Köpråd telefon till frugan

Permalänk

Köpråd telefon till frugan

Hej!

Min fru fyller snart år och har länge klagat på att hennes telefon inte hänger med så jag tänkte överraska henne med en ny. Har själv väldigt dålig koll på utbudet och tänkte därför be om lite köpråd.

Det absolut viktigaste för henne är kameran. Så prio 1, 2 och 3 är en bra kamera. I övrigt använder hon inte telefonen så mycket. Läser man test om "telefoner med bra kameror" så är det nästan uteslutande modeller för 10- 15k som testas vilket känns för mycket med tanke på den begränsade användningen. Jag är mer intresserad av mellansegmentet, 5-6k.

Krav:
Bra kamera
Android

Prisbild:
Runt 5 000

Permalänk
Medlem

Samsung A71 kanske :)?
Eller Oneplus Nord.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Hedersmedlem

Om kamera är prio så skulle jag rekommendera en iPhone SE 2020, den är svårslagen i prisklassen. Om kravet att det ska vara Android är överställt kamera så ligger Samsung S20 FE väldigt bra till prismässigt.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Om hon inte tycker den är för stor ser jag inte att man kan rekommendera något annat än Xiaomi Mi 10T Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

Pixel 4a köpte jag till tjejen i julklapp. Foto är hennes första prio också och hon är väldigt nöjd. Jag köpte från en fransk butik för €349, men de verkar inte ha den på lager just nu. Ska man köpa den från en svensk butik blir det mer 5000 men den finns ju att köpa från en massa ställen inom EU till bättre priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sir88alex:

Hej!

Min fru fyller snart år och har länge klagat på att hennes telefon inte hänger med så jag tänkte överraska henne med en ny. Har själv väldigt dålig koll på utbudet och tänkte därför be om lite köpråd.

Det absolut viktigaste för henne är kameran. Så prio 1, 2 och 3 är en bra kamera. I övrigt använder hon inte telefonen så mycket. Läser man test om "telefoner med bra kameror" så är det nästan uteslutande modeller för 10- 15k som testas vilket känns för mycket med tanke på den begränsade användningen. Jag är mer intresserad av mellansegmentet, 5-6k.

Krav:
Bra kamera
Android

Prisbild:
Runt 5 000

Skrivet av Trebsor:

Om hon inte tycker den är för stor ser jag inte att man kan rekommendera något annat än Xiaomi Mi 10T Pro 256GB

Tänkte också nämna Xiaomi Mi10, mycket telefon för pengarna, finns även två billigare varianter av Mi 10:an, där får dock kamerorna något sämre betyg i tester men fortfarande bra. Verkar som kamerorna har sin akilleshäl vid mörkerfotpgrafering.

Lycka till!

Permalänk

Kan ju rekommendera Zenfone 6, då den har riktigt bra batteri, riktigt bra kamera (Flip kamera så huvudkameran är även selfie kamera) och snabb processor

Visa signatur

ASUS ROG Strix Helios || ASUS ROG Strix X570-F GAMING || AMD Ryzen 5 5600X || Spectrix D60G 32GB 3600MHz CL14 || ASUS 6800 XT ROG STRIX LC OC || ASUS ROG THOR 1200w || 2x Samsung 980 Pro || Steelseries Apex Pro + Rival 710 + Arctis Pro Wireless ||

Permalänk
Samsung Sverige

Galaxy S20 FE har fått fina omdömen för kameran, det kanske kan vara en modell att kika på?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Galaxy S20 FE har fått fina omdömen för kameran, det kanske kan vara en modell att kika på?

tänkte precis skriva samma sak. Bra lur för pengarna!