IKEA:s och Asus gaming-möbler ser dagens ljus

Permalänk
Melding Plague

IKEA:s och Asus gaming-möbler ser dagens ljus

De första resultaten av samarbetet mellan IKEA och Asus ser dagens ljus. Det handlar om svarta kontorsmöbler med ROG-utsmyckning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

VAR ÄR LED? GE OSS LED!

Permalänk
Medlem

Jag fattar nog inte i alla fall, men kul med mer alternativ att välja mellan?

Kändes ju inte så revolutionerande direkt

Permalänk
Avstängd

Det är IKEA möbler med en gamingstämpel på så priset kan ökas mot vad kvalitén är värd. Är ingen fanatiker över IKEA ska tilläggas och de gångerna jag är i butiken är det för att köpa servetter och värmeljus plus en del husgeråd som de faktiskt har i bra kvalitet.
Så detta bord är inget för mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag fattar nog inte i alla fall, men kul med mer alternativ att välja mellan?

Kändes ju inte så revolutionerande direkt

Är inte detta perfekt för nyutflyttade ungdomar som spelar? Tror nog att detta är ett bra steg för Ikea.

Permalänk
Medlem

Det finns verkligen en anledning till att Ikea är så stora som de är, här inne finns nog en del Hardcore gamers som mer än gärna lägger X antal tusen på gaming men för gemene man eller ensamstående där det finns ett intresse för gaming så kommer det här att sälja som smör, otroligt smart av Ikea att ge sig i lag med ett så känt märke inom gaming produkter!

Som sagt, finns en anledning till att Ikea är så stora som de är!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Det finns verkligen en anledning till att Ikea är så stora som de är, här inne finns nog en del Hardcore gamers som mer än gärna lägger X antal tusen på gaming men för gemene man eller ensamstående där det finns ett intresse för gaming så kommer det här att sälja som smör, otroligt smart av Ikea att ge sig i lag med ett så känt märke inom gaming produkter!

Som sagt, finns en anledning till att Ikea är så stora som de är!

öö svenska billiga korven då ??? Smakar skit, säljer som smör.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Kan köpa bänkskiva som är mer robust i samma mått, spreja den matt svart eller täcka med vinyl och ben till för bra mycket billigare. Skära ut rog loggan och fylla den med epoxy eller något och lägga till rgb.

På tok för dyrt 5k

Permalänk

Är det bara jag som tycker typ all "gaming-branding" är så himla lökig?

Permalänk
Medlem

Utespelare såg ut som ett bra och billigt datorbord. Blir nog populärt i tonåringars rum. Gallret vet jag inte vad jag tycker om dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CakelyBakely:

Är det bara jag som tycker typ all "gaming-branding" är så himla lökig?

Nä, men jag tror framför allt barn ofta gillar det..

Permalänk
Medlem

Coolt för kidsen ju. Hade lätt sommarjobbat-ihop en slant för detta om jag var 16.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Kan köpa bänkskiva som är mer robust i samma mått, spreja den matt svart eller täcka med vinyl och ben till för bra mycket billigare. Skära ut tog loggan och fylla den med epoxy eller något och lägga till rgb.

På tok för dyrt 5k

Vissa lämnar in bilen på verkstad för tusentals kronor när man kan göra det själv för hundralappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

VAR ÄR LED? GE OSS LED!

RGB mer specifikt. GE OSS RGB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Kan köpa bänkskiva som är mer robust i samma mått, spreja den matt svart eller täcka med vinyl och ben till för bra mycket billigare. Skära ut tog loggan och fylla den med epoxy eller något och lägga till rgb.

På tok för dyrt 5k

Ungefär som att säga att en märkesdator är för dyr jämfört med en egenbyggd dator. Köper man ett bord från Ikea har man nog inget som helst intresse att göra alla de där stegen eller räknar inte sin egen tid till 0 kr/h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Kan köpa bänkskiva som är mer robust i samma mått, spreja den matt svart eller täcka med vinyl och ben till för bra mycket billigare. Skära ut tog loggan och fylla den med epoxy eller något och lägga till rgb.

På tok för dyrt 5k

Hur långt under 5k kan du komma om du ska köpa ett motordrivet underrede? Så fruktansvärt billiga är ju inte dom, iallafall inte när jag letat för att göra just som du beskriver. Däremot kanske du i slutändan får en bättre produkt för pengarna, men blir det verkligen så ”bra mycket billigare” 🤔

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Synd att dom sluta med databordet Jerker den var byggbar och stadig.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Synd att det inte var något maguttag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Jygge:

Dom har ju Fredde nuförtiden. Inte riktigt samma, men i stil med.
https://www.ikea.com/se/sv/p/fredde-skrivbord-svart-50219044/

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tror absolut det finns en marknad för gaming-möbler, men det känns inte som att dessa tillförde särskilt mycket.
Samma möbler som vanligt fast i svart och med lite intetsägande grafik.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Hjälpsam

Gillar förvaringstavlorna helt klart

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Så otroligt fjantigt och löjligt. Självklart måste jag köpa dessa.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Tror absolut det finns en marknad för gaming-möbler, men det känns inte som att dessa tillförde särskilt mycket.
Samma möbler som vanligt fast i svart och med lite intetsägande grafik.

Håller med. Inte mycket mer än förfulade IKEA-möbler?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Varför står gamingbordet inne i badrummet?:

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Den va fruktansvärt ful.. Snacka om Flashback till 80 talets skolmöbler

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Priset måste vara helt fel.
Det ser ut att vara höj ochvsänkbart genom att skruva fast benens förlängningar på olika höjd tex.
Bättre att köpa ett eldrivet höj o sänkbart ifrån ikea för mindre peng som dessutom är mer praktiskt för gamers.
Edit
Ah fanns fler bilder ser jag nu. Såg inte den första gången

Fortfarande dyrare än att köpa deras höj o sänkbara bord ändå

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Närmare till toan för de som inte köper hurtsen med fack för behållare med urin?

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att jag är lite förvånad över reaktionerna så här långt, flashiga gaminggrejer verkar vara rätt populärt på Sweclockers. Inte något för mig men blir intressant att se närmare på prudukterna dock. Något positivt är att man inte har en massa märken, symboler och sådant utan ger utrymme för den som köper att göra den lite mer som sin egen.

Självklart kan man även bygga sina egna möbler. Går att bygga allt med rätt resurser.

Bra att produkter finns, även från så pass stort företag som Ikea. Dock hade jag gillat om vi kunde få mer icke-gamingprodukter med datorkomponenter. Måste alla moderkort vara super ulta 1337 gamer? Måste ju köpa workstations för att komma undan.

Permalänk

Det som hänger i "hållaren" under skrivbordet kallas faktiskt inte CPU utan hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Närmare till toan för de som inte köper hurtsen med fack för behållare med urin?

För att slippa incidenter