Fanatec CSW 2.5 (komplett simracingpaket)

Permalänk
Medlem

Fanatec CSW 2.5 (komplett simracingpaket)

Hej! På grund av plats- och tidsbrist har jag bestämt mig för att sälja mina nästintill oanvända simracing-prylar. Köpte allt direkt från Fanatec i Februari 2020 med planer på att bygga en riktigt kompetent rigg, men på grund av ovan nämnda orsaker kom jag aldrig till skott och de har mest blivit liggande oanvända. Nu ska jag dessutom börja studera på distans så jag behöver frigöra lite pengar till en schysst espressomaskin för de långa dagarna vid skrivbordet.

Absolut nyskick på allt. Enda undantaget är ett par sprickor i plasten på växelindikatorn på ratten (se bild). Detta kosmetiska fel fanns vid leverans, men jag orkade inte skicka tillbaka ratten eftersom det inte syns om man inte letar efter det.

I paketet ingår:
ClubSport Wheel Base V2.5 med tillval ClubSport Table Clamp V2
ClubSport Steering Wheel Porsche 918 RSR
Porsche 918 Carbon Fibre Paddles - växelpaddlar i kolfiber från SRM (original i metall följer med)
Snap action shifter add on - paddelmodifikation från SRM för mer mekanisk känsla i växlingen.
ClubSport Shifter SQ Limited Edition med tillval ClubSport Shifter Table Clamp
CSL Elite Pedals med Loadcell Kit till bromspedalen.
Originalförpackningar till allting och allt annat som kom med vid köp.

Nypris på grejerna hos Fanatec idag: €1,618.70 (+ sakerna från Sim Racing Machines på ca £87). Så i svenska kronor lite drygt 17,000.

Värt att notera är att jag modifierat växelpaddlarna för att få än mer mekanisk känsla vid upp/nedväxling. Detta har jag gjort genom att ta bort en bit plast som dämpade klicket. Dessa var klistrade på magneterna och kan enkelt limmas tillbaka om man vill ha lättare och tystare växling.

Säljs endast i paket till att börja med. Vid bristande intresse kan jag tänka mig att sälja av saker separat. Är du seriöst intresserad kan du få prova allting hemma hos mig innan köp. Skickas inte på grund av vikt och mängden saker. Betalning sker endast med Swish. Inga byten - med TVÅ undantag. Jag är på jakt efter en Rocket Espresso Appartamento och ett par Sony IER-Z1R, så råkar du sitta på någon av dessa som du inte känner att du behöver så kan vi köra ett byte!

Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W