PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Se på fan, nu har jag ju en sådan där grön bock på webhallen på min SE också. Beställde 6/12 vid 21.30. Får se vad det innebär då... Ingen ytterligare info än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanFalun:

DE eller SE?

SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jozt1:

HALLÅ HALLÅ HALLÅ

Fick precis meddelande av amazon att dom inte kunde dra pengar för ps5an (har Nordea så måste godkänna i 60 min i taget) men fick det verifierat när jag försökte igen. MAYBE BABY så kommer de snart 😍

Fick ett mail först:

Citat:

Leveransen av din beställning är tyvärr försenad. Vi gör allt vi kan för att du ska få den försenade artikeln så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för besväret.

Får ett mail 4 minuter senare om att betalningen nekats (har också Nordea); och att jag behöver uppdatera betalsättet, körde på samma kort, bankID och nu har de dragit 6039kr!

Du fick inget mail om försening? haha

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Fick ett mail först:
Får ett mail 4 minuter senare om att betalningen nekats (har också Nordea); och att jag behöver uppdatera betalsättet, körde på samma kort, bankID och nu har de dragit 6039kr!

/M

Jo det kom för ett par timmar sedan. Har dom dragit pengarna verkligen? Gjorde samma som dig genom att använda bankid men pengarna har inte dragits

Permalänk
Medlem
Skrivet av jozt1:

Jo det kom för ett par timmar sedan. Har dom dragit pengarna verkligen? Gjorde samma som dig genom att använda bankid men pengarna har inte dragits

Rättelse: pengarna är reserverade.
Kan mycket väl vara så att det inte dragits och pengarna hamnar på kontot imorgon eller under helgen.

/M

Permalänk

Hej alla!

Vet inte hur intressant det här är men jag har en bokning på en PS5 den med disc på Webhallen i Västra frölunda som går ut den 23/2 2021 jag vill inte ha något extra för den förutom bensinpengar då jag har 12mil i resa. 5995:-+bensinpengar. Skicka ett mess till mig om ni vill ha den. först till kvarn.

Permalänk
Skrivet av Psygnoziz77:

Hej alla!

Vet inte hur intressant det här är men jag har en bokning på en PS5 DE på Webhallen i Västra frölunda som går ut den 23/2 2021 jag vill inte ha något extra för den förutom bensinpengar då jag har 12mil i resa. 5995:-+bensinpengar. Skicka ett mess till mig om ni vill ha den. först till kvarn.

Hygglig kille♥️ Jag köper den gärna! Vart bor du?

Permalänk
Skrivet av Hedkvist89:

Hygglig kille♥️ Jag köper den gärna! Vart bor du?

DU har PM

Permalänk
Skrivet av Psygnoziz77:

Hej alla!

Vet inte hur intressant det här är men jag har en bokning på en PS5 DE på Webhallen i Västra frölunda som går ut den 23/2 2021 jag vill inte ha något extra för den förutom bensinpengar då jag har 12mil i resa. 5995:-+bensinpengar. Skicka ett mess till mig om ni vill ha den. först till kvarn.

Står som backup då..

(du har PM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psygnoziz77:

Hej alla!

Vet inte hur intressant det här är men jag har en bokning på en PS5 den med disc på Webhallen i Västra frölunda som går ut den 23/2 2021 jag vill inte ha något extra för den förutom bensinpengar då jag har 12mil i resa. 5995:-+bensinpengar. Skicka ett mess till mig om ni vill ha den. först till kvarn.

Jag chansar. Skickat PM ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnE321:

Fick din kompis ett PS5 idag från MM och han beställde den 3/11? Beställde själv nämligen till butik den 10/10 och har inte hört nåt.

Nej, måndagen förra veckan. Tror det varit allmänt känt i tråden sedan ett tag att MM inte går riktigt efter sitt kösystem, tyvärr. Sett fler exempel här inne.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Någon som tittade på Elgigantens stream och vet vad de sa om nästa PS5 drop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Nej, måndagen förra veckan. Tror det varit allmänt känt i tråden sedan ett tag att MM inte går riktigt efter sitt kösystem, tyvärr. Sett fler exempel här inne.

Okej, tack så mycket. Jag har läst i tråden och ringt MM och det verkar som de har ett konstigt kösystem. Skulle du snälla kunna fråga honom vad hans ordernummer började med, alltså de två första siffrorna?

Permalänk

ÄNTLIGEN AMAZON!!

Ni som har en beställning på
Amazon den 20:e. Kolla appen, de försöker drar pengarna nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Fick ett mail först:

/M

Skrivet av DonviiCorleone:

Vad för version har ni beställt? Inte ett knyst för mig från amazon..

Permalänk
Medlem

Har både DE och SE beställd hos Amazon och ser nu att min SE har status "Förbereder för försändelse" samt att 5990 är reserverat på mitt kort. Min DE har dock fortfarande "Har inte skickats än" som status.

Båda är beställda 20 november.

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Vad för version har ni beställt? Inte ett knyst för mig från amazon..

SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av plix:

Vilken version?

Disc versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Det gläder mig att höra när folk får sina konsoler. Själv så drog man en jäkla nitlott med att beställa från Dustinhome.

Skrev med dem igår och frågade om lite mer transparens och ville veta mer detaljer gällande min kö plats, inkommande enheter och lite mer transans ut mot oss kunder för att hålla oss informerade.

Det enda jag fick som svar att de inte kunde berätta om min kö plats, de har ingen information om inkommande nyheter och att de FORTFARANDE betar av beställningar gjorda i September. Så vitt jag vet så har de gjort det sen i början av Januari, så de har förmodligen inte kommit någonstans.

Så det blir nog strax innan semester som jag får min, vilket kanske inte är så dumt egentligen då man har hela sin semester att njuta av konsolen.

Vill man ha den tidigare så får man hålla tummarna när nästa utlottningen från EG kommer eller vara med i någon av de 100-tal tävlingar som man finner på nätet, och senare bli uppringde stup i kvarten av försäljare som är knutna till tävlingen (ja, jag har precis upplevt detta 😅).

Permalänk

Igår fick jag mail om att jag kan hämta ut SE beställd från Webhallen 4/5!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Har både DE och SE beställd hos Amazon och ser nu att min SE har status "Förbereder för försändelse" samt att 5990 är reserverat på mitt kort. Min DE har dock fortfarande "Har inte skickats än" som status.

Båda är beställda 20 november.

Vilken amazon sida har du beställt från?

Skrivet av Sven torped:

Igår fick jag mail om att jag kan hämta ut SE beställd från Webhallen 4/5!

maj altså?

Permalänk
Medlem

Fick också mail ifrån Webhallen igår att min SE finns att hämta. Beställd 18 / 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosalin:

maj altså?

Amazon.se

Permalänk
Skrivet av Seanto:

Det gläder mig att höra när folk får sina konsoler. Själv så drog man en jäkla nitlott med att beställa från Dustinhome.

Skrev med dem igår och frågade om lite mer transparens och ville veta mer detaljer gällande min kö plats, inkommande enheter och lite mer transans ut mot oss kunder för att hålla oss informerade.

Det enda jag fick som svar att de inte kunde berätta om min kö plats, de har ingen information om inkommande nyheter och att de FORTFARANDE betar av beställningar gjorda i September. Så vitt jag vet så har de gjort det sen i början av Januari, så de har förmodligen inte kommit någonstans.

Så det blir nog strax innan semester som jag får min, vilket kanske inte är så dumt egentligen då man har hela sin semester att njuta av konsolen.

Vill man ha den tidigare så får man hålla tummarna när nästa utlottningen från EG kommer eller vara med i någon av de 100-tal tävlingar som man finner på nätet, och senare bli uppringde stup i kvarten av försäljare som är knutna till tävlingen (ja, jag har precis upplevt detta 😅).

Jag har en DE bokning därifrån morgonen 18/9. Det senaste jag sett är att folk som bokat 17/9 fått sina i November så med andra ord verkar dom inte betat av ens ett dygn i kön än sen runt release. Har en bokning mycket senare hos Ginza som jag förmodligen kommer få innan. Katastrof när även Webhallens monsterkö börjar komma ikapp xD

Edit: sen transporteras dom väl inte hit med maskhål, utan fraktfartyg från asien som förmodligen tar 3-4 veckor iaf(?) Så importören lär ju veta en månad innan hur många som kommer och när(?)

Permalänk
Skrivet av rosalin:

maj altså?

Ja precis 4e maj 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenniZEUS:

Någon som tittade på Elgigantens stream och vet vad de sa om nästa PS5 drop?

Jag, och de sa inte ett skit (:

Permalänk

Beställde 8e Juli från Webhallen. Disc edition. Ingen info om när möjlig leverans eller vilken köplats jag har.

Permalänk
Skrivet av Schlemo:

Jag, och de sa inte ett skit (:

Tråkigt, de skulle ju göra det sa dem på förhand..

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Beställde 8e Juli från Webhallen. Disc edition. Ingen info om när möjlig leverans eller vilken köplats jag har.

Började läsa ditt inlägg och tänkte OMG de kör ut hela juni nu - blev besviken när jag fortsatte läsa.

Har en SE beställning från 15/6 och sitter i exakt samma sits - uthämtning butik - ingen uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkusX:

Började läsa ditt inlägg och tänkte OMG de kör ut hela juni nu - blev besviken när jag fortsatte läsa.

Har en SE beställning från 15/6 och sitter i exakt samma sits - uthämtning butik - ingen uppdatering.

Finns ju två som bokade SE på WH 10 och 12 juni som får sina nu, se inlägg kl 15.43 och 15.55 på s198. Själv bokade jag 2 juli och hoppa att flera inte hämtar ut nu. 😊