Byte av grafikkort till ett Geforce GTX 1660

Permalänk

Byte av grafikkort till ett Geforce GTX 1660

Hej! Jag har byggt en egen dator som ska användas för kreativt skapande Adobe Creative Cloud. När jag beställde komponenterna från webhallen fanns inte grafikkortet i lagar. Därför använde jag mitt gamla grafikkort för att jag skulle komma igång med datorn. Nu när jag ska byta grafikkort till GTX 1660 är det något jag behöver tänka på (tänker främst på att inte datorn ska sluta fungera eller liknande).

Permalänk
Medlem

Aldrig en dålig idé att avinstallera drivrutinerna för det kort du har innan du byter, oavsett vilken tillverkare det är. I övrigt är det väl bara att se till så nya kortet får all den strömförsörjning det behöver, det kan vara lätt missa.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Aldrig en dålig idé att avinstallera drivrutinerna för det kort du har innan du byter, oavsett vilken tillverkare det är. I övrigt är det väl bara att se till så nya kortet får all den strömförsörjning det behöver, det kan vara lätt missa.

Tack Alphahanne för tipset!