PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Man kan ju alltid hoppas på att maxgaming släpper några ps5 annars, det va ju ett tag sedan trots allt

Permalänk
Medlem

Inet

Skrivet av janssonjr:

Fick också mejl. Trodde det skulle stå ett dataum på min order men icke. Så inget ungefär datum och ingen kö plats. Dåligt! Ångrar att jag bokade från Inet. Hade jag bokat från MM så hade jag redan haft min konsol :/

Kollade med kundtjänst idag, den jag chattade med sa att dom levererar beställningar gjorda i augusti nu. Jag har beställt DE, så det gäller nog den.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av zoltham:

Tycker det börjar bli väldigt frustrerande hur @webhallen har skött detta, jag får info snart min tur det var 3v sedan

beställde 2020-05-08 14:06 och så ser man att flera med order långt efter mig får gröna bockar, det var absolut sista gången jag förhandsbokade en "het" artikeln hos Webhallen

Hämtorder i Bredden fö

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattefred:

Kompisen fick en konsol därifrån förra veckan, SE.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestone_swe:

vad menar du med (Vet inte om det är din unboxing?)

Pulse 3D är ju justerade for 3d audio när det gäller ps5 spel gjorda med 3d audio, ingen annan headset kan ge samma upplevelse, det kan man se i flera olika review på youtube, dock kan hålla med att 1190 är lite för dyrt, 1000kr kunde ha varit mer rimligt pris.

Du angav aldrig om det var du som gjort unboxing videon eller inte. I slutet av videon sägs det "This headset will give you a 3d experience that no other headset will" och jag tyckte bara det var fel eftersom alla hörlurar får ta del av tempest 3d. Sen tycker jag det är ganska delade meningar på reddit tex om man får fördel av Pulse 3D eller inte.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjollboll:

Nu har WH skickat mitt paket med SE.

Jag fick från klarna att jag ska förnya betalningen, så nu måste det vara nära. Webhallen 30/5-2020

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Kompisen fick en konsol därifrån förra veckan, SE.

Vet du när han bokade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag skulle säga samma sak om COVID-19 men det har säkert noll med saken att göra!

Nja tror det har med att Sony skickar majoriteten av sitt lager till US/UK speciellt US. EU är inte lika prioriterade denna gång tyvärr.

Hursom fick jag äntligen min PS5:a från webhallen, orderdatum 05/05-20. Jakten är äntligen över

Lycka till där ute!

Permalänk

Inget denna veckan, fredagar är oftast ingen drop dag... Detta va ju en besvikelse

Permalänk

WH - Disk version
Orderdatum 2020-06-10
Skickad idag

Visa signatur

🖥/📱 - Macbook Air M2 dbrand skin, iPhone 13 dbrand skin
📽️ - Samsung Freestyle tizenbrew
🎮 - PS5, PS4 Pro - 9.0, Switch - Atmosphère, HENkaku Ensō PSVita, Quest 2, Steam Deck 256GB dbrand skin, Panic Playdate
📷 - Panasonic M4/3 - Minolta MC F1.7 50mm
⌨️ - Novatouch - ALU chassi - SA Leviathan, Pok3r - Box Royal - SkIIdata, Model M ISO usb modded (Model H)

Permalänk

Har läst här i tråden för att följa utvecklingen då jag själv bokat PS5 SE på Webhallen. Jag bokade 2020-06-12 och tänkte bara säga att den nu är skickad. Jag har fått kollinummer och kan nu följa ordern på Postnord. Så vet ni ungefär hur det ligger till. Tyvärr lär den inte komma innan helgen, men ändå skönt att det händer någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordFancypants:

WH - Disk version
Orderdatum 2020-06-10
Skickad idag

Skrivet av niklasss88:

Har läst här i tråden för att följa utvecklingen då jag själv bokat PS5 SE på Webhallen. Jag bokade 2020-06-12 och tänkte bara säga att den nu är skickad. Jag har fått kollinummer och kan nu följa ordern på Postnord. Så vet ni ungefär hur det ligger till. Tyvärr lär den inte komma innan helgen, men ändå skönt att det händer någonting.

Amen...... Nu börjar jag störa mig rätt mycket. Jag beställde SE den 17/5-20 och har inte hört något. Jag valde förvisso att hämta i butik, men dom kan ju iallafall säga något om att den är på väg till butik eller något.... Man kan ju inte få den tidigare om man har beställt en månad efter.

Permalänk

Webhallen SE beställd 2020-06-07 skickad idag woho

Permalänk
Skrivet av Dex:

Amen...... Nu börjar jag störa mig rätt mycket. Jag beställde SE den 17/5-20 och har inte hört något. Jag valde förvisso att hämta i butik, men dom kan ju iallafall säga något om att den är på väg till butik eller något.... Man kan ju inte få den tidigare om man har beställt en månad efter.

Har du ändrat butik efter att du bokat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Man kan ju inte få den tidigare om man har beställt en månad efter.

Om de har fått in en sändning som täcker en eller flera månaders beställningar så kommer ju alla dom skickas ut ungefär samtidigt och då kan ju någon som bokade en månad efter dig råka få sin enhet en eller ett par dagar efter någon annan som bokade en månad tidigare beroende på lite skillnad i postgång och hantering av paketen.

Dom kommer ju såklart inte att hålla paketen i sitt lager och vänta med att skicka ut dom en och en strikt enligt beställningsordningen. Det skulle ju vara ineffektivt och onödigt.

Permalänk
Medlem

Menååäh, har också en beställning från 12/6 som står som skickad. Men då det är en delleverans (redan fått tillbehören) har jag inte fått något kollinummer, det kom ju med delleverans 1. Har valt expressfrakt och allt så skulle kunna vara hoppfull på leverans imorgon. Någon som vet om kollinummer brukar kunna dyka upp senare, eller får jag vänta på postens varför-hämtar-du-inte-ditt-paket-avi som kommer i brevlådan efter 14 dagar? 😩

Edit: där dök det upp i mina paket-appen!

Visa signatur

i5-13600KF, Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Windforce v2, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung Odyssey OLED, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Du angav aldrig om det var du som gjort unboxing videon eller inte. I slutet av videon sägs det "This headset will give you a 3d experience that no other headset will" och jag tyckte bara det var fel eftersom alla hörlurar får ta del av tempest 3d. Sen tycker jag det är ganska delade meningar på reddit tex om man får fördel av Pulse 3D eller inte.

Det är jag som gjort unboxing, anledning till varför jag säger i videon att (This headset will give you a 3d experience that no other headset will) är att Pulse 3D är fine tuned för PS5 och det är ingen annan headset så Sony måste gjort något som man borde erkänna är bättre, annars hade det inte blivit slut i lager överallt, och för den pris klass och konforten så kan man inte klaga mycket.

Gemförelse med pris och vad Pulse 3D headset erbjuder kan ingen annan headset kan göra i nu läge. Visst man kan höra 3d ljud på andra headset med enligt sony, handlar mer om egen smak sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse0414:

Någon som vet hur det går för oss på Dustin? Beställde en DE 18/11? Inte hör mycket från de utöver det värdelösa mailet vi fick...

Min kompis förbeställde på Dustin den 15/10 och han har inte har hört ett pip, så tror tyvärr att du kommer behöva vänta ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenniZEUS:

Har du ändrat butik efter att du bokat?

Skrivet av Skyflyer:

Om de har fått in en sändning som täcker en eller flera månaders beställningar så kommer ju alla dom skickas ut ungefär samtidigt och då kan ju någon som bokade en månad efter dig råka få sin enhet en eller ett par dagar efter någon annan som bokade en månad tidigare beroende på lite skillnad i postgång och hantering av paketen.

Dom kommer ju såklart inte att hålla paketen i sitt lager och vänta med att skicka ut dom en och en strikt enligt beställningsordningen. Det skulle ju vara ineffektivt och onödigt.

Det var jag som var lite för snabb i kritiken!

Den finns nu redo att hämta i butik också.

Permalänk
Medlem

Kjell & co

Bevakningen på kjell.com verkar ha gett utdelning. Nu hör de av sig till dem som satt upp sin epost. Så kolla mailen ni som vet med er att ni fyllt i bevakningen på deras sida

Permalänk
Medlem

Pratade med amazon, inget nytt gällande leveranser som väntat. Även inget svar på när jag fråga varför amazon uk fått tillskott..

Permalänk
Medlem

Fick precis hjärtattack när jag fick mail från amazon ang försenad order... fan också. Var ett knapptryck ifrån att förhandsboka SE i April 2020.. men tänkte, äsch det kommer finnas så det räcker och blir över vid lansering.

Skambudar på varenda blocketannons som dyker upp, helst flera gånger också för att dom jävla scalpersarna ska bli irriterade. Brukar också "skoja" med dom jag sett som lagt ut flera konsoler att jag ska skicka skatteverket på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jozt1:

Fick precis hjärtattack när jag fick mail från amazon ang försenad order... fan också. Var ett knapptryck ifrån att förhandsboka SE i April 2020.. men tänkte, äsch det kommer finnas så det räcker och blir över vid lansering.

Skambudar på varenda blocketannons som dyker upp, helst flera gånger också för att dom jävla scalpersarna ska bli irriterade. Brukar också "skoja" med dom jag sett som lagt ut flera konsoler att jag ska skicka skatteverket på dom.

Give them pain.hahhaha
Jag skambuda lite då och då.
Jag kommer aldrig betala mer en kr för ps5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattefred:

Vet du när han bokade?

Ringde och frågade, 3 november.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Webhallen
2020-05-24 06:25
Order mottagen.

skickad idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibev:

Webhallen
2020-05-24 06:25
Order mottagen.

skickad idag

Vilken version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jozt1:

HAHA orka

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ringde och frågade, 3 november.

Fick din kompis ett PS5 idag från MM och han beställde den 3/11? Beställde själv nämligen till butik den 10/10 och har inte hört nåt.

Permalänk
Medlem

HALLÅ HALLÅ HALLÅ

Fick precis meddelande av amazon att dom inte kunde dra pengar för ps5an (har Nordea så måste godkänna i 60 min i taget) men fick det verifierat när jag försökte igen. MAYBE BABY så kommer de snart 😍

Permalänk
Skrivet av jozt1:

HALLÅ HALLÅ HALLÅ

Fick precis meddelande av amazon att dom inte kunde dra pengar för ps5an (har Nordea så måste godkänna i 60 min i taget) men fick det verifierat när jag försökte igen. MAYBE BABY så kommer de snart 😍

DE eller SE?