Gratis Epic spel försvinner från mitt konto

Permalänk

Gratis Epic spel försvinner från mitt konto

ja som rubriken säger så har flera av de gratis spel som jag har laddat hem från Epic store blivit ej tillgängliga. t.e.x GTA V
Måste köpa dom står det.

Skulle man inte få ha dom för alltid?

Permalänk
Sötast

Nu får jag erkänna att man fått så mycket att jag inte har koll på om något skulle ha försvunnit.

Men ja du har rätt i att köpen (0:-) var/är/ska vara permanenta. Mitt konto har GTAV kvar.
Använder du mer än ett konto kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redrubberduck:

ja som rubriken säger så har flera av de gratis spel som jag har laddat hem från Epic store blivit ej tillgängliga. t.e.x GTA V
Måste köpa dom står det.

Skulle man inte få ha dom för alltid?

Mitt GTA V är kvar hos Epic (inte för att jag skulle bli leden om just den försvann, har det på fysisk box här hemma sedan tidigare) du har inte fler än 1 konto hos Epic?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Mitt GTA V är kvar hos Epic (inte för att jag skulle bli leden om just den försvann, har det på fysisk box här hemma sedan tidigare) du har inte fler än 1 konto hos Epic?

Har bara 1 konto, var inne nyss och kollade på min spellista och de flesta spel dyker upp som att jag måste köpa dom.

Tittade på min köplista och alla gratis spel innan 10/17/2019 är borta. skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redrubberduck:

ja som rubriken säger så har flera av de gratis spel som jag har laddat hem från Epic store blivit ej tillgängliga. t.e.x GTA V
Måste köpa dom står det.

Skulle man inte få ha dom för alltid?

När jag läste detta så gick jag in för att kika på mitt konto också, och mycket riktigt är GTA V borta....

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Jaegrlicious: @Redrubberduck:

Kolla så ni inte har något filter igång, dvs ”visa bara installerade” osv.
Annars får man nog kontakta Epic

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nu gick jag in för att kolla, men efter att ha loggat in så fungerar inte själva store-sidan "https://www.epicgames.com/store/en-US/" alls. Så det kanske är något fel på deras servrar just nu bara?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Kollade nyss, och alla gratisspel jag plockat hem, inklusive GTA V, är kvar. Så alla är inte drabbade.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Jaegrlicious: @Redrubberduck:

Kolla så ni inte har något filter igång, dvs ”visa bara installerade” osv.
Annars får man nog kontakta Epic

Inget filter igång nej. Allt syns, förutom just GTA

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

GTA V ligger kvar hos mig med.

Permalänk
Medlem

GTA:V ligger kvar hos mig också

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Kan du ha fått det via någon gratis helg? Så att det bara var en test grej? Tror inte det men kan vara något sånt.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

@Jaegrlicious: @Redrubberduck:

Kolla så ni inte har något filter igång, dvs ”visa bara installerade” osv.
Annars får man nog kontakta Epic

Har kollat inställningar, filter m.m. men inget har hjälpt.
Kan bara spela spel som är från 10/17/2019 och framåt.

Permalänk
Medlem

Har hänt mig förut. Startade om datorn och så kom alla tillbaka igen. Så det är mitt första tips

Permalänk
Medlem

Någon skillnad om du loggar in via webben istället? Du borde även ha fått ett mail att du hämtat spelet.

https://www.epicgames.com/account/transactions
5/14/2020 Grand Theft Auto V $0.00 Purchased

Permalänk
Medlem

De ska inte försvinna pga inaktivitet eller liknande, enligt deras FAQ:

Citat:

What’s this about free games?
Epic will be offering a new free game available each week throughout 2020. When you claim a free game, it’s yours to keep - even after the game is no longer available to new customers for free.

Samt:

Citat:

I claimed a free game but don’t see it on my account now, why?
Once you claim a free game, it’s yours to keep. If you come back later and don’t see it your account, please check to see if you have multiple accounts. If you created an Epic account using an @gmail.com email address, log in to it directly using your Gmail password; using the Google login button will create a distinct account even if it’s tied to the same @gmail.com email address. And check to see if you have both a console-linked account (logging in via PlayStation, Xbox, or Nintendo account) and a separate Epic account. If you still encounter issues, please contact player support here.

https://www.epicgames.com/site/en-US/epic-games-store-faq

Edit: Kanske finns svaret här.

Permalänk

mitt är kvar med plus alla andra gratisspel jag "köpt"

Visa signatur

[Dator: Amd Phenom II x4 955 |Corsair 4bg XMS3 | Sapphire 6950 @ 6970 RIP | Gigabyte 790XTA-UD4 | Corsair 850AX | Coolmaster Stacker]

Permalänk
Skrivet av Amerald:

Någon skillnad om du loggar in via webben istället? Du borde även ha fått ett mail att du hämtat spelet.

https://www.epicgames.com/account/transactions
5/14/2020 Grand Theft Auto V $0.00 Purchased

Jag vet att jag har tagit bort en del mail från Epic store, men när jag går in på mitt konto och tittar på min köp historik så är allt innan 10/17/2019 borta, finns inget bevis alls där men spelen finns i mitt bibliotek men de går inte att spela.

Permalänk
Medlem

Får nog kontakta deras support för att få ett ordentligt svar och lösning

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Redrubberduck: Har du kontaktat Epic?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redrubberduck:

Jag vet att jag har tagit bort en del mail från Epic store, men när jag går in på mitt konto och tittar på min köp historik så är allt innan 10/17/2019 borta, finns inget bevis alls där men spelen finns i mitt bibliotek men de går inte att spela.

Låter som om du är inne på fel konto. Du kanske råkade aktivera spelet på en väns konto av misstag? Hände mig en gång på Steam att min kusin var inloggad på min dator och jag råkade då köpa ett spel på hans konto.

Vad menar du med att spelen finns i ditt bibliotek? Du menar alltså att du kan se GTA i ditt bibliotek utan att ditt köp syns bland transaktionerna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redrubberduck:

Jag vet att jag har tagit bort en del mail från Epic store, men när jag går in på mitt konto och tittar på min köp historik så är allt innan 10/17/2019 borta, finns inget bevis alls där men spelen finns i mitt bibliotek men de går inte att spela.

Det där råkade jag ut för på en bekants dator.
Installerade om Windows. Skapade ett nytt epic-konto då de tappat inloggningsuppgifterna till det gamla sedan en tid tillbaka.
Både Fortnite och Rocketleague dök upp som redan installerade, men de var ändå tvungna att "köpa" dem igen innan de kunde användas.

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Låter som om du är inne på fel konto. Du kanske råkade aktivera spelet på en väns konto av misstag? Hände mig en gång på Steam att min kusin var inloggad på min dator och jag råkade då köpa ett spel på hans konto.

Vad menar du med att spelen finns i ditt bibliotek? Du menar alltså att du kan se GTA i ditt bibliotek utan att ditt köp syns bland transaktionerna?

Bara mitt egna konto som jag använt, har inga kompisar som har nått Epic konto.

Spelen är installerade och jag har spelat dom flera gånger, hade inte igång datorn på 2 till 3 månader pga att jag skulle byta några datordelar (tog längre tid än jag trodde) sen när jag fick igång datorn igen så var det här problemet. Vet inte om det har något med det att göra överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redrubberduck:

Bara mitt egna konto som jag använt, har inga kompisar som har nått Epic konto.

Spelen är installerade och jag har spelat dom flera gånger, hade inte igång datorn på 2 till 3 månader pga att jag skulle byta några datordelar (tog längre tid än jag trodde) sen när jag fick igång datorn igen så var det här problemet. Vet inte om det har något med det att göra överhuvudtaget.

Så du kan alltså se spelet i ditt bibliotek men inte starta det? Så fall har väl inte spelet försvunnit från ditt konto?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

För ett tag sen så försvann alla Batman spel som dem släppte gratis från mitt bibliotek.
Det var inget jag brydde mig så mycket om för tillfället. Men dem kom tillbaks efter ett tag utan att jag gjorde nått.

Men som andra skrivit är det kanske bäst att kontakta deras support för mer klarhet. Dem bör ju även ha mer records över dina köp

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Så du kan alltså se spelet i ditt bibliotek men inte starta det? Så fall har väl inte spelet försvunnit från ditt konto?

Spelen finns inte i min orderhistorik. Det är som om de bara försvunnit därifrån, de finns bara i mitt spelbibliotek men går inte att starta. Måste köpa dom eller så står det att de inte tillhör mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redrubberduck:

Spelen finns inte i min orderhistorik. Det är som om de bara försvunnit därifrån, de finns bara i mitt spelbibliotek men går inte att starta. Måste köpa dom eller så står det att de inte tillhör mitt konto.

Finns spelet installerat på datorn? Låter verkligen som att du är inne på fel konto men att spelet är installerat på datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag har precis samma problem. Allt jag köpt innan 5/21/2020 är borta... All min köphistorik innan de är som bortblåst.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Avstängd

Du har inte loggat in med fel email?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kanske är något tillfälligt. Inga problem för mig iallafall. Prova kontakta supporten