3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Kul! Sluta xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Undrar var det är för några som köper grafikkort och lämnar tillbaka, kanske nåt fel på dem, coilwhine etc? 🤔

Permalänk
Medlem

Var snabb på ett av kompletts meddelande om att ett Palit GeForce RTX 3080 GamingPro OC fanns i lager. Jippi, fick ett reserverat!! Det ordnar sig ändå För säkerhetens skull hörde jag med deras kundtjänst både i förrgår och igår om det verkligen stämde, men jodå! Jag har ett reserverat kort som ska behandlas inom kort. Kollade även idag för statusen har stått still i två dagar och får svaret att jag inte har något reserverat, att det endast är beställt och ironiskt nog "Förväntas i lager 24 September, 2020". Vilken besvikelse.. Skippar Komplett i framtiden! Deras system och info de ger ut verkar inte helt stabilt. Nu hoppas jag på att Inet kan leverera istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Undrar var det är för några som köper grafikkort och lämnar tillbaka, kanske nåt fel på dem, coilwhine etc? 🤔

Kan ju vara så att dom fått tag i ett kort dom hade högst på önskelistan och sedan skickat tillbaka kortet dom hade innan!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

https://youtu.be/vgnEGgnueg4

Efter den där reklamen skulle jag inte ens ta emot kortet som en gåva. Någon form av standard lär man ju ha, även i dessa tider 😁

Haha bästa reklamen ju 😂

Permalänk
Skrivet av Windir87:

https://youtu.be/vgnEGgnueg4

Efter den där reklamen skulle jag inte ens ta emot kortet som en gåva. Någon form av standard lär man ju ha, även i dessa tider 😁

I have a closed case and I still wouldn't put that abomination in my rig. Good God.

Permalänk
Medlem

Verkar som Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME är på g hos komplett, sök på Grafikkort/3080 och "produkter i lager" och f5'a om ni vill ha. Det var så jag knep mitt suprim x igår!

EDIT: Ett tips! Gör ett konto innan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DRAKKISH:

Verkar som Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME är på g hos komplett, sök på Grafikkort/3080 och "produkter i lager" och f5'a om ni vill ha. Det var så jag knep mitt suprim x igår!

Far och flyg.. 11500 för ett 3080, och det värsta är att jag överväger det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Detta kort har legat på det sättet sen igår. har du fått information från annat håll?

Visa signatur

Internminne:

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Jag har fått mina kort genom att kolla mellan kl 13-14.30 på komplett, de brukar släppa de som visas med ”i lager” då vad jag förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Jag har fått mina kort genom att kolla mellan kl 13-14.30 på komplett, de brukar släppa de som visas med ”i lager” då vad jag förstått.

Mina kort? så du är en scalper? Skämta bara förstår vad du menar!

Visa signatur

Internminne:

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Eller så har de fått sitt Asus-kort?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

läste precis proshops senaste uppdatering på 3080 tuf korten...
1/10 inkommande kort non-OC vs OC.

@asus.david
Jag kollade lite vad du har skrivit tidigare om allokeringen av norden och att vi vanligtvis köper mer OC.
Det stämmer väl denna gången också men var hyffsat jämt vad gäller tuf-korten.
Dock har det gått 3 månader snart och en allokering borde man kunna justera.
Vet du om det är någon justering pågång?
Eller producerar Asus helt enkelt så mycket mindre non-OC kort totalt?

Ja, Asus EU/Sverige kanske kan meddela HK att "vi har sålt många fler icke-OC och har många kunder som väntar, kan vi vikta om fördelningen"?

Eller tänker ni att vi som beställt icke-OC efter typ tio minuter skall få vänta ytterligare ett kvartal?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Mina kort? så du är en scalper? Skämta bara förstår vad du menar!

Nej inte en scalper men har velat onödigt mycket med vilket kort jag ska ha i burken.
Köpte först ett phantom gs 3080 som jag tyckte var för högljutt, bytte till aorus master 3080 och nu är ett 3090 suprim x på ingång. Säljer inte vidare korten med några pålägg.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Get your dazzle's on dazzlefans!

10st Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G bekräftade.

Alla som har beställt på och innan 3e december ska ha ett kort i den leveransen.

/Patrik

Inga OC varianter på gång in?

Permalänk
Medlem

Jag håller tummarna för att det landar något Asus hos Webhallen redan idag. För datumen som står måste väl vara "senast"... elleeeer? Optimisten/panik-isten hos mig vill i alla fall tro det. Besvikelse-torsdag har det talats om tidigare, hoppas det är något som fortfarande gäller.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

RGB? 😂

Japp S-RGB har jag satsat på.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Uppdateringskonflikten i tråden:
Jag uppdaterade efter jag såg pinget, så de har ej gjort något fel så sätt kommer inte svara mer på pingförfrågnignar i tråden men är det dagens datum på senast uppdaterad så har jag uppdaterat den i farten

EDIT: Och ja enda jag kan uppdatera är antal beställningar. Kommer inte magiskt poppa in förväntade leveranser.

Veckans förväntade Gigabyte leverans med RTX 3080 har landat! / datum och tidpunkt man har tilldelning på (och tidigare)

Eagle OC : 15:09 17e sept
Master 14:00 6e nov

/Patrik

@Webhallen
Vad har hänt med dessa då köerna är likadan på dom korten fortfarande och min beställning ligger på 15:09

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Inaktiv

Sålde 3080 Eagle verkligen slut nu på ett par minuter nu hos Komplett? Tror jag får nöja mig med ett 3070...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av vinylens:

@Webhallen
Vad har hänt med dessa då köerna är likadan på dom korten fortfarande och min beställning ligger på 15:09

1st utlevererades igår till linköping.

Är vi lugna i båten nu?

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Köpte ett 3070 Asus Dual i julklapp till kompisen på fyndhörnan på netonnet. Inget coil whine. Men jubelidioten hade totalböjt plåten där man skruvar fast kortet! Jag vette sjutton vad fasen han lyckats med alltså. Böjde tillbaka och lirade bra. 900:- billigare (5190:-).

Sedan har vi klassikern några sidor bak där någon lämnat ett 3080 i en 3090 låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

Nej inte en scalper men har velat onödigt mycket med vilket kort jag ska ha i burken.
Köpte först ett phantom gs 3080 som jag tyckte var för högljutt, bytte till aorus master 3080 och nu är ett 3090 suprim x på ingång. Säljer inte vidare korten med några pålägg.

Fundering? Varför lämnade du tillbaka masterkortet? Har ett master på väg och blir lite orolig över mitt val.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av John Deo:

Fundering? Varför lämnade du tillbaka masterkortet? Har ett master på väg och blir lite orolig över mitt val.

Har inte lämnat tillbaka det, ska jämföra det mot 3090 och sen antingen sälja master eller skicka tillbaka 3090.
Master är ett jättebra kort som är knäpptyst, kör 1905 mhz på 0.850 mV stabilt.

Permalänk
Medlem

Yes!

MSI RTX 3080 SUPRIM X flyttades precis till grön bock och "Bokad" på Inet 👍

Beställde 2/12.

Edit: Nu plockas ordern också.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Alltså vafan, ”mitt” suprem skulle komma in idag på inet men ändrades först till imorgon och nu till 21/12 va i heeeelvete 🤬🤬

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Ja, Asus EU/Sverige kanske kan meddela HK att "vi har sålt många fler icke-OC och har många kunder som väntar, kan vi vikta om fördelningen"?

Eller tänker ni att vi som beställt icke-OC efter typ tio minuter skall få vänta ytterligare ett kvartal?

Kan ni vänta ett litet tag till innan ni mobiliserar er med högafflar och facklor?
Åtminstone tills jag fått mitt Tuf OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Känner mig som en nörd!
Sitter med dessa sidor uppe:

Komplett, Inet, Webhallen, Elgiganten, DustinHome, Alina, Proshop, computersalg, netonnet

Får hoppas på imorgon eller om någon kanske får in nåt i lager under dagen!

Då ÄR du en nörd. Men det är inget fel med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Kan ni vänta ett litet tag till innan ni mobiliserar er med högafflar och facklor?
Åtminstone tills jag fått mitt Tuf OC.

Haha. Börjar bli lite småirriterad.
"Vi har historiskt sålt fler OC så därför ser det ut så här." Ja, det är väl en rimlig inledande strategi, men nu har det gått flera månader och det kanske är dags att anpassa allokeringen efter verkligheten istället för hur det var för några år sedan.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oneill:

läste precis proshops senaste uppdatering på 3080 tuf korten...
1/10 inkommande kort non-OC vs OC.

@asus.david
Jag kollade lite vad du har skrivit tidigare om allokeringen av norden och att vi vanligtvis köper mer OC.
Det stämmer väl denna gången också men var hyffsat jämt vad gäller tuf-korten.
Dock har det gått 3 månader snart och en allokering borde man kunna justera.
Vet du om det är någon justering pågång?
Eller producerar Asus helt enkelt så mycket mindre non-OC kort totalt?

Tja! Jag har tyvärr inte den insikten att jag kan se vad alla länder får eller allt som skeppas från fabrik. Genrellt när det gäller grafikkorts allokering vid brist så går det oftats på historik, inte bara Asus utan t ex också hur många nVidia allokerar till respektive tillverkare och land/region. Norden har en historik av stor efterfrågan på just OC så därför tror jag personligen att vi får mer OC modeller.

Varför jag själv tror det vart mer efterfrågan än vanligt på icke_OC av 3080 är nog en kombination att icke_OC modellen hittade ut på marknaden först och det var icke_OC som figurerade i flest tester. Pris/prestanda skillnad spelar såklart in också.

Permalänk
Medlem

Jag skiter i det här nu, har avbeställt Asus RTX 3080 Strix OC från alla butiker. Vilken otrolig besvikelse denna lansering har varit men önskar er lycka till och hoppas ni får era kort innan midsommar.