3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

@Asus.David Hur ser leveranserna ut på 3090/3080 EKWB-korterna, nästa i januari?

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Ska ju va tystaste 3080 kortet, går det tyst?`

Och hur får du signal hemma med faraday buren där?

Kortet är otroligt tyst och då kör jag med ett Meshify-chassi som saknar ljuddämpning. Det är dessutom riktigt vackert med mycket hög kvalitetskänsla.

Presterar bra gör det såklart också

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Hur har ni som beställt valt att betala? Ligger ni ute med ~10k för ett 3080? Eller finns ens postförskott nu för tiden.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av myra:

Hur har ni som beställt valt att betala? Ligger ni ute med ~10k för ett 3080? Eller finns ens postförskott nu för tiden.

Många kör Klarnas 14 dagars faktura, tiden tickar inte förens kortet har skeppats

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

Hur har ni som beställt valt att betala? Ligger ni ute med ~10k för ett 3080? Eller finns ens postförskott nu för tiden.

Faktura. Jag har galet många bokningar och skulle aldrig ligga ute med den mängden pengar för att försöka norpa åt mig ett grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Många kör Klarnas 14 dagars faktura, tiden tickar inte förens kortet har skeppats

/Patrik

Står grön bock på mitt suprim x beställt 6e december. Bugg eller sanning?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

Hur har ni som beställt valt att betala? Ligger ni ute med ~10k för ett 3080? Eller finns ens postförskott nu för tiden.

Jag ligger ute med det... Tänkte att de drar väl inte förrän de skickar, ack så fel jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

Hur har ni som beställt valt att betala? Ligger ni ute med ~10k för ett 3080? Eller finns ens postförskott nu för tiden.

Jag tog det på kortet för att plocka lite bonus.. men trodde också att det skulle ta ett par veckor eller absolut max en månad innan jag fick kortet. Men det är inget jag direkt ojar mig över. Betalas ska det ju göras oavsett. Vill man inte ligga ute med pengar så funkar annars klarna bra.

Det som däremot stör mig och som förstås är helt mitt fel är att jag knep ett ventus på release dagen men avbokade för tuf oc, så dumt. Har helt klart lärt mig några ”köp på release” läxor till nästa gång.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Många kör Klarnas 14 dagars faktura, tiden tickar inte förens kortet har skeppats

/Patrik

För att få kortet tilldelat snabbast, presentkort kod såg att mitt var på väg .
Men kommer följa denna tråd på swec minst tills den dör ut. (bästa under hållning varje dag).

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Faktura. Jag har galet många bokningar och skulle aldrig ligga ute med den mängden pengar för att försöka norpa åt mig ett grafikkort.

Undrar hur många beställningar som egentligen inte är ämnade att leda till en leverans. Måste vara en hel del, när alla ska hedga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Håller med helt och hållet. Både Asus och Inet har tappat cred hos mig.

Alltför många som vill inte vågar rikta kritik mot butiker som Inet. De höll t.ex. inte introduktionspriset under den tid ASUS och de hade angett utan höjde priset så fort de insåg att de kunde. Märkligt att folk ignorerar sånt.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Många kör Klarnas 14 dagars faktura, tiden tickar inte förens kortet har skeppats

/Patrik

@Webhallen I wonder about removing the invoice option for future launch items? That way people won't "purchase" 20 different cards and create artificial queues for everything else. I'd imagine it would also discourage scalpers if only slightly if they had to put up 7-20,000 per card upfront without the two week buffer to hock it on Tradera. Just curious to hear thoughts, I realize that retailers will not want to limit the ways they accept peoples' money in any way.

Permalänk
Medlem

Väntar på mitt Strix 3090 och funderar på att uppgradera från 8700k till 10900k,är det rätt tid nu eller bör jag vänta tills 11900k släpps?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Jag har också en 8700k, ser ingen vits att uppgradera. Så jag skulle vänta på nästa..

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Väntar på mitt Strix 3090 och funderar på att uppgradera från 8700k till 10900k,är det rätt tid nu eller bör jag vänta tills 11900k släpps?

10900k känns väl som ett dumt val? Ryzen eller vänta på 11900k skulle jag säga.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Webhallen
Skrivet av CapnMerka:

@Webhallen I wonder about removing the invoice option for future launch items? That way people won't "purchase" 20 different cards and create artificial queues for everything else. I'd imagine it would also discourage scalpers if only slightly if they had to put up 7-20,000 per card upfront without the two week buffer to hock it on Tradera. Just curious to hear thoughts, I realize that retailers will not want to limit the ways they accept peoples' money in any way.

It's not that big of an issue to be honest, the shear volume of orders help whip Nvidia and the GPU-manufacturers to allocate more for us and the specific region we are in. When the time comes and we are closing of to the end of this allocation misery customers that do not appreciate lines and waiting will take over (together with normal runrate) and it will even itself out, right now we are seeing this on RTX 3090, huge orders are mellowing out and even though people unbook their cards others take their place relatively fast.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

It's not that big of an issue to be honest, the shear volume of orders help whip Nvidia and the GPU-manufacturers to allocate more for us and the specific region we are in. When the time comes and we are closing of to the end of this allocation misery customers that do not appreciate lines and waiting will take over (together with normal runrate) and it will even itself out, right now we are seeing this on RTX 3090, huge orders are mellowing out and even though people unbook their cards others take their place relatively fast.

/Patrik

That makes sense, thanks for the clarification.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

It's not that big of an issue to be honest, the shear volume of orders help whip Nvidia and the GPU-manufacturers to allocate more for us and the specific region we are in. When the time comes and we are closing of to the end of this allocation misery customers that do not appreciate lines and waiting will take over (together with normal runrate) and it will even itself out, right now we are seeing this on RTX 3090, huge orders are mellowing out and even though people unbook their cards others take their place relatively fast.

/Patrik

Vad som dock hade varit en killer feature vore om det gick att ställa sig i *en* kö för flera kort av samma typ. Jag förstår att det rent tekniskt är olika produkter men jag som kund bryr mig egentligen mindre om det. Jag vill kunna säga vilka kort jag är okej med och därefter ställa mig i en kö för alla dessa kort och så fort något är ledigt så tilldelas det mig. Då hade jag varit en väldigt nöjd kund och köstorlekarna hade rimligtvis varit mer sanningsenliga kan jag gissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

10900k känns väl som ett dumt val? Ryzen eller vänta på 11900k skulle jag säga.

Dumt och dumt, finns alltid komponenter att "vänta" på när man köper dator
Nu har jag iofs haft min 10900k i snart 7 månader men skulle nog säga att det är värt ett köp om han verkligen behöver dator asap. 10900k'n är galet bra enligt min åsikt och kommer hålla många år framöver, enda som skulle kunna sätta käppar i hjulet är väl pcie3.0 men ser inte riktigt 4.0 som en dealbreaker. Ihopparad med mitt suprim x och lite tweakande så går jag inte under 150 fps @ 1080p med ultrainställninar (dlss quality, rtx av) i cyberpunk vilket är heelt sjukt =D

Hoppas iaf alla som väntar snart får sina kort! Men kan säga att det vart lite antiklimax när man väl fick kortet och det var i burken så var inte för ledsna att ni får vänta, det är lite det som är charmen

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Många kör Klarnas 14 dagars faktura, tiden tickar inte förens kortet har skeppats

/Patrik

Hamnar man efter på något sätt om man väljer att hämta och betala i butik?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Potatisskal:

Hamnar man efter på något sätt om man väljer att hämta och betala i butik?

aldrig.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av DRAKKISH:

Dumt och dumt, finns alltid komponenter att "vänta" på när man köper dator
Nu har jag iofs haft min 10900k i snart 7 månader men skulle nog säga att det är värt ett köp om han verkligen behöver dator asap. 10900k'n är galet bra enligt min åsikt och kommer hålla många år framöver, enda som skulle kunna sätta käppar i hjulet är väl pcie3.0 men ser inte riktigt 4.0 som en dealbreaker. Ihopparad med mitt suprim x och lite tweakande så går jag inte under 150 fps @ 1080p med ultrainställninar (dlss quality, rtx av) i cyberpunk vilket är heelt sjukt =D

Hoppas iaf alla som väntar snart får sina kort! Men kan säga att det vart lite antiklimax när man väl fick kortet och det var i burken så var inte för ledsna att ni får vänta, det är lite det som är charmen

Får hoppas att Webhallen kommer köra nåt paketpris på 10900k med Asus ROG Maximus XII Hero (Wi-Fi) till ett bättre pris då det blir billigare att köpa sakerna separat från andra butiker.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Proshop

Såhär har det sett ut sen i måndags... är proshop aktiva på forumet nåt?
Fan man får ju upp hoppet..

Det är ett 3080 gigabyte eagle oc. Någon annan som också väntar på detta kort?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jorgen69:

Får hoppas att Webhallen kommer köra nåt paketpris på 10900k med Asus ROG Maximus XII Hero (Wi-Fi) till ett bättre pris då det blir billigare att köpa sakerna separat från andra butiker.

Mitt lager buggade så såg ut som att jag hade 0st bundlingar på lager.. det var fel.. så nu är priset fixat

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu fick jag leveransbekräftelse för suprim x från Webhallen Bugg?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nu fick jag leveransbekräftelse för suprim x från Webhallen Bugg?

Mitt 3080 suprim x från webhallen är också skickat och dök upp i postnord appen

Förhoppningsvis har man det imorgon då

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Får hoppas att Webhallen kommer köra nåt paketpris på 10900k med Asus ROG Maximus XII Hero (Wi-Fi) till ett bättre pris då det blir billigare att köpa sakerna separat från andra butiker.

Brukar faktiskt alltid köpa från webbhallen även om det jag vill ha råkar vara några hundralappar dyrare hos hallen just då, utan tvekan den mest pålitliga butiken med bäst service och leveranstider, imho. Låter som en bra plan, annars finns det säkert någon här i marknaden som säljer begagnat också så håll utkik, tänk bara på att du kanske inte får den bästa överklockaren om du köper begagnat då många testar och säljer vidare men det kan det vara värt om priset är rätt!

Permalänk

Har Inet plockat bort COD-kampanjen från alla 3000-kort? Skulle inte den förlängas till Januari?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DRAKKISH:

Brukar faktiskt alltid köpa från webbhallen även om det jag vill ha råkar vara några hundralappar dyrare hos hallen just då, utan tvekan den mest pålitliga butiken med bäst service och leveranstider, imho. Låter som en bra plan, annars finns det säkert någon här i marknaden som säljer begagnat också så håll utkik, tänk bara på att du kanske inte får den bästa överklockaren om du köper begagnat då många testar och säljer vidare men det kan det vara värt om priset är rätt!

Sänkte priset (A)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

WH vart hittar jag en sparad varukorg?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.