Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Arrogant bastard tangentbord

Köpte precis detta tangentord från Kjell o compani, billigt tangentbord på 500kr, trots att jag hade större budget. Testade den i butiken och dom kändes helt fantastiska, blåa brytare, skön klickkänsla och ljud. Enda minuset är kanske att det är gjort av plast.
För priset känns tangentbordet ljust nu lite "too good to be true".

Tänkte höra med er om ni vet någotom detta tangentbord? Några minus, något jag borde veta?

Jag är ingen expert på dessa saker och har aldrig haft ett tangentbord över 1000kr, så jag kanske inte kan relatera till så mcyket, men de verkar hittills fortfarande vara helt fantastiska.

Vad har ni för åsikter om detta tangentbord? Tror att denna endast säljs av Kjell, det är deras egna produkt.

Det är detta tangentbord:

https://www.kjell.com/se/kunskap/kjell-tv/kjell-tv---mekanisk...

Permalänk
Skrivet av Yorikk:

Köpte precis detta tangentord från Kjell o compani, billigt tangentbord på 500kr, trots att jag hade större budget. Testade den i butiken och dom kändes helt fantastiska, blåa brytare, skön klickkänsla och ljud. Enda minuset är kanske att det är gjort av plast.
För priset känns tangentbordet ljust nu lite "too good to be true".

Tänkte höra med er om ni vet någotom detta tangentbord? Några minus, något jag borde veta?

Jag är ingen expert på dessa saker och har aldrig haft ett tangentbord över 1000kr, så jag kanske inte kan relatera till så mcyket, men de verkar hittills fortfarande vara helt fantastiska.

Vad har ni för åsikter om detta tangentbord? Tror att denna endast säljs av Kjell, det är deras egna produkt.

Det är detta tangentbord:

https://www.kjell.com/se/kunskap/kjell-tv/kjell-tv---mekanisk...

Nackdelar är att den svarta färgen kommer att nötas bort på keycaps'en samt 90% av personerna som hör dig använda det kommer bli irriterande.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Sviktar det något när man skriver?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Nackdelar är att den svarta färgen kommer att nötas bort på keycaps'en samt 90% av personerna som hör dig använda det kommer bli irriterande.

Med hjälp av discords brusreducering osv så låter det inte så mycket för dom, dom hör tangenterna men inte till den extrema nivån.

Ägde en annan budget tangentbord innan dessa, 300 kr med röda switchar, hade den i ungefär två år, märkte aldrig att färgen nötades bort på den och den fungerar än i dag riktigt bra. Men av någon anledning har jag alltid dragits till klickljudet...och känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Ser intressant ut. Sviktar det något när man skriver?

Vad menar du med om det sviktar?

Permalänk
Skrivet av Yorikk:

Med hjälp av discords brusreducering osv så låter det inte så mycket för dom, dom hör tangenterna men inte till den extrema nivån.

Fungerar det hemma i bostaden också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorikk:

Vad menar du med om det sviktar?

Om tangentbordet böjer sig ifall man trycker ner en tangent hårt

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Fungerar det hemma i bostaden också?

Dom fungerar haha med stängda dörrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorikk:

Dom fungerar haha med stängda dörrar.

Testade precis, plasten/materialet känns ganska hårt och stabilt. Som sagt jag är inget proffs på såna här saker och har aldrig ägt ett riktigt märkes tangentbord, har dock testat ett par vänners och några i lan-sammanhang, tycker dessa verkar vara av kvalité...hittills. Endast ägt tangentbordet en dag Superbilligt och riktigt skön att hålla på med. Klickljudet är dock ganska så högt, vilket är väl att förvänta sig av blåa switchar.

Permalänk

Har haft mitt ten keyless variant i 2,5 år och har inga klagomål. Satte dit o-ringar för att dämpa ljudet lite vid hårda nedslag och det funkade bra.
Använder det hemma till min "andra sorterings dator" då jag har min gamingdator hemma hos brorsan som bor alldeles intill. Märker ingen kvalitets-skillnad jämfört med det betydligt dyrare tangentbordet jag har till den maskinen.

Blåa brytare för dock lite oväsen, jag föredrar de röda jag har på min "huvuddator", men dom är helt ok att spela med och bra att skriva på. Ljudet vänjer man sig vid och priset är ju riktigt bra.

Jag köpte alldeles nyss en Arrogant bastard mus på rea och är faktiskt förvånad över hur bra den känns hittills

Känns som Arrogant bastard grejerna ifrån Kjell slår långt över sin prisklass. Bang for the buck helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att det är bättre och mera slitstärkt än dom dyraste konkurrenterna (jag har båda Corsair K70 RGB Lux, Logitech G915 RGB wireless). Corsair har dock utmärkt service, Corsair här på forummet skickade mig nya keycaps.

Men Arrogant Bastard Mechanical - är helt topp til priset, jag har haft det i över 2 år och det finns noll repor, och är som nytt fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Helt otroligt att det är bättre och mera slitstärkt än dom dyraste konkurrenterna (jag har båda Corsair K70 RGB Lux, Logitech G915 RGB wireless). Corsair har dock utmärkt service, Corsair här på forummet skickade mig nya keycaps.

Men Arrogant Bastard Mechanical - är helt topp til priset, jag har haft det i över 2 år och det finns noll repor, och är som nytt fortfarande.

Om man är ett fan av blåa brytare och klickkänslan hade jag definitivt rekommenderat dessa innan man går och köper ett dyrare tangentbord. Eller åtminstone ta sig till kjell och testa dessa, tror de flesta hade blivit positivt överraskade. Men är man mer van med ett riktigt kvalité tangentbord och åt det lite dyrare hållet så kanske det kommer kännas som en nedgradering.