PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Jag fyllde i mig för bevakning den 12 januari runt 18 tiden baserat på mitt första inlägg någonsin pp sweclockers, hoppas jag ligger relativt långt fram i kön. Hur många hann liksom fylla i skiten? Tänler att den va inte uppe så länge.

C3p0 fick du mejl om att du kunde betala ellee hur gick det till?

Fick ett mail om jag skulle bekräfta mitt intresse. Sen blev jag uppringd och så fick jag godkänna betalning via klarna. Efter en stund kom en orderbekräftelse.

Har ingen aning om hur länge bevakningen var uppe. Min kontinuerliga bevakning av sidor som säljer ps5 plingade iaf till för Kjell då de lade upp bevakningsknappen, så jag var nog en av de första som var på den kan jag gissa 🤷‍♂️

Permalänk

Amazon.se skickade mig just ett SMS att mitt paket med PS5 är skickat och skall anlända 22/2

Beställd 20/11 2020

Visa signatur

AMD Threadripper 3970X + Noctua NH-U14S TR4-SP3 | GIGABYTE TRX40 AORUS Master | Trident Z Royal Silver 64GB | AMD 6900 XT | Samsung 970 PRO 512 GB + WD Black SN850 1TB + WD Black SN850 2TB | Streacom BC1 Svart | Corsair HX1200i | C49RG90 + Predator X34P | Ducky One 2 TKL | Logitech G903 | Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av SinisterSnake:

Amazon.se skickade mig just ett SMS att mitt paket med PS5 är skickat och skall anlända 22/2

Beställd 20/11 2020

Fick precis mail från Amazon också!
Beställd samma dag & leverans samma dag som ovan.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Vet du när du satte bevakningen?

Tyvärr inte. Man fick ingen bekräftelse eller så. Har inga loggar från bevakningen. Så kan bara säga att det troligtvis var inom några minuter från att den aktiverades...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Fick precis mail från Amazon också!
Beställd samma dag & leverans samma dag som ovan.

/M

Samma här!

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Skrivet av c3p0:

Tyvärr inte. Man fick ingen bekräftelse eller så. Har inga loggar från bevakningen. Så kan bara säga att det troligtvis var inom några minuter från att den aktiverades...

Förstår, tack för svar. Får hoppas man också får ett mejl från dom 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnE321:

Tjena, roligt att höra. Vilken butik var det ifrån?

Har någon hört nåt kring MM? Beställde nämligen den 10/10 och det börjar bli ganska surt nu.

Jag la min beställning på MM SE den 08/10 och fick följande mail idag:

Hej

Då vi har många beställningar på artikeln kommer ordrarna levereras i tur ordning för en rättvis fördelning.

Din preliminära leverans för order ******** är i första kvartalet mellan Januari - Mars månad, om ingen annan information skickas till dig.

Din beställning kan komma att levereras tidigare då det förekommer att andra annullerar sin order.

Förseningen beror i första hand på att tillverkaren kan inte leverera den efterfrågade kvantiteten i god tid.

Det går givetvis bra att annullera din order om så önskas. Återkom med en bekräftelse i sådan fall.

Vi beklagar tillverkarens förseningen och tackar för ditt tålamod!

Ha en fin dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bumaye:

Jag la min beställning på MM SE den 08/10 och fick följande mail idag:

Hej

Då vi har många beställningar på artikeln kommer ordrarna levereras i tur ordning för en rättvis fördelning.

Din preliminära leverans för order ******** är i första kvartalet mellan Januari - Mars månad, om ingen annan information skickas till dig.

Din beställning kan komma att levereras tidigare då det förekommer att andra annullerar sin order.

Förseningen beror i första hand på att tillverkaren kan inte leverera den efterfrågade kvantiteten i god tid.

Det går givetvis bra att annullera din order om så önskas. Återkom med en bekräftelse i sådan fall.

Vi beklagar tillverkarens förseningen och tackar för ditt tålamod!

Ha en fin dag!

Tack så mycket! Ska hem nu och checka mejlen och leta vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnE321:

Tack så mycket! Ska hem nu och checka mejlen och leta vidare.

Har mailat tillbaka till dem och frågat hur ofta de får leveranser på ps5an. Svaret:

”Vi har tidigare fått in ungefär en leverans i månaden hittills, men dessa har varit väldigt oförutsägbara då Sony varit väldigt vaga i den preliminära informationen de givit oss på Media Markt.”

Såg att någon tidigare i tråden också beställt från MM samma datum som jag (08/10) och fått sin levererad förra veckan så då bör nästa leverans från MM komma om ca 3 veckor.

Permalänk
Skrivet av Bumaye:

Har mailat tillbaka till dem och frågat hur ofta de får leveranser på ps5an. Svaret:

Tack för ditt mail!

Vi har tidigare fått in ungefär en leverans i månaden hittills, men dessa har varit väldigt oförutsägbara då Sony varit väldigt vaga i den preliminära informationen de givit oss på MediaMarkt.

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

Rasmus
MediaMarkt Kundservice

Jag hade kontakt med MM tidigare i veckan och de sa tidigast slutet av Februari annars borde min order komma i början av Mars. Beställde också 10/10.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av anon2110:

Trodde att du som Sweclockers hade en specialprioritering =P

Om vi skulle haft det så missade dom mig rätt ordentligt

Permalänk
Skrivet av c3p0:

Fick ett mail om jag skulle bekräfta mitt intresse. Sen blev jag uppringd och så fick jag godkänna betalning via klarna. Efter en stund kom en orderbekräftelse.

Har ingen aning om hur länge bevakningen var uppe. Min kontinuerliga bevakning av sidor som säljer ps5 plingade iaf till för Kjell då de lade upp bevakningsknappen, så jag var nog en av de första som var på den kan jag gissa 🤷‍♂️

Vad heter deras mejl? Kan va bra att hålla utkik efter den

Permalänk
Medlem

Jag var in på webhallen idag i ett annat ärende och frågade hur det gick med PS5orna och då nämnde han att dem skickar ut runt 1000st i månaden och att det finns ungefär 5000 personer i kö, kan ju ge en liten inblick i när vi som inte bokat kan köpa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Jag var in på webhallen idag i ett annat ärende och frågade hur det gick med PS5orna och då nämnde han att dem skickar ut runt 1000st i månaden och att det finns ungefär 5000 personer i kö, kan ju ge en liten inblick i när vi som inte bokat kan köpa...

Så eftersom jag beställde 2020-09-17 22:11 (Disc versionen) så kan jag anta att jag ligger typ sist. Därför bör jag få den typ i augusti? Ganska sjukt att det är cirka 9 månader efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SinisterSnake:

Amazon.se skickade mig just ett SMS att mitt paket med PS5 är skickat och skall anlända 22/2

Beställd 20/11 2020

Skrivet av Slapinator:

Fick precis mail från Amazon också!
Beställd samma dag & leverans samma dag som ovan.

/M

Skrivet av dek:

Samma här!

Fantastiskt att Amazon startat skeppning av köpta PS5! Ni som fått bekräftelse av Amazon att ert PS5 är skickat, har samtliga beställt SE? Jag har själv beställt DE 20/11 och har inte fått någon bekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldDog:

Fantastiskt att Amazon startat skeppning av köpta PS5! Ni som fått bekräftelse av Amazon att ert PS5 är skickat, har samtliga beställt SE? Jag har själv beställt DE 20/11 och har inte fått någon bekräftelse.

Endast SE som skickas i nuläget.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av JohnE321:

Tjena, roligt att höra. Vilken butik var det ifrån?

Har någon hört nåt kring MM? Beställde nämligen den 10/10 och det börjar bli ganska surt nu.

Webhallen! Glömde skriva det. La till det nu

Permalänk

Hämtade just upp min på webhallen hötorget och såg typ 4 andra med samma ps5 SE inom loppet av 5 minuter när jag hämtade min så dom fick nog in en hel del.

Beställde disc version webhallen 2020-06-12 07:34

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Om det finns något positivt med att behöva jaga såhär efter en PS5 är det att man kommer uppskatta konsolen så mycket mer när man väl får tag på en :). Bara att hålla tummarna för att det blir ett drop eller två nästa vecka...

Permalänk
Medlem

Happ, då var ännu en PS5 såld till en polare med barn... Undrar när man ska få tag i en PS5 som man själv kommer behålla. Min beställning från Amazon kommer 22-23 feb enligt Postnord.

Permalänk
Medlem

Komplett

Idag skickade komplett min beställning på ps5 SE som gjordes den 23/4 2020.

Verkar som att det lossnat lite idag med tanke på vad många skrivit här, hoppas det håller i sig.

Fick själv tag i en på releasen så denna går till en vän till inköpspris.

Lycka till alla som inte fått än!

Permalänk
Skrivet av Slapinator:

Fick precis mail från Amazon också!
Beställd samma dag & leverans samma dag som ovan.

/M

Får man fråga vilket klockslag den 20/11 som ni lyckliga själar la era beställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessfat_81:

Får man fråga vilket klockslag den 20/11 som ni lyckliga själar la era beställningar?

Runt 21 vill jag minnas.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Vad heter deras mejl? Kan va bra att hålla utkik efter den

Fick mailet från kundtjanst@kjell.com. De har nån trevlig kille som heter Emil som sköter det hela. Mycket snyggt hanterat av dem måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Netonnet insta

Netonnet har uppdaterat sin story på instagram och påminner om att det går otroligt fort när deras PS5 säljs slut när de släpper beställningar...

Permalänk
Skrivet av SinisterSnake:

Amazon.se skickade mig just ett SMS att mitt paket med PS5 är skickat och skall anlända 22/2

Beställd 20/11 2020

Hej! I vilken tid beställde du den 20:e??

Permalänk
Medlem

Kör postnord paket under helgen? Min ps5a lämnade örebro 16:28, och ska åka typ 45 mil till min stad där jag ska hämta ut det på lokala mataffären. Förväntad leverans måndag men läste i fb gruppen att folk fått leverans redan imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mds1970:

Netonnet har uppdaterat sin story på instagram och påminner om att det går otroligt fort när deras PS5 säljs slut när de släpper beställningar...

Det i kombo med mailet på samma tema som det skickade ut igår... tror chansen att de har något på G på måndag är ganska stor

Permalänk
Skrivet av dek:

Runt 21 vill jag minnas.

Märkligt. Jag la min beställning kl20 och inget PS5. Fick mejl imorse med att betalning blev nekad, gick in på appen och betalade det. Nu ligger den under reserverade belopp. Kontaktade amazon vid 3 tillfälle idag och de säger att de inte fått något maskin. Här finns 3 personer som har fått den stickat... fattar inget

Permalänk

Beställde i somras ifrån Inet och står fortfarande okänt leveransdatum..... men beställde ifrån Hages i september när man kunde beställa ifrån dem och fick den idag. Disc version! Spelar Astros playroom med min dotter väldigt charmigt och trevlig. Kontrollen måste vara den skönaste jag någonsin använt.