Valheim - dedikerad server finnes, hur är det med intresset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Förstår inte, överallt jag läser så står det max spelare 10st, men här låter det som ni spelar många fler?

Tar gärna en invite isåfall.

Jag är också lite osäker på vad som menas men gissningsvis är det max tio spelare åt gången men att det inte finns någon gräns på hur många som har tillgång till servern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Sitter och spelar nu och det är roligare än vad det borde vara när man traskar omkring och helt plötsligt ser en eld i fjärran. Efter att ha traskat dit är det ett hus mitt i ingenstans där det bor någon.

Jurgen, jag lade tillbaka hammare du tappat i din kista. Du fick även lite annat smått och gott som jag inte orkade bära på.

Om du är med på servern och är inne i kväll kanske vi kan köra ett gäng och utforska skogen lite.

Jag finns där i skogarna nu en sväng så skrik till om du kommer in. Går under namnet Jack Kurbitz.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Idag ville inte snackkanalen funka, Jag får ingen kontakt utan det visas bara att webplatsen inte kan nås.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Hur skriver man till varandra i spelet? Hittar inte knappen för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Hur skriver man till varandra i spelet? Hittar inte knappen för det.

Enter.

Någon som vet vad shout betyder?

Det var för övrigt mig du mötte som skulle ut på trolljakt. De gick två mot en igen så jag dog. Men jag fick min revansch!

Permalänk
Medlem

@anon5930, går lika bra att diskutera spelet som servern där vi spelar

@LastNinjas, PM skickat!

@Stefflo, sorry med snackservern, jag stängde av en av mina servrar under dagen i dag för att vi håller på att renovera och blev så himla mycket damm :-/ Den är dock igång igen!

Sedan generellt, det är ett gäng, mig själv inkluderat, som bygger nära vattnet - ska se om jag kan dela en printscreen sen.

Permalänk

Tja! Är servern fortfarande uppe och kan man joina isf?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

@Stefflo, sorry med snackservern, jag stängde av en av mina servrar under dagen i dag för att vi håller på att renovera och blev så himla mycket damm :-/ Den är dock igång igen!

Hur fungerar den där snackgrejen. Kan man ordna så jag bara hörs när jag trycker in en viss tangent trots att jag har spelet i förgrunden? Tog en snabb koll i inställningarna men hittade inget.

Nu är jag i alla fall i spelet. Jag funderar på att antingen döda den andra bossen och/eller utforska black forest. Säg till om någon vill vara med.

Permalänk
Medlem

@Trunk, nä, det kan man nog inte. Kanske lika bra att köra Discord - kanske skapa en kanal i SweCs Discord?

Permalänk
Medlem

Jag vill prova på servern, om man får.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Finns det fler än TS som har servrar uppe och rullar? Jag är lite sugen på att skicka upp en, men vet inte om jag har en burk som kan snurra 24/7. Vore kul om vi kunde sammanställa en lista i så fall.

Kan tänka mig att hyra en server också, någon som har tips på en bra leverantör?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@TJ, PM skickat!

@drwiz, man ska nog tänka på att signa upp på att ha servern uppe - kanske jättelänge. Folk bygger ju stora fort med massor av grejer - försvinner servern så tror jag allt förutom det man har i sitt eget inventory är borta. Men vore absolut kanon med en lista

Permalänk

Hade varit skoj att hoppa in och testa att spela på en server! Har kört själv i några timmar hittills!
Om det fortfarande finns utrymme?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

usch, lägger alldeles för mycket tid på detta spel ;),

vet nån om det fungerar att köra flera servar på samma ip, såg tidigare att det var strul med portarna men hur är det nu?

Permalänk
Medlem

Hej alla!

För er info om någon försökte komma in under eftermiddagen/kvällen och den klagade på att versionen inte lirade så var det en uppdatering som hade kommit. Jag har ställt in så att den ska auto-uppdatera varje dag vid 06.00 - men kommer det en ny version efter det samma dag och klienterna uppdaterar sina versioner så blir det ju typiskt dåligt. Frågan är om jag ska ställa in så att den kollar efter uppdateringar varje halvtimme eller så. Hittar den ingen ny uppdatering så händer inget, men om den gör det så kommer den uppdatera sig och i samband med det starta om. Kanske är bättre ändå? Eller vad säger ni?

Sedan kan jag passa på att säga att jag kommer att byta PSU i servern i morgon (tack @Kallish) - men ska försöka göra det under kontorstid så inget kvällsspel störs. Tar väl typ 30 minuter med lite kablehantering och så

Permalänk
Medlem

Hallå! Jag spelar gärna! Går det att få PM?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bimbim:

Hej alla!

För er info om någon försökte komma in under eftermiddagen/kvällen och den klagade på att versionen inte lirade så var det en uppdatering som hade kommit. Jag har ställt in så att den ska auto-uppdatera varje dag vid 06.00 - men kommer det en ny version efter det samma dag och klienterna uppdaterar sina versioner så blir det ju typiskt dåligt. Frågan är om jag ska ställa in så att den kollar efter uppdateringar varje halvtimme eller så. Hittar den ingen ny uppdatering så händer inget, men om den gör det så kommer den uppdatera sig och i samband med det starta om. Kanske är bättre ändå? Eller vad säger ni?

Sedan kan jag passa på att säga att jag kommer att byta PSU i servern i morgon (tack @Kallish) - men ska försöka göra det under kontorstid så inget kvällsspel störs. Tar väl typ 30 minuter med lite kablehantering och så

Varje halvtimme blir nog bra. Startar den om automatiskt så borde det inte vara några problem med ett kort stopp.
PSU-bytet kommer nog störa minimalt den tiden.

Tack för jobbet du gör åt oss. 👍👍

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om rätt person/personer behöver en server så kan jag ev ordna en på samma burk där jag kör min egen valheim server.

den står hemma hos mig och sköter sig rätt så bra (stabilt alltså)

gärna ett "gäng" som spelar mycket och behöver en dedikerad burk, inte nån som "har lust att testa spelet" utan alltså vill nyttja den frekvent

skicka ett pm om intresse finns

oj..låter som en kontaktannons ;=)

kul när hårdvaran används
top - 22:17:44 up 281 days,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Varje halvtimme blir nog bra. Startar den om automatiskt så borde det inte vara några problem med ett kort stopp.
PSU-bytet kommer nog störa minimalt den tiden.

Tack för jobbet du gör åt oss. 👍👍

Satte den till varje halvtimme - hoppas inte dom släpper en uppdatering typ 20:00 på kvällen för då blir det lite störigt. Förhoppningsvis släpper dom uppdateringar vid en "klok" tid.

Tack! Roligt när vi många möts i ett intresse så här.

@erantk, PM skickat förresten!

Permalänk
Medlem

Någon som är vill klå den andra bossen med mig inatt? Skrev en rad här eller sök upp mig. Smediof heter jag i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Någon som är vill klå den andra bossen med mig inatt? Skrev en rad här eller sök upp mig. Smediof heter jag i spelet.

Pinga mig på Discord (finns i Geeks, användarnamn Benis).

Permalänk
Medlem

Finns det plats för en till? 😁

Permalänk
Medlem

@Alrik, absolut - PM skickat!

Permalänk
Medlem

Nu går servern ner en liten stund för nätaggsbyte

Edit: och så är den uppe igen

Permalänk
Medlem

Jag och en till håller på att försöka klå den andra bossen men vi (mest jag) dör som flugor. Ligger flera dussin fällda träd mitt i slagsfältet så jag fastnar hela tiden...

Skrivet av bimbim:

Nu går servern ner en liten stund för nätaggsbyte

Märkte det

Permalänk
Medlem

Ja just det =P
Nödvändigt underhåll får man leva med.

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

Ja just det =P Vi var två som försökte ta andra bossen precis.
Nödvändigt underhåll får man leva med.

Vi som gjort upp en plan och allt.

Men ja, underhåll av en server är inget man ska gnälla över.

Permalänk
Medlem

@Trunk och @TJ - sorry för det! Nu är det inga mer planerade avbrott. Och den har fått ett bättre nätagg (på pappret iaf).

Då detta är ett hårdvaruforum så här är en bild på servern. Det är en Xeon 1230 V3, 16GB DDR3 ECC, 120GB SSD och 2TB HDD - allt i ett hyfsat moddat Jonsbo C2-chassi på 11.7 liter.