3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

tjao cyberpunk kanske?^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av binne71:

Något är skumt med amazon, fick mitt konto spärrat då jag lagt beställningar på 3 olika rtx 3080 och efteråt då jag hävt spärren blev alla beställningar annullerade. D.v.s. verkar inte som man kan ställa sig i kö för flera olika kort samtidigt ?

Jaha, så trots att jag pratade länge med amazons support igår efter att ha fått konto spärrat och ordrar annullerade så har de nu gjort tvärtom vad jag bad dem och annullerat samtliga mina nya ordrar (2 RTX 3080 av olika fabrikat). Sista gången jag ens försöker beställa något från den Kalle Anka-butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av binne71:

Jaha, så trots att jag pratade länge med amazons support igår efter att ha fått konto spärrat och ordrar annullerade så har de nu gjort tvärtom vad jag bad dem och annullerat samtliga mina nya ordrar (2 RTX 3080 av olika fabrikat). Sista gången jag ens försöker beställa något från den Kalle Anka-butiken.

Lite coolt ändå att de faktiskt begränsar hur många kort man kan beställa.

Positivt så länge de är konsekventa.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Lite coolt ändå att de faktiskt begränsar hur många kort man kan beställa.

Positivt så länge de är konsekventa.

@binne71 har råkat ut för deras automagiska bedrägeriskydd pga ovanligt beteende på ett nytt konto. Har själv fem 3080 beställda på Amazon utan problem men då har jag handlat där i flera år.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Då var det här.

https://i.imgur.com/W8vpbYy.jpg

Körde sten sax påse med tjejen och jag vann, så nu är det hon som behöver vänta ytterligare till nästa kort. Fast nu när det väl sitter i datorn så vet jag inte vad jag tycker. Faktiskt behövt ett mycket starkare kort egentligen, speciellt för det här priset.

MS flight simulator 2020 går ner ända till 30 fps även i 1440p ibland i städer. Annars ligger Red Dead Redemption 2 i 1440p med allt på Ultra, TAA avstängd, MSAA x4 och Resolution scale på 1.5 och det går inte ner under 60 fps, det är väl det enda som imponerat på mig så länge. Annars känns det inte som en stor uppgradering från 2080 för att båda klarade av alla spel lätt ändå. Jag får börja spela mer på teven i 4k nu kanske. Sen kommer jag inte riktigt på vad jag ska spela. Vad finns det för super krävande spel? Hade behövt lite fler nästa generationens spel just nu.

Det får duga tills 4080 släpps om ett år, i slutet av 2021 tror jag. Juste, sen får jag tillägga att TUF OC versionen är helt sjuk i huvvet, totalt knäpptyst, går max upp till 70 grader (oftast 60) och känns bra kvalité. Ni som väntar på det här kortet kommer bli nöjda när ni får det.

Härligt 👍 Är verkligen glad för din skull. Kände lite samma sak, vad ska jag spela då. Installerade precis som du RDR2 och imponerades över hur vackert allt är. Har tänkt CP2077, men vill vänta tills det har kommit lite fler patcher.
Jag instämmer att TUF kortet var helt suveränt. Tyst, svalt och stabilt. Helt klart värt att vänta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

@binne71 har råkat ut för deras automagiska bedrägeriskydd pga ovanligt beteende på ett nytt konto. Har själv fem 3080 beställda på Amazon utan problem men då har jag handlat där i flera år.

Asch då. Inte vattensäkert då.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Asch då. Inte vattensäkert då.

Så är det, tänker inte direkt beställa skräp där i månader tills de godtar att jag ställer mig i kö för ett eller två olika 3080 kan jag säga. Bättre att ignorera amazon helt och hållet och så får det bli. Skräpbutik ändå, är ju t.ex om man är trött lätt att missa vem varan säljs av och finns ju (åtminstonde på amazon us) en del oseriösa säljare, har sett screenshots på de som säljer en *bild* av en CPU fast för att upptäcka det får man verkligen läsa det finstilta.

Permalänk
Medlem

har många år på amazon, inget att klaga över.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av binne71:

Så är det, tänker inte direkt beställa skräp där i månader tills de godtar att jag ställer mig i kö för ett eller två olika 3080 kan jag säga. Bättre att ignorera amazon helt och hållet och så får det bli. Skräpbutik ändå, är ju t.ex om man är trött lätt att missa vem varan säljs av och finns ju (åtminstonde på amazon us) en del oseriösa säljare, har sett screenshots på de som säljer en *bild* av en CPU fast för att upptäcka det får man verkligen läsa det finstilta.

Sure , ignore Amazon - less people-> more cards

BTW my PostNord app just picked up shipping so
13th Dec 3080 Suprim ordered 27th Dec -> was shipped. I have 2 bookings in Webhallen (tried to ”play Palit card” and ”outsmart” the market) without any move from 23 and 26 of November. So in my experience - Amazon delivers but please do not forget that half of their business is made by external sellers - so it is actually the marketplace platform quite similar to eBay in certain ways.

Permalänk
Skrivet av kettlebell:

Då var det här.

Körde sten sax påse med tjejen och jag vann, så nu är det hon som behöver vänta ytterligare till nästa kort. Fast nu när det väl sitter i datorn så vet jag inte vad jag tycker. Faktiskt behövt ett mycket starkare kort egentligen, speciellt för det här priset.

MS flight simulator 2020 går ner ända till 30 fps även i 1440p ibland i städer. Annars ligger Red Dead Redemption 2 i 1440p med allt på Ultra, TAA avstängd, MSAA x4 och Resolution scale på 1.5 och det går inte ner under 60 fps, det är väl det enda som imponerat på mig så länge. Annars känns det inte som en stor uppgradering från 2080 för att båda klarade av alla spel lätt ändå. Jag får börja spela mer på teven i 4k nu kanske. Sen kommer jag inte riktigt på vad jag ska spela. Vad finns det för super krävande spel? Hade behövt lite fler nästa generationens spel just nu.

Det får duga tills 4080 släpps om ett år, i slutet av 2021 tror jag. Juste, sen får jag tillägga att TUF OC versionen är helt sjuk i huvvet, totalt knäpptyst, går max upp till 70 grader (oftast 60) och känns bra kvalité. Ni som väntar på det här kortet kommer bli nöjda när ni får det.

Väntar på exakt samma modell, själv har jag haft tre månader att planera till punkt och pricka vad som ska testköra kortet. Quake 2 RTX, Control RTX, Minecraft RTX, RDR2, Hitman 2 (snart även 3), Doom Eternal... Cyberpunk tänker jag inte röra på 6+ månader. Allt i 1440p då. Sen diverse indies Att kortet är knäpptyst är precis det jag hört om det sen tidigare, väldigt lovande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Då var det här.

Är det så pass klent till MS flight sim alltså? Trist, jag hoppades att kortet skulle funka bättre med det spelet.

Permalänk

Någon som hört något nytt från NoN angående TUF 3080 OC för oss som beställde 22/12? Går inte ens att öppna deras chatt. Kanske är stängd. Leveransdatum är ju satt till 8e-15e jan men jag tänkte om det finns mer info om det.

Visa signatur

5700X3D - RTX 3080 TUF OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Fick dan innan jul mail om att mitt Asus RTX 3080 TUF OC finns att hämta på webbhallen, men mitten av september var så länge sen att livssituationen hunnit ändras helt, köpt hus med blivande sambo, så känns inte läge köpa kortet nu, även då det är intropris om 7990:- (funderat under julen hur jag ska göra men blir avbeställ, nog för jag skulle ha råd ändå men känns fel i tajming o sen i flytt mm, blir man så onödigt orolig o rädd om datorn )

Permalänk
Medlem
Skrivet av KGB91:

Är det så pass klent till MS flight sim alltså? Trist, jag hoppades att kortet skulle funka bättre med det spelet.

Spelet är väldigt beroende av singeltrådad CPU-prestanda har jag för mig. Skulle kunna vara där begränsningen ligger.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

100st 3070 Suprim uppe hos komplett!

https://www.komplett.se/product/1176458/datorutrustning/dator...

EDIT: slut.

Permalänk
Skrivet av mahava:

Fick dan innan jul mail om att mitt Asus RTX 3080 TUF OC finns att hämta på webbhallen, men mitten av september var så länge sen att livssituationen hunnit ändras helt, köpt hus med blivande sambo, så känns inte läge köpa kortet nu, även då det är intropris om 7990:- (funderat under julen hur jag ska göra men blir avbeställ, nog för jag skulle ha råd ändå men känns fel i tajming o sen i flytt mm, blir man så onödigt orolig o rädd om datorn )

Klokt beslut! Jag hade nog inte kunnat avbeställa, speciellt inte till det priset Nästa person i kön blir nog lycklig..

Visa signatur

5700X3D - RTX 3080 TUF OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Nu lämnar jag denna tråden. Efter att ha väntat ett par månader från återförsäljare så strunta jag i det och köpte av @Pe3 som hade detta till övers istället till ett schysst och bra pris!
Kan rekommendera fler att titta åt "begagnatmarknaden" som inte behöver vara begagnat. Vissa säljer faktiskt till rätta priser och är inte scalpers.

Lycka till allesammans som väntar!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Spelet är väldigt beroende av singeltrådad CPU-prestanda har jag för mig. Skulle kunna vara där begränsningen ligger.

Kanske där det ligger då. Hade tänkt försöka köra det på min G9 skärm när jag fått mitt Asus 3080-kort - men behöver nog en ny CPU också.

Permalänk
Medlem

Kö-listan för 3080 TUF OC är uppdaterad på Webbis nu.
Vet inte om andra kort blivit uppdaterade...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Ja, jag såg också det i Aleves lista. Inget på non-OC än tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Steffe:

Ja, jag såg också det i Aleves lista. Inget på non-OC än tyvärr.

Uppdaterat nu, inget dramatiskt förutom en del avbok.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av BodyElectric:

3080 GAMING X TRIO har blivit uppdaterad också. Leverans idag tydligen, kanske stått bekräftad leverans där tidigare dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KGB91:

Ja fast behöver man kanske inte ha allt på högsta inställningarna som jag hade. Borde säkert gå bättre med lite high eller medium på vissa inställningar här och där istället för allting på Ultra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Uppdaterat nu, inget dramatiskt förutom en del avbok.

/Patrik

Välkommen tillbaka ;p

Äh, 21st är ändå 21st

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Trevlig uppdatering också Det börjar röra på sig nu på riktigt känns det som, fler kort beräknade redan imorgon också

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Klokt beslut! Jag hade nog inte kunnat avbeställa, speciellt inte till det priset Nästa person i kön blir nog lycklig..

Nä det var svårt beslut även om enkelt tror dock att priserna borde kunna gå ner lite framåt sommaren och även om inte så är de inte värt 1500 att gå och oja-sig o så när allt ska flyttas eller att de ska komma lite för många oväntade utgifter, dessutom med handen på hjärtat funkar mitt 2080 helt ok i de mesta och jag hinner ändå inte börja på några nya spel nu med allt, och som du säger nån kommer bli lycklig ikväll / imorgon eller när nu det om-allokeras när jag trycker avboka blir dock lite farsinerad av hur mycket som kan hända i väntan på ett graffekort

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Trevlig uppdatering också Det börjar röra på sig nu på riktigt känns det som, fler kort beräknade redan imorgon också

Jag som beställde den 21/9 har hela tiden buntats ihop med "övriga september". Nu har jag ett bättre hum om hur jag ligger till; gissningsvis plats 150-175-ish. Nu är det "nära" hahaha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Nä det var svårt beslut även om enkelt tror dock att priserna borde kunna gå ner lite framåt sommaren och även om inte så är de inte värt 1500 att gå och oja-sig o så när allt ska flyttas eller att de ska komma lite för många oväntade utgifter, dessutom med handen på hjärtat funkar mitt 2080 helt ok i de mesta och jag hinner ändå inte börja på några nya spel nu med allt, och som du säger nån kommer bli lycklig ikväll / imorgon eller när nu det om-allokeras när jag trycker avboka blir dock lite farsinerad av hur mycket som kan hända i väntan på ett graffekort

TUF känns inte alls lika prisvärt i dagens läge däremot. Gigabyte Eagle OC t.ex är 600kr billigare än TUF OC på webhallen just nu, medans vid launch var TUF billigare t.om om jag inte missminner mig. Så tycker knappt det är 1500kr du "tappar".

Skrivet av BodyElectric:

Jag som beställde den 21/9 har hela tiden buntats ihop med "övriga september". Nu har jag ett bättre hum om hur jag ligger till; gissningsvis plats 150-175-ish. Nu är det "nära" hahaha.

Jag beställde i slutet av lanseringsperioden och börjar även jag få upp lite hopp. "kö-listan" sträcker sig mycket längre nu som du säger och det känns även som om tempot korten rullar in på har ökats. Var ca 100kort som ströks från antal förbokningar på den här leveransen om jag inte är helt borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS UPDATE:

Fick en till "One last thing" som landar då i mellandagarna, i värsta fall i början på nästa år.

RTX 3080 TUF OC :
Leveransen som blev precis bekräftad: 19 september och tidigare

@Webhallen, tänkte bara höra om morgondagens 3080 TUF OC-leverans väntas täcka alla beställningar t.o.m. 19 september som tidigare meddelats? Tack på förhand!

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Då var det här.

Vad har du för CPU?