3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem

24 000? Ha.

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

24 000? Ha.

Kanske misstolkar din kommentar men är PNY så jäkla kassa?? (Eller det var priset i allmänhet 😉)

Anledningen till att jag frågar är att jag har en beställning på en sådan i 3080 (det var det enda alternativet som gick att boka).

Permalänk
Medlem

Kanske har nämnts tidigare men Komplett har 15 x ASUS GeForce RTX 3070 TUF OC men man måste köpa en tillhörande dator från dem

https://www.komplett.se/product/1171771/dator-surfplatta/komp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Kanske misstolkar din kommentar men är PNY så jäkla kassa?? (Eller det var priset i allmänhet 😉)

Anledningen till att jag frågar är att jag har en beställning på en sådan i 3080 (det var det enda alternativet som gick att boka).

Priset. Köpte ny GPU förra året för ca 5500 kr. Sedan dess har jag funderat på vad som hände med mellansegmentet som låg runt 3000 kr.

Permalänk
Skrivet av CymbalCrasher:

Priset. Köpte ny GPU förra året för ca 5500 kr. Sedan dess har jag funderat på vad som hände med mellansegmentet som låg runt 3000 kr.

Ja priserna är galna just nu, lite is i magen är nog vettigt 😉

Permalänk
Medlem

Jag fick precis leveransbekräftelse på mitt EVGA RTX 3070 från Dustin. Evigt tacksam till @CarlOskar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiin82:

Mitt 3070 som gick sönder idag va just ett PNY. Troligtvis kasst vram och EG kunde inte hjälpa mig annat än att återbetala; tur va väl det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Jag fick precis leveransbekräftelse på mitt EVGA RTX 3070 från Dustin. Evigt tacksam till @CarlOskar!

Med C om jag får be

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Med C om jag får be

Crap! Tack @CarlOscar! 😁

Edit: För de nyfikna så har jag även fått Kolli nu, hoppas fler hade tur!

Permalänk

Hej gänget, vet inte om det här hör hemma här med skriver ändå. Beställde Gigabyte RTX 3080 Vision OC på Inet den 15e januari och fick idag leveransbekräftelse idag för leverans imorgon. Hade plats 18 förra veckan. Hade verkligen tur då väntetiden för mig inte var mer än några veckor. Hålla tummarna för resten av er som väntar fortfarande.

Permalänk
Medlem

"FÖRVÄNTAD LEV JAN 2021"

lol

Permalänk
Skrivet av Koolaiden1233:

Hej gänget, vet inte om det här hör hemma här med skriver ändå. Beställde Gigabyte RTX 3080 Vision OC på Inet den 15e januari och fick idag leveransbekräftelse idag för leverans imorgon. Hade plats 18 förra veckan. Hade verkligen tur då väntetiden för mig inte var mer än några veckor. Hålla tummarna för resten av er som väntar fortfarande.

Wow, tack för info. Jag beställde samma kort den 17 Jan. Hade plats 26 förra veckan. Den här förhoppningsvis innebär min kommer också snart.

Mvh

Permalänk

om ett kort har typ 11 pers i kö, som tex 3090 eagle oc på webhallen. prioriterar butiken då ens och beställa in den modellen? jag bokade den 28 december. sen uppdaterades köstatus den 13 januari till 11 i kön 😂 samt ett samtal hade ja med webhallen då dom nämnde att jag är mellan 1-10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

om ett kort har typ 11 pers i kö, som tex 3090 eagle oc på webhallen. prioriterar butiken då ens och beställa in den modellen?

Butikerna beställer nog typ allt de kommer över.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhypno:

Du har gett mig hopp. Du är den FÖRSTA jag ser som får ett 3080 palit kort. (som jag också beställt) Började bli lite orolig att dom slutade tillverka helt och hållet.

Times are good. Frågan är bara vad jag ska göra med det... Hade tänkt dunka in det i FormD i en loop, men är rädd att tempsen gör att det blir lite högljutt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: 7950x3d, 64GB Ram
Server: 5600x, Asus Pro WS X570, 64GB ECC

Permalänk
Medlem

Tack!
Löjligt dyrt dock :I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Tack!
Löjligt dyrt dock :I

Alla är slut. Sjukt att 20 st gick åt på en timme nu på morgonen.

Permalänk
Skrivet av muqqenz:

Alla är slut. Sjukt att 20 st gick åt på en timme nu på morgonen.

Man undrar ju om bristen i sig skapar ett köpbehov.

Sitter själv och väntar på MSI 3080 ventus som bokades 2020-09-17

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Utan tvekan, att jag som knappt har tid/ork att spela ändå anser mig behöva ett 3090 säger ju en hel del

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CAD-Slaven:

Släpp inte förbokningen, jag ångrade mig rejält efter att jag gav upp min TUF OC-bokning två månader efter lansering. Frågan är om alla lanseringsdagskort hinner levereras innan 4000-serien dyker upp.

En sak att det är svårt att få tag i kort men när man inte ens betat av första dagen, och i en del fall inte ens första timmen är helgalet.

Köpte själv ett 3070 Ventus OC på ren impuls nu på morgonen men tror faktiskt att jag får nöja mig med den. Egentligen undermåligt för mitt behov men fortfarande en rätt så rejäl prestandaökning från mitt 1080Ti. Blir ett 4080(Ti) nästa gång istället, om jag fortfarande är sugen på något vassare då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Släpp inte förbokningen, jag ångrade mig rejält efter att jag gav upp min TUF OC-bokning två månader efter lansering. Frågan är om alla lanseringsdagskort hinner levereras innan 4000-serien dyker upp.

En sak att det är svårt att få tag i kort men när man inte ens betat av första dagen, och i en del fall inte ens första timmen är helgalet.

Köpte själv ett 3070 Ventus OC på ren impuls nu på morgonen men tror faktiskt att jag får nöja mig med den. Egentligen undermåligt för mitt behov men fortfarande en rätt så rejäl prestandaökning från mitt 1080Ti. Blir ett 4080(Ti) nästa gång istället, om jag fortfarande är sugen på något vassare då.

Jag tror det är mest brist på 3080 korten. Har flera vänner som bestämde sina 3060 ti i sluten av janauri och har redan fått dom. Och så har jag sätt att 3070 har varit i laget så och då tillexempel i morse så fannn det 18se gaming x 3070 i lager hos web hallen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Felixark:

Jag tror det är mest brist på 3080 korten. Har flera vänner som bestämde sina 3060 ti i sluten av janauri och har redan fått dom. Och så har jag sätt att 3070 har varit i laget så och då tillexempel i morse så fannn det 18se gaming x 3070 i lager hos web hallen.

Känns som det stämmer bra. Just 3070 (har aldrig kollat på 3060Ti personligen så har ingen koll) och 3090 verkar dyka upp rätt ofta. Har man bara lite koll och tur så bör det inte vara något större problem att klicka hem en. Men 3080, där är det stopp.

Jag genomförde köp när det var 12-13st kvar och när jag hade fått beställningen klar, inkl bankID, så var det 5 kort kvar. Men strax efter var det helt slut på iallafall 3070 Ventus.

Permalänk
Medlem

Jag har mailat med elgigantens supportavdelning lite till och från och frågade om dom inte fått in NÅGON leverans av ASUS RTX 3080 TUF OC sedan releasen och fick svaret:

Det stämmer precis att vi har inte fått in någon leverans på grafikkorten och har därför inte heller kunnat leverera dem som planerat.

Kan det verkligen vara rimligt? eller är det bara en lögn för att jag ska sluta maila?
Är det någon här på forumet som faktiskt fått ett 3080 TUF OC från elgiganten?

tog bort rubrik
Permalänk
Medlem
Skrivet av macoo80:

Jag har mailat med elgigantens supportavdelning lite till och från och frågade om dom inte fått in NÅGON leverans av ASUS RTX 3080 TUF OC sedan releasen och fick svaret:

Det stämmer precis att vi har inte fått in någon leverans på grafikkorten och har därför inte heller kunnat leverera dem som planerat.

Kan det verkligen vara rimligt? eller är det bara en lögn för att jag ska sluta maila?
Är det någon här på forumet som faktiskt fått ett 3080 TUF OC från elgiganten?

Jadå. Beställde 17 september kl 16:33. Fick mitt kort kring årsskiftet +1500 kr i form av ett presentkort som kompensation.

Flertalet personer på Sweclockers har fått 3080 TUF från dem. Tyvärr fick vissa sitt kort innan mig trots att de beställde över en månad senare...

Permalänk
Medlem

Uppdatering från Inet.

Beställde mitt kort 01/10-2020 - 14:04
ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC

01/10 - Beställt!
28/12 - köplats 310
14/01 - köplats 269
26/01 - köplats 247
08/02 - köplats 237
23/02 - köplats 203

Visa signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Permalänk
Medlem

inet har flyttat fram datumet på EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK igen.. nu är det 2021-04-30

Permalänk

Inet har flyttat fram MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC till 2021-05-31

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Jadå. Beställde 17 september kl 16:33. Fick mitt kort kring årsskiftet +1500 kr i form av ett presentkort som kompensation.

Flertalet personer på Sweclockers har fått 3080 TUF från dem. Tyvärr fick vissa sitt kort innan mig trots att de beställde över en månad senare...

som konpensation? för vadå? 🤔