3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Det är någon bugg som verkar sätta leveransdatumen 1 vecka senare än förväntat. T.ex har jag förväntat datum 5:e januari för leverans men enligt postnord-appen så kommer jag att få mitt kort imorgon. Det är dock från Amazon Tyskland. Vet inte om det gäller för Amazon Sverige.

Precis så. Helgdagarna förvirrar.

Permalänk

fick mitt 3080 tuf OC från elgiganten idag. beställt 17/9 18:02

Permalänk
Medlem
Skrivet av WhyS:

Mitt Eagle OC (för 7310 kr) är i Garbsen, Hannover och anländer till mitt ombud 5 januari.

Skickar dom det med häst och vagn eller?

Permalänk
Skrivet av WhyS:

Mitt Eagle OC (för 7310 kr) är i Garbsen, Hannover och anländer till mitt ombud 5 januari.

Mitt har samma status, beställde det 26/12 för 7310 kr. Tack @runicgol för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av templar72:

Mitt har samma status, beställde det 26/12 för 7310 kr. Tack @runicgol för tipset!

Haha np, skönt iallafall att några fler har fått tag i kort utan att bli scalpade av privatpersoner/butiker.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk

Lade min order på Webhallen (min enda order gällande 30-serien) den 19:e September klockan 07.30, hoppas på 8:e Januari leveransen, men sitter inte i sjön om det kommer en vecka senare, har ett 2060 6Gb OC som ska vidare i "kedjan" här hemma och ersätta ett 1650 4Gb. Låter ju lovande med tidigt den 19:e

Förtydligande av datum
Permalänk
Permalänk
Medlem

Trist pris från Inet igen. Har en order från NoN på 8500 för Eagle OC, och de vill ha 9200...

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Spelet är väldigt beroende av singeltrådad CPU-prestanda har jag för mig. Skulle kunna vara där begränsningen ligger.

Är nog helt säkert på det viset.
Bytte själv Gpu från 1080TI till ett TUF3080OC och märker ingen större skillnad i MSFS 1440p ultrainställningar.
Däremot tror jag på större skillnad i VR.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag har en bokning där på Gigabyte Gaming OC, blev precis framskjutet en månad till 1 februari...

Tror de på riktigt att deras datum kan hållas eller lurar de in folk till bokningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duder:

Jag har en bokning där på Gigabyte Gaming OC, blev precis framskjutet en månad till 1 februari...

Tror de på riktigt att deras datum kan hållas eller lurar de in folk till bokningar?

Samma här, och de har dessutom redan dragit pengarna. Ska man ligga ute med 9500 spänn i flera månader? Och dessutom kommer koderna för CoD bli värdelösa eftersom de inte kan lösas in efter 11 januari...

Permalänk
Medlem
Skrivet av donfalcon:

Samma här, och de har dessutom redan dragit pengarna. Ska man ligga ute med 9500 spänn i flera månader? Och dessutom kommer koderna för CoD bli värdelösa eftersom de inte kan lösas in efter 11 januari...

Tror ni dom fick in några kort? Kan ju vara så att det framskjutna kortet gäller nya ordrar?

Permalänk
Skrivet av Duder:

Jag har en bokning där på Gigabyte Gaming OC, blev precis framskjutet en månad till 1 februari...

Tror de på riktigt att deras datum kan hållas eller lurar de in folk till bokningar?

Jag tror inte dom har en blekaste aning om när dom får in korten så ja det blir ju indirekt att dom lurar folk att lägga beställningar. Inet har verkligen skött den här launchen sämst av alla dom sätter datum gång på gång som dom inte har grund för...

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av erkaf:

Tror ni dom fick in några kort? Kan ju vara så att det framskjutna kortet gäller nya ordrar?

När dom skriver ett datum så har dom själva sagt att "vi tror att dessa kort kommer finnas i lager, utöver beställningar som redanr lagda, det datumet". Vilket flera gånger nu visat sig vara falskt. Dom har ingen koll över huvud taget. Jag tror inte det kommer finnas kort i februari heller.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Jag tror inte dom har en blekaste aning om när dom får in korten så ja det blir ju indirekt att dom lurar folk att lägga beställningar. Inet har verkligen skött den här launchen sämst av alla dom sätter datum gång på gång som dom inte har grund för...

Som du säger, ingen har den blekaste aning och går lite på magkänska. Komplett är inte ett dugg bättre. Har flyttat fram mitt leveransdatum säkert 6 grr men tappat räkningen nu...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt av inet. Fram tills för drygt 20 minuter sedan stog det förväntat datum idag sen ändras det till om en månad. Har de inga indikationer att det inte kommer några kort innan dagen de ska komma i lager eller blir vi bara bullshitade av dem för att inte makulera beställningarna? Blir så less.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TKD_1337:

Jag har fått min Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10GB skickad från Amazon också. Den kostade mig 9000 kr och jag kommer inte sälja till överpris, den ska jag använda själv. Däremot kommer jag försöka sälja min Gaming Pro non-OC till det pris jag lade plus eventuellt högsta bud (lade bland annat tid och pengar på att hämta den).

Detta kostar ju mig att behålla den på sätt och vis men det är värt den ett år långa garantin jag får extra. Zotac Trinity non-OC var och är egentligen mitt förstahandsval (OC för 200-300 kr till hade varit OK också).

Högsta bud... lol this is still scalping my friend

Permalänk

Vill bara informera att jag också har en order på ett bygge hos inet med ett gigabyte 3080 gamling oc, där leveransen ändrats från idag till 1/2. Beställde även en 5800x som skulle levereras 4/1 men som nu ändrats till 7/1.

Nästan så man vill avboka cpu och gpu för att prova sin lycka någon annanstans. Många verkar vittna om att Amazon är snabba?

Edit: vet att det handlar om grafikkort här, men verkar finnas 50+ 5800x på inet nu, trots att det ursprungligen skulle komma en leverans 4/1 som sen ändrades till 7/1.
Hoppas något liknande hänt med grafikkorten

Permalänk
Medlem

@Webhallen, har du någon status på de inkommande 3090 strix oc som skulle ha dykt upp igår 29/11?

fört.
Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Högsta bud... lol this is still scalping my friend

Fast det är det ju inte om marknaden bestämmer priset?

Lägger man ut något för överpris är det scalping imho...

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lissdell:

@Webhallen, har du någon status på de inkommande 3090 strix oc som skulle ha dykt upp igår 29/11?

Beräknade datumet är idag så hoppas hoppas allt gick som det skulle.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett Asus 3080 TUF OC idag via Sweclockers marknad. Riktigt, riktigt glad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av megalex:

Fast det är det ju inte om marknaden bestämmer priset?

Lägger man ut något för överpris är det scalping imho...

Making profit from the unit you bought recently is scalping. Does not matter if it is bid or fixed price type of announcement.

BTW, it seems that NoN decided to do these mails every 5 days (booked 3080 strix non -OC). It is actually nice, no need to check status yourself or t arrives directly to your mailbox. But not sure when they actually going to have it. It might be NoN is too optimistic about non-OC cards due to their positive experience with OC ones

“Vi kontaktar dig gällande din order där en eller flera av produkterna för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.
Vi arbetar på att få fram mer information ang leveransen och återkommer till dig med ytterligare besked inom 5 arbetsdagar.”

Permalänk
Skrivet av köttfrukt:

Vill bara informera att jag också har en order på ett bygge hos inet med ett gigabyte 3080 gamling oc, där leveransen ändrats från idag till 1/2. Beställde även en 5800x som skulle levereras 4/1 men som nu ändrats till 7/1.

Nästan så man vill avboka cpu och gpu för att prova sin lycka någon annanstans. Många verkar vittna om att Amazon är snabba?

Ordered Gigabyte Gaming OC 3080 26/12, it's enroute now. Will probably take until the 5th with Postnord not working over New Years, but who knows, it might sneak in tomorrow

As much of an "Evil Empire" Amazon is, their logistics department gets shit done. There's a reason they've eaten the rest of the food chain in the U.S.. You can literally click buy now and have pretty much whatever you want on your doorstep the next day. That being said, I will be a little uneasy until i open the box an see an unopened package, as a lot of people seem to like to pull scams on their returns which can then be forwarded on to the next customer without being checked thoroughly. Make sure you are buying directly from Amazon and not a third party seller as well.

Permalänk
Avstängd

Hohoho just have gotten this from Amazon (ordered 13th of Dec)

Permalänk
Skrivet av BlackPH:

Making profit from the unit you bought recently is scalping. Does not matter if it is bid or fixed price type of announcement.

BTW, it seems that NoN decided to do these mails every 5 days (booked 3080 strix non -OC). It is actually nice, no need to check status yourself or t arrives directly to your mailbox. But not sure when they actually going to have it. It might be NoN is too optimistic about non-OC cards due to their positive experience with OC ones

“Vi kontaktar dig gällande din order där en eller flera av produkterna för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.
Vi arbetar på att få fram mer information ang leveransen och återkommer till dig med ytterligare besked inom 5 arbetsdagar.”

Jag får samma från NoN för mitt Gigabyte gaming OC. Jag tror dessvärre att det är ett automatiskt utskick som enbart säger att dom inte vet när nästa leverans kommer. Jag har ju ett TUF OC beställt därifrån också men har inte fått någon info om detta förutom bokningsbekräftelsen där det står leverans mellan 8e-15e jan..

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Uppdatering köstatus:
Asus RTX 3080 TUF non-OC på Inet
2/12 Plats 294
28/12 Plats 244

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ade182:

Uppdatera gärna!!

Jag beställde idag (29/12) Eagle OC, fast det stod "Tillfälligt slut." (samt nån hundralapp billigare för några timmar sedan) och fick nyss en uppdatering från dem att den är klar för leverans "8 januari 2021" !?!?!? EDIT: EJ fått pengar dragna ännu!

Sjukt glad om det är sant

Fick en ny uppdatering idag, pengarna är dragna och den är skickad (amazon)! Inte illa vad fort det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Jag tror inte dom har en blekaste aning om när dom får in korten så ja det blir ju indirekt att dom lurar folk att lägga beställningar. Inet har verkligen skött den här launchen sämst av alla dom sätter datum gång på gång som dom inte har grund för...

Har du hört talas om ett företag som heter Elgiganten?

Dom satt på releasedag (och dagen efter) och påstod att dom stod med lager på _ALLA_ 3080's. Sen helt plötsligt ändrades leveransdatum från veckan efter till Januari helt plötsligt. Och inga uppdateringar sen oktober btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Uppdatering köstatus:
Asus RTX 3080 TUF non-OC på Inet
2/12 Plats 294
28/12 Plats 244

Ser ju bra ut, med den takten lär du början av juni 2021 få din grafikkort. Precis när solen kommer fram och det är 25 grader utanför...

Skrivet av sekips:

Har du hört talas om ett företag som heter Elgiganten?

Dom satt på releasedag (och dagen efter) och påstod att dom stod med lager på _ALLA_ 3080's. Sen helt plötsligt ändrades leveransdatum från veckan efter till Januari helt plötsligt. Och inga uppdateringar sen oktober btw.

"Q1" sa de till mig några dagar sen, precis som du säger från att ha haft 100+ i lager slutet av september. Om man översätter Q1 från Elgigantiska till svenska betyder nog slutet av mars...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV