Permalänk

Dator - Blender/spel/photoshop

Hej,

Tänkte beställa denna:

https://www.inet.se/datorbygge/b1227353/datorbygge

Ser ni något som är väldigt konstigt med detta bygge?

Den ska användas för blender/spel/photoshop etc. Är det något som man absolut skulle bytt ut i komponentväg. Har valt en del på grund av lagersaldo på inet, d.v.s. jag vill inte vänta på saker som inte finns inne förutom grafikkortet som kommer 4:e januari.

Tack på förhand för input

Permalänk
Medlem

Spara en slant och kör Windows Home istället för Pro om du inte behöver någon funktionalitet därifrån.
Har du övervägt ett Ryzen-bygge?
Personligen skulle jag valt snabbare minne och sett till att jag hade stöd för PCIe 4 och om budgeten tillåter köpt en NVMe-disk med det på en gång.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Spara en slant och kör Windows Home istället för Pro om du inte behöver någon funktionalitet därifrån.
Har du övervägt ett Ryzen-bygge?
Personligen skulle jag valt snabbare minne och sett till att jag hade stöd för PCIe 4 och om budgeten tillåter köpt en NVMe-disk med det på en gång.

Hej och tack HerrNilsson, jag behöver Windows Pro för en del funktionalitet. Har ingen direkt åsikt om Ryzen vs Intel men jag har bara alltid kört Intel förut och har ingen bra koll på hur man bygger en bra dator. Kopierade lite från andra källor bara. Jag tror jag valde en NVMe-disk i specen ovan, eller det står iaf NVMe på hårddisken Hur ser jag till att jag har PCIe4? Ett annat moderkort då eller?

Kan du modifiera min länk eller är det låst?

Budgeten får inte gå över 23k.