Permalänk

Bästa tech erbjudanden (någonsin)

Skriv ner de bästa teknik erbjudanden ni någonsin har fått. Allt inom teknik är tillåtet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle köpa ett pci-wifi kort (D-link DWA547) för ett flertal år sen av en äldre dam för 150kr begagnat när jag byggde min första hackintosh.

Det blev någon miss i kommunikationen så när jag kom dit fick jag tre fyllda ikeakassar med datorkomponenter (nätagg, processorer, moderkort, massa ram, ett 20-tal hårddiskar i varierande storlekar upp till 1tb) , tangentbord, möss, kablar, etc.

Hon tyckte jag var så trevlig över telefon och ville bara bli av med det så fick med mig allt på köpet. 16-17 år gammal och med ett gediget intresse för datorer så kunde jag inte säga nej.

Måste sett underligt ut när jag tog mig hem på tunnelbanan genom Stockholm, fick många blickar om man säger så..

Bästa tech-erbjudandet på en ny pryl från affär måste vara Anova Sous Vide-erbjudandet på Black Friday förra året för 1599kr.

Permalänk
Medlem

Köpte ett GeForce 2 Ultra för €1 för inte så länge sen.
Gissar på att säljaren hade hoppats på mer för det var nog 1kg tejp runt paketet

Permalänk
Medlem

Fick ett Nintendo Switch helt gratis efter att det gått och blivit fel i kontakten mellan Klarna och Clas Ohlson. På något sätt ganska skönt då jag spelat på konsolen uppskattningsvis 15 timmar på snart 2 år.

Permalänk
Medlem

Köpte en Asus RP-AC68U för några år sen när den var hyfsat ny för 1kr på cdon.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Ärligt talat så tror jag HIFi-Klubbens erbjudande i höstas som är mitt bästa kap någonsin. Q90t 65" för 11300kr.

Permalänk
Medlem

Är fortfarande lite irriterad över att jag inte lyckades klicka hem tangentbordet för 99kr på Black Friday för något år sen. Ordinare Pris var väl typ 1600kr eller något.

Köpte mitt 1080ti för 6999 på Inet på black friday, kort därefter såldes det för typ 12000 så det var jag rätt nöjd med-

Permalänk
Medlem

En 22" touchskärm ca 2010-2012. Ordinariepris var 3500 kr men tack vare utförsäljning när Siba köpte netonnet hade något geni satt priset på 990. Dessutom hade någon köpt den och lämnat tillbaka den igen vilket gjorde att jag fick skärmen för 670 kr. Detta i en tid då den sämsta sketna TN panelen utan finesser såsom touch kostade 1200-1300.

Även en HP microserver typ 2013 för 990 på Dustin. Den agerar NAS än idag.

Permalänk
Medlem

Absolut bästa måste vara ett kit med 2X8GB Flare-X 3200Mhz CL14 minnen för 300kr pga. en miss hos butiken.

@Bamsebjörn Ahhh får mig o minnas tiden på gymnasiet och praktiken på en lokal datorfirma. Stog en hög med desktops och servrar i deras verkstad som jag fråga vad dom var till. Dom fungerade men skulle skrotas sa dom. Frågade lite på skoj om man inte kunde få ta en o labba lite med. Svaret blev då något i still med "knock yourself out vi måste ändå betala för att bli av med dom". Senare den dagen kom morsan med bilen och jag lasta hela jävla bilen full med maskiner

Det mest intressanta från det lasset var en server med ett Pentium II dual socket moderkort i.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Föredetting

Köpte ett demoex av ett moderkort, satt en dyr processor i sockeln. Jag var nöjd.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd

Det bästa klipp jag gjort som jag kan komma ihåg var ett tangentbord, Logitech G710+, som var rätt nedsatt för BF på EG. Sen i kassan drog kassören av 30% till för det var ju den rabatten på tangentbord, så jag tror jag betalde typ 300.

Ett annat klipp var när Siba la ner, en del butiker blev Netonnet men andra sålde ut allt och då fick jag tag i tio PS3-spel för en hundring.

Har också hittat en del i Inets gratislådor när de har haft rea. Typ Molex till SATA-adapter.

Permalänk
Medlem

RTX3080 Founders Edition till MSRP :trollface:

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

B&W P7 Wireless för 2198:- (Ordinarie 3700:-) på BF18 var ett bra fynd då jag hade de högt upp på köplistan!

Permalänk
Medlem

En DVD spelare för 900 spänn som gick sönder i slutet på garantitiden, gick med den till Elgiganten och fick en Blu-ray spelare för 4k med mig tillbaka.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem

Corsair RGB-tangentbord för 99 kr på Proshop nån Black friday.

Akg N90Q för ca 1600 istället för ca 12000.

Båda tips från medlemmar här på Sweclockers. Tack än en gång!

Sen får man inte glömma allt krimskrams från Amazon till 90% rabatt (pris i kr istället för euro).

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

BF 2019 när jag köpte Sony XF 9005 65" för 8000Kr från Hifiklubben. Normalpris var då runt 15k men den hade varit nersatt till 13000Kr periodvis.

Hade ögonen på denna rätt länge och skulle slå till för 13000k men vips så blev det bf och den höjdes till 15 eller något. Sedan tidigt på söndagen så vaknade jag och fick mejl från prisjakt att den var nere på 8k. Sprang ner och köpte direkt. Var dock beredd på att ordern skulle mackuleras (och jag hade inte blivit arg om de gjort det) men Hifiklubben höll sitt ord trots att det skett ett misstag, jag tror den gick upp till 13000Kr igen efter några timmar.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en gång ett Chieftec 550W helmodulärt, guld-rateat SFX-nätagg för 29 euro på grund av en felaktig prissättning. Skulle annars luggit på typ 80 euro.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

RTX3090 FE till MSRP från Nvidia.se ett par dagar efter release när en liten batch kom in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av B.Linder:

En DVD spelare för 900 spänn som gick sönder i slutet på garantitiden, gick med den till Elgiganten och fick en Blu-ray spelare för 4k med mig tillbaka.

Ja det var ju en rätt bra deal, om man kan kalla det det.

Jag köpte en laptop till min syrra i julklapp för ett antal år sedan, det var sista exemplaret av en viss modell med touchskärm och så, och detta var på Vista-tiden så det var en resistiv skärm med penna, tror den gick på typ 5500-6000. Hälsade på min morfar på hemmet på vägen till morsan den julen och fick förstås inbrott i bilen och de snodde datorn bland annat. Försäkringsbolaget försökte ersätta den med en ungefär lika dålig modell men utan touchskärm för det fanns ju knappt några med touch på den tiden, men jag hävdade att touchskärmen var anledningen till att vi köpte den och således måste vi få köpa en likvärdig produkt. Inet var behjälpliga med detta också, och meddelade försäkringsbolaget vilken motsvarande modell var (vilket var uppföljaren), och jag fick den. Priset har jag för mig var 12995.

Jag hade känt mig lite skyldig om inte försäkringsbolaget hade snålat så sjukt med allt annat som blev stulet och förstört.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hax1:

Är fortfarande lite irriterad över att jag inte lyckades klicka hem tangentbordet för 99kr på Black Friday för något år sen. Ordinare Pris var väl typ 1600kr eller något.

Detta måste nog vara mitt bästa klipp. 99:- för ett Corsair Gaming STRAFE RGB MX Silent, kommer ihåg att jag uppdaterade sidan flera gånger, då den dök upp i lager till och från.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roughack:

RTX3080 Founders Edition till MSRP :trollface:

Det känns ju nästan så. TUF 3080 OC för 7990 kr, nuvarande pris (ej i lager förstås) 11 190 kr, verkar öka med några hundra varannan vecka eller så.

Annars har jag inte gjort några dunderkap vad jag kan minnas. Det enda som dyker upp när när jag köpte en UPS och fick två
Den andra kom till användning nåt år eller två senare när den första la av.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Fick ett Voodoo 3 3000 PCI för 0 kr en gång.
Lånad bild (funka inte att länka) http://www.tdfx.de/pic/voodoo3_3000pci_03.JPG

Köptes på en form av auktionssite där företag sålde saker, minns inte namnet tyvärr.
Kortet skickades hem, men det kom aldrig någon faktura.

edit: Bidlet hette det tror jag https://www.nyteknik.se/digitalisering/boken-om-bidlet-beratt...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Fick ett Nintendo Switch helt gratis efter att det gått och blivit fel i kontakten mellan Klarna och Clas Ohlson. På något sätt ganska skönt då jag spelat på konsolen uppskattningsvis 15 timmar på snart 2 år.

Någon som glömt stoppa in internetsladden i hårddisken?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Köpte mitt 3070 gör 8000, tror nog det är det bästa erbjudandet jag någonsin sett.

Permalänk
Medlem

Am3 kort visserligen budget kort på teknikmagasinet 99kr/199 fanns 2 olika jag köpte 199kr ända som fanns kvar köpte även Corsair vx450 för 299kr på teknik seasonic bygge. Annars vet jag inte ett annat bra köp var när jag köpte ett gäng 1.5 tb wd element för 399kr kr satt bara black och wd enterprice i dem jag köpte diskar kostar runt 1-1500 styck på den tiden.

Även fynda en del ssd för halva priset.

Hyper kylarn 212 99kr på någon inet swec rea även ett gäng mircrosft x4 x6 på rea x6 var hade dock lite problem och slutades sälja

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fiskebulle:

Fick ett Nintendo Switch helt gratis efter att det gått och blivit fel i kontakten mellan Klarna och Clas Ohlson. På något sätt ganska skönt då jag spelat på konsolen uppskattningsvis 15 timmar på snart 2 år.

Betyder det att du faktiskt fick den gratis ("Vi klantade oss, ta den här gratis") eller betyder det att du skulle ha betalt för den men att det försvann mellan parterna och du sade aldrig till om det?

Bästa fyndet vet jag väl inte, men min nuvarande skärm (Benq GL2450HT) gick på 599kr på Webhallen som fyndvara, och den har jag varit väldigt nöjd med ett gäng år nu. I dagsläget klassar jag också mit RTX 2060 för 3000kr som ett fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Fick ett Nintendo Switch helt gratis efter att det gått och blivit fel i kontakten mellan Klarna och Clas Ohlson. På något sätt ganska skönt då jag spelat på konsolen uppskattningsvis 15 timmar på snart 2 år.

Har en bekant som denna kommunikationsmiss också inträffade för. I hennes fall blev det pattar för 50k gratis!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Absolut bästa måste vara ett kit med 2X8GB Flare-X 3200Mhz CL14 minnen för 300kr pga. en miss hos butiken.

@Bamsebjörn Ahhh får mig o minnas tiden på gymnasiet och praktiken på en lokal datorfirma. Stog en hög med desktops och servrar i deras verkstad som jag fråga vad dom var till. Dom fungerade men skulle skrotas sa dom. Frågade lite på skoj om man inte kunde få ta en o labba lite med. Svaret blev då något i still med "knock yourself out vi måste ändå betala för att bli av med dom". Senare den dagen kom morsan med bilen och jag lasta hela jävla bilen full med maskiner

Det mest intressanta från det lasset var en server med ett Pentium II dual socket moderkort i.

Coolt!

Jag fick liknande från min prao som 14 åring på pharmasia i Uppsala. Tyvärr fick jag inte ta några datorer pga känsligt med hårddiskar och företagshemligheter, men fick bilen lastad med crt-skärmar bland annat en 17" värstingskärm från sony trinitron med grym färgåtergivning och en galet stor crt på typ 24" från Eizo.

Synd att mina föräldrar inte ville spara dessa på deras vind längre utan de gick på återvinning för ~10 år sedan.

Permalänk
Medlem

Slösurfade in på fyndtråden och hoppade på ryzen 2700 med moderkort 'på köpet' och inet stod för sitt misstag

Sedan blev det en del komponenter och en dator till (2700x för $150), men jag får väl vara glad att jag halkade in på datorbyggen innan allt blev dyrt och lagom till att man jobbar mest hemifrån... Säger som han ovan mitt Strix 2060 för 3900:- känns inte lika dyrt i efterhand.