Vi behöver hjälp med ett namn på våran Parser! :)

Permalänk
Medlem

Vi behöver hjälp med ett namn på våran Parser! :)

Hej,
Jag och mina 2 gruppmedlemmar har skrivit en Parse som parsar vårt egna scriptspråk till Haskell, eftersom det är vad vi använder i skolan atm. Men vi har lite dålig fantasi just när det kommer till namnet. Som det är nu heter den XYZ Parser, men jag tror att vi kan komma på något fräsigare namn! Allt mellan himmel och jord är ok, sålänge det inte är frånstötande, då det är ett skolprojekt.

Tacksam för förslag.

//ExOster

Permalänk
Inaktiv

John

Permalänk
Medlem

Parsley

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Parskell?

Permalänk
Hjälpsam

Quokka

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Parser McParseface

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poss3:

Parskell?

Hmmm, kan funka!

Permalänk
Medlem

Theskell

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Hasse

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Välj en slumpvis frukt eller grönsak, på projektets sida, berätta inte vad parsern gör, skriv bara att den är lightweight.

Permalänk
Medlem

n2H/2H/toH
("Into/To Haskell")

Annars röstade jag (SweC-like) på Parsley/Parskell (Pascel? 😉 )

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Rekordmedlem

Parsaway, Parsigen, Parski, Haskpars.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k3_dd:

n2H/2H/toH
("Into/To Haskell")

Annars röstade jag (SweC-like) på Parsley/Parskell (Pascel? 😉 )

Smart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k3_dd:

n2H/2H/toH
("Into/To Haskell")

Annars röstade jag (SweC-like) på Parsley/Parskell (Pascel? 😉 )

Ovanstående är rätt vanligt och för appar som har en enda tydlig bestämt funktion, "OwnScript2Haskell" eller något hade jag nog kört på.

För verktyg/appar med lite bredare funktion brukar jag ibland döpa dem med ordvitsar eller parodinamn på saker. Skulle verktyget till exempel kunna parsa flera olika script-språk till Haskell så hade jag kanske valt att kalla det DoTheHaskell

Permalänk
Medlem

Pärsilja

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Hedersmedlem