Sony avslöjar säljsiffror för Playstation 5 år 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Bara 720 x 576 upplösning på en tv med flimmer, det är svårt att läsa texten i vissa spel.

Minns när jag fick min PS3 så använde jag fortfarande tjock tv i början.
Gran Turismo 4 på PS2 gav till stor del bättre total upplevelse än Gran Turismo 5 på PS3.
För i GT4 så var allt anpassat efter SD (Standard Definition), medan i GT5 så var allt anpassat efter HD.
Framförallt menyerna var jätte jobbiga i GT5 för man såg knappt vad det stod.
Senare så blev det en HDTV, men precis när jag fick hem nya teven så hade jag ingen hdmi kabel utan fick använda den gamla.
Det blev ändå bättre eftersom nya teven var betydligt större och det gick att använda någon bildbehandlingseffekt på teven som gjorde det skarpare och fungerade ok i menyer där det inte är mycket rörelse.
Men sen en vecka senare så köpte jag en hdmi kabel och då blev det mycket bättre.

Permalänk
Skrivet av NorthLight:

Presis..ganska usel prestande vs Pc. Nästan ett skämt rent ut sagt. Men visst, låt kidsen spela medioker RT och i skyhöga fps 30 och 1080P 🤣👎

Fast det är rätt bra för 5900kr.
Jag har då inte råd med ett 3090 till min PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltavius:

Fast det är rätt bra för 5900kr.
Jag har då inte råd med ett 3090 till min PC.

Om konsollen bara fanns att köpa så hade du fått 3 PS5 + några spel till det priset.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Presis..ganska usel prestande vs Pc. Nästan ett skämt rent ut sagt. Men visst, låt kidsen spela medioker RT och i skyhöga fps 30 och 1080P 🤣👎

Det är bra att du kan se din k/d ratio på 0,50 i 4k 120FPS med högsta inställningar! Fortsätt kämpa på!

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Minns när jag fick min PS3 så använde jag fortfarande tjock tv i början.
Gran Turismo 4 på PS2 gav till stor del bättre total upplevelse än Gran Turismo 5 på PS3.
För i GT4 så var allt anpassat efter SD (Standard Definition), medan i GT5 så var allt anpassat efter HD.
Framförallt menyerna var jätte jobbiga i GT5 för man såg knappt vad det stod.
Senare så blev det en HDTV, men precis när jag fick hem nya teven så hade jag ingen hdmi kabel utan fick använda den gamla.
Det blev ändå bättre eftersom nya teven var betydligt större och det gick att använda någon bildbehandlingseffekt på teven som gjorde det skarpare och fungerade ok i menyer där det inte är mycket rörelse.
Men sen en vecka senare så köpte jag en hdmi kabel och då blev det mycket bättre.

Ja det känner jag igen med xbox 360 på en vanlig 32" tjocktv. Fick koppla in Xboxen på datorskärmen för att spela spel där texten var liten och viktig att läsa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltavius:

Fast det är rätt bra för 5900kr.
Jag har då inte råd med ett 3090 till min PC.

Absolut är det så. Ska själv skaffa PS5 sen. Alltid perfekt kompliment till pc'n
Och nää, fy vad snuskigt mycket det kostar med ett sådant grafikort. Aldrig köpt det värsta. Skulle inte ens även om jag hade råd. Känns altid förbannat över-prisat!