Permalänk
Medlem
Skrivet av Sahlen903:

Kan också bekräfta att min order på en 5900x som gjordes den 27e nov också håller på att plockas, leverans bokad.

Men nu ska ni få höra, pratade med inet igår onsdagen den 24e feb. Då hade jag köplats 77 eller vad det var och han sa att ta datumen du ser, ta det med en nypa salt. De går knappt 24 timmar och ordern plockas?? 😲😲 jag va nära att avboka skiten 😅

Min har inte blivit plockad idag känns lite surt måste jag säga med tanke på att jag har plats 87! Max 10 platser ifrån att varit med på de som kom in idag då:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Ser att det inte går att beställa 5900x på Inet. Står att den är slutsåld.

De vill väl inte ta emot fler beställningar förrän de vet de kan leverera.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Läst lite här och märker att många som beställt av webhallen har fått sina r5 5600x relativt snabbt. Själv beställde jag en från Inet för ca 2 veckor sen och fick reda på idag att jag är på plats 404 i kön.. Borde man kanske lägga en beställning hos webhallen? Eller finns det andra företag med kortare kö? Går säkert att analysera om jag läser lite mer, men 3700 inlägg i den här tråden känns lite mycket..

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DucksMatter:

Läst lite här och märker att många som beställt av webhallen har fått sina r5 5600x relativt snabbt. Själv beställde jag en från Inet för ca 2 veckor sen och fick reda på idag att jag är på plats 404 i kön.. Borde man kanske lägga en beställning hos webhallen? Eller finns det andra företag med kortare kö? Går säkert att analysera om jag läser fler mer, men 3700 inlägg i den här tråden känns lite mycket..

Vi har 4 på kö just nu, så sker den en avbokning / vi får påfyllning så ligger man bra till

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av jojt:

Min har inte blivit plockad idag känns lite surt måste jag säga med tanke på att jag har plats 87! Max 10 platser ifrån att varit med på de som kom in idag då:/

Ajfan 😔 tråkigt o höra att du inte var en av dom men ändå så nära.. jag har själv gått o trott hela dagen att det måste va fel att den verkligen ska skickas 😅 men till slut kom leveransbekräftelsen iaf. Men men, bor i norr så får ju vänta till måndag.. cpukylningen anlände idag med, en 420mm arctic liquid freezer. Dom verka ha varit lika svåra att få tag i som 5900x, men sjukt bra timing iaf 👍 jag håller tummarna för er andra! Kommer bevaka tråden

Permalänk

Ser att Amazon har 5900x inne i lager! MEN 9 264,70 kr känns väl lite väl häftigt va?

Visa signatur

Mobo: Asus B550 E Gaming | CPU: 5900X | CPU Kylare: Noctua NH-D15| RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo @ 3600 cl 16 | GPU: ASUS TUF 3080 OC | | PSU: Corsair RM850X | SSD1: Samsung 980 Pro 1T | SSD2:Samsung 970 Evo Plus 1T | Chassi: Fractal Design Define 7 vit | Skärm: LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Beställde 5900x från Dustin 24/11... fick nu alla grejer utom just den... och de har inget nytt datum
Vilken återförsäljare har 5900x/5950x inne först till listpriser? Trött på att vänta nu....

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

måste haft toktur, beställde min 5900x i mitten av november och fick den 23/12 - från komplett.

Håller tummarna för er som väntar!

// LZ

Jag beställde min 5950x på Inet Sveavägen den 12 januari och fick den 18 januari. Där kan man kalla galen flax.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk

Jag beställde en 5600x på både Dustin, Webhallen och Netonnet för att ställa mig i kön. Fick samtidigt från Dustin och Netonnet. Tänkte lägga ut en tråd här om någon var intresserad av den ena men eftersom jag fick så mycket skit sist när jag tipsade om ett ställe som hade inne (någon trodde att jag bara gjorde reklam) så skickade jag tillbaka den.

Lärde mig hårda vägen att Netonnets fraktpolicy är mil ifrån Dustin. Netonnet ville ha 395 kr om jag inte hämtade ut och sa att det skulle kosta lika mycket om jag hämtade ut och sedan skickade tillbaka. Dessutom var hon som svarade i telefon inte speciellt trevlig och sa emot sig själv hela tiden. Jag ringde Dustin sen som skickade en fraktsedel med ett leende och så var det bara till att ringa posten så kom de och hämtade upp hos mig. Tror att det var sista gången jag beställde hos Netonnet.

Nu är det bara grafikkortet som saknas för att få igång min Zwiftburk.

Permalänk
Jubileumsmästare

Nu har jag avvaktat länge nog så la precis en beställning 5600x på Webhallen då kön verkade lovande. Min 2600x håller inte riktigt upp med mitt 6800xt, så detta kan nog bli en trevlig uppgradering

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

@Webhallen Hej! Tack för det du gör här Jag beställde en 5950X för 2 veckor sen, hur lång är kön för just dessa ? Är man helt körd ?

Permalänk

Körde också på webhallen nu. Tvivlar på att andra har mycket kortare kö

Permalänk
Medlem
Skrivet av hymner:

@Webhallen Hej! Tack för det du gör här Jag beställde en 5950X för 2 veckor sen, hur lång är kön för just dessa ? Är man helt körd ?

Dom betar väl av de som beställde i början på december nu? Min vän som beställde sin 18 december har inte fått sin ännu i alla fall.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem

Ni som beställt 5600x från Dustin och fått den hem - när beställde ni?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Dom betar väl av de som beställde i början på december nu? Min vän som beställde sin 18 december har inte fått sin ännu i alla fall.

Jo precis, därav vill jag veta hur körd man är Om det fortfarande kommer handla om månader eller om dom kanske får in en större batch snart...

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Ni som beställt 5600x från Dustin och fått den hem - när beställde ni?

Jag beställde i början på feb har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gringoloco:

Jag beställde i början på feb har jag för mig.

Alright. Jag beställde 12:e feb. Hoppas man blir inkluderad i nästkommande batch!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Dom betar väl av de som beställde i början på december nu? Min vän som beställde sin 18 december har inte fått sin ännu i alla fall.

Schysst att du delar med info, sitter själv med en 5950X beställning från 25:e December.

Skrivet av hymner:

@Webhallen Hej! Tack för det du gör här Jag beställde en 5950X för 2 veckor sen, hur lång är kön för just dessa ? Är man helt körd ?

Jag tror att de flesta ordrarna ligger i början, alltså November och December, (rätta mig om jag har fel @webhallen ) så mellan Januari och Februari så kanske det går fortare plus att AMD kanske allokerar mer tillverkning då också till 5900x/5950x
Som sagt så väntar jag på min 5950X från 25/12

Permalänk
Skrivet av DrGuld:

Beställde 5900x från Dustin 24/11... fick nu alla grejer utom just den... och de har inget nytt datum
Vilken återförsäljare har 5900x/5950x inne först till listpriser? Trött på att vänta nu....

27/11:e för mig. Så du är före mig i kön. Och det lär vara fler före så jag får nog vänta ett bra tag till.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Fyfan. Känner mig nästan utpressad när jag efter 1.5 månaders väntan gick från 5600x till 5800x. Att handla dator visade sig vara lättare sagt än gjort. Nåväl. Nästa gång det blir ett bekymmer igen för en själv är förhoppningsvis först vid 2025.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Beställde min 5900x 27/11 hos inet, levererades i fredags. Weeee ^^.
r20 score: 8351 stock, 8631 med pbo. 35c idle 82c load NH-D15.
Me so happy

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk

Min 5900 blev ändrad idag från Till lager på fredag -> Till lager på onsdag. Kanske händer något den här gången!

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Min 5900 blev ändrad idag från Till lager på fredag -> Till lager på onsdag. Kanske händer något den här gången!

Samma här! Först tänkte jag inte hela vägen och trodde det var flyttat till nästa vecka. Men det är ju bara måndag 😁

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk

Hur ser det ut med bokningar av 5900X? Vilken ÅF hade ni bokat hos idag? Vill boka men inte helt hundra på var.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kindh:

Samma här! Först tänkte jag inte hela vägen och trodde det var flyttat till nästa vecka. Men det är ju bara måndag 😁

Japp jag med:) då är det nog äntligen våran tur denna veckan!

Permalänk

Såja! Nu står den som bokad och grönmarkerad. Vilken känsla :D. Bara o vänta på att min GPU kommer nu så sen är hunten klar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Såja! Nu står den som bokad och grönmarkerad. Vilken känsla :D. Bara o vänta på att min GPU kommer nu så sen är hunten klar!

Fick precis sms om att den plockas! Kan bara hålla med vilken känsla 😁

Visa signatur

Mini ITX bygget:Corsair 250D | Asus z97i-plus | i5 4690k | Asus GeForce GTX 1070 Dual OC | EVGA 750w G2 | Corsair 8GB LP | 500GB SSD
Gamla bygget: Fractal Design Define S | MSI p67 | i5 2500k | Sapphire tri-x r9 290 | Fractal design 650W integra M | Corsair dominator 6GB | 256GB SSD
Fraktfritt för Sweclockers på Inet

Permalänk
Medlem

Inet

Fick också meddelande att min 5900x skickats från Inet idag!

Hade plats 130 någonting tror jag när jag frågade i fredags. Frågade då för att andra som beställt samma dag fått sina skickade förra veckan. Jag skulle vänta på nästa batch och den måste kommit redan idag!

Felstavat
Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Medlem

Kul att några får nu iaf!
Då kanske man själv också snart får sin...

Permalänk
Medlem

Min blev framflyttad till 2021-03-31 på Inet efter ha sagt fredag. (la beställning 15/1)

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.