Återgå till Windows 7 Pro från Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Återgå till Windows 7 Pro från Win 10 Pro

Har en HP ProBook där det var installerat Windows 7 Pro när den var ny. Nu är den uppgraderad till Windows 10 men jag behöver gå tillbaka till Windows 7 Pro. Jag har min produktnyckel till Win 7 Pro men ingen skiva med drivrutiner då jag köpt den beg.

Försökte ladda ner via Microsoft nerladdningssida för Windows 7 men fick då felmeddelandet att ”Den produktnyckel som du angett verkar gälla för programvara som förinstallerats av tillverkaren”

Finns det någon sida att ladda ner rätt filer där min produktnyckel funkar eller behöver jag köpa Windows 7 Pro på nytt med ny nyckel?

Permalänk
Medlem

Du får ändra i ei.cfg i Sourcesmappen till detta:

Citat:

[EditionID]
Professional
[Channel]
OEM
[VL]
0

Om det nu är en Windows 7 Pro nyckel du har.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Ja, Det är en Windows 7 Pro nyckel jag har men har inga drivrutiner till Windows 7 eller 7 Pro. Hur gör jag för att ändra i Sourcemappen?

Jag är helt ren vad som gäller Windows 7 och PC så skulle nästa ha en guide hur jag går tillväga. Vore väldigt tacksam för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macc_P:

Ja, Det är en Windows 7 Pro nyckel jag har men har inga drivrutiner till Windows 7 eller 7 Pro. Hur gör jag för att ändra i Sourcemappen?

Jag är helt ren vad som gäller Windows 7 och PC så skulle nästa ha en guide hur jag går tillväga. Vore väldigt tacksam för detta.

Det borde finnas hos tillverkaren, de flesta drivrutiner borde normalt installeras under installationen eller via windows update som grund.

Permalänk
Medlem

Du kan testa om du har kvar återställningspartitionen: https://support.hp.com/se-sv/document/c01904676#AbT0

Permalänk

Jar själv installerat Win 7 Pro på en äldre bärbar som det tidigare låg Win 8 på. Jag fick inte tag på alla drivrutiner till den HP Pavilion datorn så flera funktioner fungerar inte. För mig spelar inte det någon roll i och med att den endast används för felsökning av fordon. Man ska ändå vara medveten om att gamla drivrutiner kan vara svåra att få ta på samt att de inte fungerar med ihop med nyare webläsare/program enligt min erfarenhet.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Jar själv installerat Win 7 Pro på en äldre bärbar som det tidigare låg Win 8 på. Jag fick inte tag på alla drivrutiner till den HP Pavilion datorn så flera funktioner fungerar inte. För mig spelar inte det någon roll i och med att den endast används för felsökning av fordon. Man ska ändå vara medveten om att gamla drivrutiner kan vara svåra att få ta på samt att de inte fungerar med ihop med nyare webläsare/program enligt min erfarenhet.

Det är just till detta jag skall ha datorn till, felsökning av fordon.

Då kommer min följdfråga: Vart handlar jag Windows 7 Pro med nyckel bäst till rimlig summa? Har hittat programvara.se m.fl. men förstått att dessa inte är fullt att lita på?

Permalänk
Skrivet av Macc_P:

Det är just till detta jag skall ha datorn till, felsökning av fordon.

Då kommer min följdfråga: Vart handlar jag Windows 7 Pro med nyckel bäst till rimlig summa? Har hittat programvara.se m.fl. men förstått att dessa inte är fullt att lita på?

Tror inte det är okej att länka till sidor som säljer ”olaglig” programvara, men det finns en uppsjö av ställen att hitta billig programvara på. Den som söker skall finna. 😄 Skall väl tillägga att jag använder en gammal originallicens på min bärbara.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Avstängd

Frågan som killen ställt är just vart man kan få ner windows 7, Jag har samma fråga, som ovan, och jag tror han var otydlig gällande drivrutinerna, Jag har också försökt få ner windows 7 via MS officiella sida och fått samma felmeddelande, ”Den produktnyckel som du angett verkar gälla för programvara som förinstallerats av tillverkaren” Jag sitter med en Lenovo med serienyckel under datorn, och när jag anger den så får jag ovan felmeddelande för att ladda ner win7.

Behöver occkså win7 för programvaror för bilfelsökning och vill få ner en original windows 7 Pro Iso för installation. Någon som kan assistera med vart jag kan ladda ner den,, Fattar inte varför ms krånglar med det då dom vet att windows ändå behöver serienyckel för att aktiveras

Permalänk
Medlem

Jag använde nåt som hette Windows downloader eller liknande för ett par år sedan som funkade bra.

https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67...

Där tror jag det är.

Permalänk
Avstängd

Note- Jag hittade lösningen..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extrapaj:

Jag använde nåt som hette Windows downloader eller liknande för ett par år sedan som funkade bra.

https://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/67...

Där tror jag det är.

Tack, Jag googlade mig fram till det också