Permalänk
Medlem

Sista check - Köper idag

Hej!

Vore tacksam om någon ville komma med input innan jag lägger iväg min beställning.

Datorn kommer att användas till gaming (Cyberpunk, Red dead redemption 2, Poe m.m.) samt redigering i Adobe Premiere Pro och Avid.

https://www.inet.se/datorbygge/b1228424/gaming-och-adobe

Gott nytt år på er!

Permalänk

Lägger du såpass mycket pengar på en dator skulle jag köra 32gb ram minne. När jag själv spelar Warzone till exempel använder den kring 16gb bara då. Det är en liten kostnad i det hela men blir mer framtidssäkert och förmodligen bättre för redigering med (inte så kunnig på detta)?

Visa signatur

* AMD Ryzen 5600X * ASUS RTX 3070 Dual OC * Gigabyte B550 Aorus Pro AX * Corsair RM650x V2 * Corsair 32GB 3200Mhz Vengeance LPX * Corsair MP510 960GB M.2 * Seagate 2TB * Fractal Design Meshify C * Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition. Byggd december 2020
Skärm MSI MAG342CQRV 34" 3440x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSuperSweden:

Lägger du såpass mycket pengar på en dator skulle jag köra 32gb ram minne. När jag själv spelar Warzone till exempel använder den kring 16gb bara då. Det är en liten kostnad i det hela men blir mer framtidssäkert och förmodligen bättre för redigering med (inte så kunnig på detta)?

Glömde nämna att jag har motsvarade 16gb ram minne redan som jag tänker addera, eller är det någon nackdel med 4st ram minnen istället för 2st?

Permalänk
Skrivet av Falconer:

Glömde nämna att jag har motsvarade 16gb ram minne redan som jag tänker addera, eller är det någon nackdel med 4st ram minnen istället för 2st?

Finns lite trådar om detta och jag är ingen expert som ska säga hur det egentligen är. Det viktiga verkar vara att man kör "dual rank" som jag fattar det men är du såpass noga sök lite här på forumet så finns det flera utläggningar

Visa signatur

* AMD Ryzen 5600X * ASUS RTX 3070 Dual OC * Gigabyte B550 Aorus Pro AX * Corsair RM650x V2 * Corsair 32GB 3200Mhz Vengeance LPX * Corsair MP510 960GB M.2 * Seagate 2TB * Fractal Design Meshify C * Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition. Byggd december 2020
Skärm MSI MAG342CQRV 34" 3440x1440