Permalänk

Testade idag, men något gjorde jag fel på. Via Netflix valde jag en HDR film, valde Cinema läget och gjorde mina ändringar. Sen testade jag vanlig tv och då låg Cinema kvar till SDR i stället för ISF dag. Någon med Philips tv som kan ge info hur man ska göra ?

Permalänk

Ställer fler frågor, upptäckte idag att när min Yamaha A1020 var inkopplad fick jag ej upp HDR i min tv. När jag kopplade ur den fick jag upp ett par olika HDR samt Dolby dag o natt, men jag kunde ej göra några ändringar med dom. Så det var nog därför det inte gick igår att fixa HDR. Är min Yamaha för gammal kanske ? Sen en Philips fråga igen, vilken jä--a knapp har man till att hitta info om vilket material ( bild/ljud format ) som spelas ? Finns ingen info knapp, vet ej om min fjärr bara finns till Philips 2020 års modeller. Måste finnas någon här inne med en nyare Philips tv ?

Permalänk
Bildexpert 📺

Yamaha A1020 är från 2012 så den är stenålder i sammanhanget. Vilket förklarar varför det blir virrigt med HDR när du tittar på Netflix via extern källa. Dessa källor koppla du direkt till TV:n. Eller så kör du Netflix via TV:ns interna app.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Yamaha A1020 är från 2012 så den är stenålder i sammanhanget. Vilket förklarar varför det blir virrigt med HDR när du tittar på Netflix via extern källa. Dessa källor koppla du direkt till TV:n. Eller så kör du Netflix via TV:ns interna app.

Ha ha ja den är gammal men riktigt bra när den kom ut. Netflix kör jag från appen. Idag har jag bluray o canal digital kopplat till yamahan. Sen 1 hdmi från den till hdmi1 till tv:n. Kan väll ej koppla på annat sett ? När jag sätter igång tv:n startar ju Yamahan också och då hittar ej min tv HDR. Stänger jag sen förstärkaren så kommer HDR upp i bildspel i min Philips. Tycker bilden är väldigt bra oavsett vilket. Gör Yamahan att jag tappar HDR eller bara att jag ej kan göra några ändringar?

Permalänk
Bildexpert 📺

Kör du bild via Yamahan fungerar HDR icke på de källor som går via Yamahan. Men du borde kunna få HDR genom TV:ns Netflix-app även med förstärkaren igång, eller går inte det heller? Kör du ARC med förstärkaren?

Permalänk

Vet ej om jag ställt om förstärkaren till Arc. Var ju ett tag sen jag fick hem den. Får kolla upp det. Men som sagt bilden är kanon fast 1020 är igång. Jäkligt nöjd faktiskt, var helt insåld på oled, men chansade på LCD.