440p, High med full RT och dlss performance på ett 3080 och 8700k @ 4,9GHz och jag blir definitivt cpu-bottleneckad när det är många NPCer på runt omkring. GPU load ligger max på 97% och som lägst på <80%. Kan gå från 80+ fps till som lägst 45 fps. Hoppas på lite prestandaförbättringar och längtar till digital foundry's optimization guide.

Visa signatur

Team Plopp