Dragon Age 4 blir renodlat singleplayer-spel

Permalänk
Melding Plague

Dragon Age 4 blir renodlat singleplayer-spel

Bioware har fått tillåtelse att skrota multiplayer-delarna och tidigare Anthem-utvecklare jobbar numera med Dragon Age.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är bara glad för det!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Single player för all del men jag saknar verkligen co-op spel i alla former. Är det ingen marknad längre? Tycker det är det som fattas på spelmarknaden.

Permalänk
Medlem

Halle luja!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Om dom hade tänk sig multiplayer som Mass Effect 3 så borde Bioware har lärt sig sin läxa (don't do it). Däremot hade det varit nice med ett skönt co-op RPG igen.

Permalänk
Medlem

Är nog bäst att de lägger alla resurser på singleplayer delen. Brukar oftast bara bli smörja av att implementera multiplayer sent i en spelserie och speciellt i en RPG som Dragon Age.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Single player för all del men jag saknar verkligen co-op spel i alla former. Är det ingen marknad längre? Tycker det är det som fattas på spelmarknaden.

Med tanke på hur Valheim har sålt så verkar den marknaden fortfarande vara stark, även om utbudet kanske inte är vad det en gång var.

Visa signatur

Ryzen 2600X, RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag menar detta är förmodligen Biowares sista chans och sen är dom ute ur gamet. Dom har ett rykte som måste återetableras och en massa pengar som måste in.

Hoppas på det bästa då Bioware sitter på många bra titlar som kan bli fruktansvärt intressanta. Men tycker personligen dom får droppa sin wokeness lite och köra 100% på grym spel design och gameplay.

Permalänk
Medlem

För min del är det ok då jag knappt spelar multiplayer längre. Dock borde dom göra bottarna bättre än i dom i t.ex Left 4 Dead som är hopplöst korkade

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Single player för all del men jag saknar verkligen co-op spel i alla former. Är det ingen marknad längre? Tycker det är det som fattas på spelmarknaden.

Jag ser fram emot back4blood som ska vara någon form av inofficiell uppföljare till left for dead 2.
Den kommer vara väldigt mycket co-op

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bra att dom skippar multiplayer men tycker att dom borde ha co-op som funnits i tidigare ME och DA spel.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Lego Master

DA:I var väl ingen fullträff direkt (har inte ens spelat igenom det, tröttnar bara hela tiden), men jag hoppas verkligen 4an kan få samma känsla dom DA:O.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Om dom hade tänk sig multiplayer som Mass Effect 3 så borde Bioware har lärt sig sin läxa (don't do it). Däremot hade det varit nice med ett skönt co-op RPG igen.

Multiplayer i ME3 var en enorm succé, hade massvis med spelare och drog in massor med pengar.

Så läxan därifrån var ju att det var ett framgångskoncept, som dock inte upprepades med DA:I eller ME:A.

Multiplayer i ME3 var helt fantastiskt, jag har faktiskt börjat spela det lite smått igen.

Jag tycker det mer fartfyllda, aggressiva och anti-camping motståndet som introducerades efter ett tag förstörde en del, det jag älskade med det innan var hur taktiskt en kunde spela. Framförallt när en bara hade dåliga vapen och så.

Sen gillade jag det mer fartfyllda som det blev efter ett tag också men det var trist att dom nästan helt tog bort möjligheten att spela mångsidigt och taktiskt.

Och synd att multiplayer i ME:A blev så mycket sämre och ännu mer fokus på det fartfyllda...

Jag är väldigt glad att dom helt kan fokusera på SP i DA4!

Permalänk
Medlem

Hoppas they bring back blood magic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TR65:

Med tanke på hur Valheim har sålt så verkar den marknaden fortfarande vara stark, även om utbudet kanske inte är vad det en gång var.

Klassar Valheim som multiplayer.
Jag syftar mer på single player spel såsom Horizon zero dawn, cyberpunk, witcher 3, zelda botw, rpg spel etc, listan kan göras lång. De hade varit något i co-op format!

Permalänk
Medlem

Kan vi få ett renodlat RPG också, utan romanser också?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

De får gärna ta hjälp av teamet som gjorde Origins, den var ju det enda i serien som faktiskt var bra. Gillar iofs. atmosfären/stämningen i detta serie så tyckte om alla spelen egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Single player för all del men jag saknar verkligen co-op spel i alla former. Är det ingen marknad längre? Tycker det är det som fattas på spelmarknaden.

Kunde ointe hålla med mer

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

DA:O var helt klart denna series kronverk.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Kan vi få ett renodlat RPG också, utan romanser också?

Får det inte vara kärlek i rollspel?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Co up i rpg brukar vara kul en stund men brukar förstöra svårigheten i spelen oftast så ett rent sp rpg skadar inte. Ser fram mot både bg3 (Larian) & DA4 från bioware synd bara att de inte har så många kvar ifrån det gamla teamet bara.
P.S nån som vet vad som hände med system schock 3, är det fdortfarande aktuellt?

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Anthem med drakar...
Dragon Age 1 var bra men resten har jag inte brytt mig om. Kanske kan detta bli något bra men troligen inte.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Hoppas även Bioware får tillåtelse att använda den grafikmotor som dom vill istället för att vara låsta till Frostbite Engine.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oztin:

Klassar Valheim som multiplayer.
Jag syftar mer på single player spel såsom Horizon zero dawn, cyberpunk, witcher 3, zelda botw, rpg spel etc, listan kan göras lång. De hade varit något i co-op format!

Single player kan det väl inte längre vara om spelläget inkluderar två spelare . Coop måste väl per se vara multiplayer.
Men jag tror att jag förstår vad du menar.

Du är mindre intresserad av coop så som valheim, payday, warhammer vermintide, satisfactory och liknande.
Coop där en kampanj/berättelse är i centrum - det är vad du vill ha.
Army of two, A Way Out och liknande - right?
Om jag förstått det rätt

Själv är jag ganska nöjd med coop-utbudet för min del. Local split screen däremot! Väldigt dåligt på den fronten i ett helt gäng år. Ett gäng spel som har split scren på konsol saknar ändå detta på PC.
Men även på konsolfronten har det varit dåligt med möjligheten till split screen.
Nintendo är väl undantaget.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Single player kan det väl inte längre vara om spelläget inkluderar två spelare ;). Coop måste väl per se vara multiplayer.
Men jag tror att jag förstår vad du menar.

Du är mindre intresserad av coop så som valheim, payday, warhammer vermintide, satisfactory och liknande.
Coop där en kampanj/berättelse är centrum - det är vad du vill ha.
Army of two and such - right?
Om jag förstått det rätt

Själv är jag ganska nöjd med coop-utbudet för min del. Local split screen däremot! Väldigt dåligt på den fronten i ett helt gäng år. Ett gäng spel som har split scren på konsol saknar ändå detta på PC.
Men även på konsolfronten har det varit dåligt med möjligheten till split screen.
Nintendo är väl undantaget.

Du träffa rätt! Co-op där en kampanj är centrum. Finns många bra titlar idag som är single player som hade varit fantastiskt i co-op läge, om man får uttrycka sig så. (ett exempel i mitt tidigare inlägg). Senaste nöjet var faktiskt portal 2 även ifall det inte är storydrivande som vi diskuterar.
Split screen alike spel är också något jag efterfrågar.

Vet inte hur många gånger jag och mina vänner har suttit där, stirrat in i skärmen och funderat på.. vad ska vi spela tillsammans?

edit: Horizon uppföljaren kommer ha multiplayer, vad detta innebär återstår att se. Men om de blir som jag önskar, story co-op mode så är vi hemma gott folk.

Permalänk
Medlem

Om de lyckas göra en Dragon Age Origins igen vore ju inte helt fel. Är skeptisk dock...men håller tummarna

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Kan vi få ett renodlat RPG också, utan romanser också?

Tror du har missförstått vad Role-Playing Game innebär.

Dessutom är ju tjusningen att du kan välja vad du vill göra.

Permalänk
Medlem

Hoppas de skippar all SJW med

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oztin:

Du träffa rätt! Co-op där en kampanj är centrum. Finns många bra titlar idag som är single player som hade varit fantastiskt i co-op läge, om man får uttrycka sig så. (ett exempel i mitt tidigare inlägg)
Split screen alike spel är också något jag efterfrågar.

Vet inte hur många gånger jag och mina vänner har suttit där, stirrat in i skärmen och funderat på.. vad ska vi spela tillsammans?

Jag känner igen sökandet. Har önskat köra igenom exempelvis borderlands-spelen split screen. Men det stöds in på PC. Det går att modda sig till det men där tar orken slut istället.

A way out ser väldans trevligt ut som ett bra tips. 70% off på steam nu också.
Finns ett gäng plattoformsspel så som exempelvis cuphead. Unravel 1 och unravel 2.
Resident evil 6 kanske?
Halo har väl en del.
Farcry 5 ser ut att ha ett coop-läge faktiskt.
The division och the division 2 känns som bra kandidater för kategorin också.

Gammal skåpmat kanske...

Annars kan jag väl ge ett halvrisigt tips i ungefär den stilen du inte ville ha.
Kolla steams taggar för exempelvis co-op and such. Utifrån den taggen kan du sortera ännu mer på ytterligare en eller två taggar som passar. Eller kolla vad folk gillar i de kategorierna.

https://store.steampowered.com/tags/en/Local%20Co-Op/#p=0&tab...
https://store.steampowered.com/tags/en/Online%20Co-Op/#p=0&ta...
https://store.steampowered.com/tags/en/Co-op/#p=0&tab=TopRate...
https://store.steampowered.com/tags/en/Split%20Screen/#p=0&ta...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Single player för all del men jag saknar verkligen co-op spel i alla former. Är det ingen marknad längre? Tycker det är det som fattas på spelmarknaden.

Tycker det har kommit en hel del, Valheim verkar ju booma rejält. Det som saknas är ju soff-coop

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm