3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Hamilton:

Fråga till er som gjort beställningar i höstas från Webhallen, Komplett och Inet och fortfarande väntar på era kort. Har de dragit pengarna för er eller gör de det när kortet väl finns hos de och ska levereras till kunden?

Valde av gamla vana kort på Komplett och dom har inte dragit pengar för den ordern. Alla andra beställningar har varit med faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Asus Strix 3080 OC från webhallen.
Beställt 17/9-2020 15:13, skickad 27/1-2021 15:48
Äntligen!

Kön var på 15:09, så det lär vara många som får kort nu!

Spännande!
Då hoppas vi att sidan uppdateras snart, så vi andra kan se var vi ligger i kön.

Edit: Antalet uppdaterades, men kö-intervallet verkar släpa efter.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Asus Strix 3080 OC från webhallen.
Beställt 17/9-2020 15:13, skickad 27/1-2021 15:48
Äntligen!

Kön var på 15:09, så det lär vara många som får kort nu!

Kul! Jag har en beställning på samma tid/kort, och valde direktbetalning, men av någon anledning fick jag ett SMS från Klarna idag om att betala ännu en gång. Valde du också direktbetalning, och fick du i så fall ett liknande SMS? Detta är lite OT så ber om ursäkt för det.

Edit: Se min kommentar nedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zigg:

Kul! Jag har en beställning på samma tid/kort, och valde direktbetalning, men av någon anledning fick jag ett SMS från Klarna idag om att betala ännu en gång. Valde du också direktbetalning, och fick du i så fall ett liknande SMS? Detta är lite OT så ber om ursäkt för det.

Såg precis ett mejl från Webhallen angående min order och att jag måste "välja betalsätt"... Något har gått fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zigg:

Fortsätter lite OT, fick samma sms och nu ligger man ute med de dubbla. Gott med 2 reservationer på banken för samma kort som man väntat på i mer än 4 månader! Men vi håller tummarna att väntan nu snart är över. *suck*

Permalänk

@webhallen
Blir de några Suprim x 3080 imorgon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakaboga:

Uppdaterad 2021-01-27, uppdateras ej förrän ny information finns
Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade
555 27 jan + 5 feb Ingen ETA

Det var inte alls det jag menade...
Scrollar du längre ned så ser du att det är samma intervall som tidigare i kön, men Start 15:09 med tanke på att 15:13 fick ett kort.

581st ska man inte alls beräkna på antal kort. Kan lika gärna varit avbokningar sedan förra uppdateringen som var ett tag sedan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zigg:

Såg precis ett mejl från Webhallen angående min order och att jag måste "välja betalsätt"... Något har gått fel.

Bara uppdatera, kortet ligger nog bokat ännu till dig så egentligen glada nyheter antar jag.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av AndreasRTX:

@webhallen
Blir de några Suprim x 3080 imorgon?

De har redan landat

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrWhizeguy:

Bara uppdatera, kortet ligger nog bokat ännu till dig så egentligen glada nyheter antar jag.

Var så med PS5 också, väldigt gamla orders med Klarna måste "refreshas" innan vi får "ta betalt".

Just ja förra veckans ASUS verkar landa nu, så det har vart lite förseningar för ASUS att få ut leveranser.
/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ser de ut för 3060ti och 3070 fronten? Hittade ingen tråd nämnligen

Visa signatur

KÖPES:MINIMUM 24 TUMS SKÄRM MED MINST 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De har redan landat

/Patrik

80 bokningar igår, idag 78... tolkar det som att ni fick 2 kort då alltså...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Var så med PS5 också, väldigt gamla orders med Klarna måste "refreshas" innan vi får "ta betalt".

Just ja förra veckans ASUS verkar landa nu, så det har vart lite förseningar för ASUS att få ut leveranser.
/Patrik

Så om jag väljer direktbetalning igen, dras hela summan ännu en gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Så kan man tydligen inte räkna...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av _niko_:

Nej inte riktigt, uppdaterade inte kön innan jag stängde så det var några till i kläm där som aldrig visades på sidan. Gäller typ alla kort med "Uppdaterad" från en tid innan vi stängde av bokningen då kö-listan är en manuell process.

Skrivet av Zigg:

Så om jag väljer direktbetalning igen, dras hela summan ännu en gång?

Känner mig ute på djupt vatten här, bäst är att fråga kundtjänst. :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av iqser:

Jag saknar också en sån tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Problemet är att det hamnar då dubbla reservationer på ditt kort. Något har som sagt blivit fel....

Permalänk
Medlem

Försökte lägga till en bekants Swedbank kort, Samt Cirkle K kort, Det går verkligen inte att utföra någon betalning, Bra jobbat Amazon.se

Edit: Försökte en sista gång, Återigen, In på konto under amazon, Ta bort alla betalkort, La inte in något nytt, gick till min beställning och reviderade betalningen, fick lägga in kortet återigen och NU frågade den efter bankid, slog in och det godkändes.

Lite random när det fungerar men tydligen är det görbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iqser:

Skrivet av Henrik1891:

Jag saknar också en sån tråd

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1612024-3070-bestallningar-vem-hann?p=1 ?

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Nej inte riktigt, uppdaterade inte kön innan jag stängde så det var några till i kläm där som aldrig visades på sidan. Gäller typ alla kort med "Uppdaterad" från en tid innan vi stängde av bokningen då kö-listan är en manuell process.
Känner mig ute på djupt vatten här, bäst är att fråga kundtjänst. :/

Kom det med några NON OC Strix 3080 som skulle kommit förra veckan? :0

Permalänk
Medlem
Skrivet av tbbas:

Fick mitt 3080 TUF non OC på Komplett flyttat till April, inget nytt under solen där direkt; OC står kvar på 3 feb, gissar att det med kommer flyttas.

När beställde du ditt tuf non OC från Komplett? Har också en reserv beställning på ett 3080 tuf OC kort som lades 03/12 via Komplett och där står det också 3 feb, men troligtvis lär det inte gälla.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jerkan123:

Kom det med några NON OC Strix 3080 som skulle kommit förra veckan? :0

Yes hela 2st. Ser att jag har 5st till på gång nu som går denna veckan, oklar ETA på dom just nu pga förseningar.
Minst 2 veckor bort hade jag sagt.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes hela 2st. Ser att jag har 5st till på gång nu som går denna veckan, oklar ETA på dom just nu pga förseningar.
Minst 2 veckor bort hade jag sagt.

/Patrik

Ooh det börjar brännas nu. Speciellt om man beställt 20/9.
Leverans i Augusti kanske?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Idag dök ett sms/mejl upp från webhallen om att 3080 strix OC är på gång, och fick betalnings länk.

Spännade att se hur lång tid det tar innan man har det i handen.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ronz:

Ooh det börjar brännas nu. Speciellt om man beställt 20/9.
Leverans i Augusti kanske?

ca 60st på dag 1 kvar för att ge någon form av pekning

Skrivet av Serok:

Idag dök ett sms/mejl upp från webhallen om att 3080 strix OC är på gång, och fick betalnings länk.

Spännade att se hur lång tid det tar innan man har det i handen.

Landade idag så troligen inte länge till

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Såg NoN hade Gigabyte's vita 3070 i lager med utgångarna jag är ute efter och tre års garanti så slog till men kommer fortsätta hålla utkik efter 3080.

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Någon ETA på samtliga Palit-kort?

Permalänk
Medlem

Fick nyss ett meddelande om att min beställning på 3080 gaming X trio från inet har plockats och ska skickas, beställd 27/11

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Avstängd