Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Enligt dustin själva så vet dom ingenting tydligen. Då dom inte fått någon update från deras distar....?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HappyPie:

Hade min 5950x (beställt 25 Dec) med grön bock för en månad sen, men under tiden jag väntade på andra delar blev den gul igen någon dag senare. (nu väntar jag bara på processorn i min order)
Trodde först att de gav bort min allokerade cpu till annan kund men @webhallen försäkrade mig om att de inte gör så.
Antagligen en bugg? Kanske är det så att alla får en grön bock det ögonblick varan kommer in i lager men blir åter gul när antalet inkommande varor är mindre än storleken på kön? Hursom, kan vara trevligt om vi får klarhet till dessa pendlande mellan gul och grön så att man inte håller hoppet uppe i onödan

Låter väldigt konstigt dock då 25e December ligger runt plats 55 på kö :/ min enda teori är att någon längre fram i kön än dig men i samma butik avbokade och därmed blev hans exemplar "ledigt". Då din resterande order inte var redo vid detta tillfälle så hann personal/system inse detta och därmed flytta runt artikeln till nästa person på kö.
Har ej fått påfyllning av dessa CPU sedan tidigt januari så ovan är enda rimliga teori jag kan tänka mig.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Snudge_B:

Nån får rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att det stog nånstans i 3080-tråden att den växlar från grön till gul när den transporteras ut till förvald butik. Kan det stämma för er (att ni beställt till en viss butik för upphämtning)?

Stämmer inte i mitt fall. Jag har valt Brev / Postpaket.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lómáldir:

Stämmer inte i mitt fall. Jag har valt Brev / Postpaket.

I ditt fall om det blinkar är att när en stor leverans kommer in och flyttar skapas till butiker.
Säg att 100st landar på lager, 50st ska till lager, då under en kort period kommer alla på plats 150-200 få en falsk positiv innan systemet hajjat igen att dessa 50 är egentligen påväg till butiker och inte är "up for grabs till postorderkön"

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Amd har i lager nu
https://www.amd.com/en/direct-buy/se

—-slut redan—- men 5800x verkar finnas kvar.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Hej Webhallen,

Vi var inne och köpte en 5800X i er butik i Liljeholmen pga vi inte kunde vänta på 5900X längre för nuvarande cpu som lånas nu måste lämnas tillbaka till ägaren

Men, processorn är en DOA och vägrar ge bild och moderkortet har stöd för processorn, senaste bios inlagd osv,nollställt bios, provat andra ram minnen, allt man bör kolla innan man lämnar in
Den bara ger ett klickande ljud som enda respons och den lånade processorn (2700X) fungerar helt felfritt utan anmärkning

Döm om vår förvåning när butikens anställda dels inte vill ta emot processorn och byta ut den, då vi inte hade annat än kvittot med oss (köpt över disk)
Sen så får vi inte ett direkt utbyte, utan den anställde hävdar att det är 1 månads väntetid på att kunna få den provad och utbytt och det pga Corona och att det bara är en anställd per butik närvarande

Jag misstänker att den anställde kanske inte hade koll på rutinerna men då vi kommer stå utan processor på datorn som används till jobbet på distans så var inte den här upplevelsen något vidare

Vi ville inte ställa till det då det ju är svårt i Corona tider förstås i butiken så tänkte att vi måste försöka få svar från er på varför det här skulle nekas och inte få ett direkt utbyte när det inte finns några som helst tecken till skador eller liknande?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Webhallen
Skrivet av godspeed:

@Webhallen

Hej Webhallen,

Vi var inne och köpte en 5800X i er butik i Liljeholmen pga vi inte kunde vänta på 5900X längre för nuvarande cpu som lånas nu måste lämnas tillbaka till ägaren

Men, processorn är en DOA och vägrar ge bild och moderkortet har stöd för processorn, senaste bios inlagd osv,nollställt bios, provat andra ram minnen, allt man bör kolla innan man lämnar in
Den bara ger ett klickande ljud som enda respons och den lånade processorn (2700X) fungerar helt felfritt utan anmärkning

Döm om vår förvåning när butikens anställda dels inte vill ta emot processorn och byta ut den, då vi inte hade annat än kvittot med oss (köpt över disk)
Sen så får vi inte ett direkt utbyte, utan den anställde hävdar att det är 1 månads väntetid på att kunna få den provad och utbytt och det pga Corona och att det bara är en anställd per butik närvarande

Jag misstänker att den anställde kanske inte hade koll på rutinerna men då vi kommer stå utan processor på datorn som används till jobbet på distans så var inte den här upplevelsen något vidare

Vi ville inte ställa till det då det ju är svårt i Corona tider förstås i butiken så tänkte att vi måste försöka få svar från er på varför det här skulle nekas och inte få ett direkt utbyte när det inte finns några som helst tecken till skador eller liknande?

Tja!

Dra gärna ett mail till vår kundtjänst med detta och PM mig KT nummer du får så ser jag till att sätta vår bästa man på det

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Beställde min 5900X 27 november från Inet. Fick den i tisdags. Tog sin lilla tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tja!

Dra gärna ett mail till vår kundtjänst med detta och PM mig KT nummer du får så ser jag till att sätta vår bästa man på det

Perfekt, tänkte nog att det bara var något misstag, fixar det, tack så mycket för snabbt svar, trevlig helg!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hej!
Vad tror ni har störst chans?
Verkar vara en del 5900x som hittat sina hem, men hur ser det ut med 5950x?

Alla sidor är ju så dåliga på att uppdatera hur det ser ut.

Permalänk
Medlem

Min Ryzen dök upp 😋

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Skrivet av Zidichy:

Jag beställde nästan en månad senare... Och du får den först nu. Lär dröja för oss decemberbeställare alltså.

Permalänk
Medlem

Jag beställde min 24:e November, fick processorn från Webhallen i slutet på förra veckan.

Permalänk

"Beräknad till vårt lager 2021-02-08". En månad sen. Men folk som beställt typ en vecka före mig verkar ju ha börjat få sina 5900 så hoppas på att det inte blir en månad till.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Ser ju lovande ut. Jag beställde min 10/12. Om nu folk som beställt 29/11 får sin processor så lutar det ju åt att minst 100 i kön fått sin processor nu.
Skall bara få in Noctuas NM-AM4 monteringskitt också när processorn väl kommit in så jag kan använda mitt NH-D14, annars blir det ont om kylning

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Någon som fått sin 5900x från NetOnNet nyligen och isåfall när la ni ordern?

Sitter på två beställningar både från Inet och NetOnNet men non delar ju inte med sig av köplats.

Permalänk
Medlem

Hur långt kom ni på 5900-kön @Webhallen ? Och ser det ut som om det är fler på väg in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweina:

Enligt dustin själva så vet dom ingenting tydligen. Då dom inte fått någon update från deras distar....?

Heh. Jag skickade ett mail för nån vecka sedan för att höra vilken "plats i kön" jag hade. Fick svar i fredags att leveransen var planerad till början av April. I går plingade det till i telefonen och jag hade helt plötsligt ett paket att hämta ut. Beställde 5600x 12 feb.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Heh. Jag skickade ett mail för nån vecka sedan för att höra vilken "plats i kön" jag hade. Fick svar i fredags att leveransen var planerad till början av April. I går plingade det till i telefonen och jag hade helt plötsligt ett paket att hämta ut. Beställde 5600x 12 feb.

Ja, jag sitter redan på en 5600x i väntan på min 5900, men känns lite som att man glömt den och gett upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pingvin1n:

Någon som fått sin 5900x från NetOnNet nyligen och isåfall när la ni ordern?

Sitter på två beställningar både från Inet och NetOnNet men non delar ju inte med sig av köplats.

Jag la en beställning på en 5900x på NoN i slutet av Januari. Fortfarande inte fått...

Permalänk
Medlem

Beställde en 5900x från caseking.de vid lunchtid idag, 840e... Nu är den inte i lager, få se om den plockats eller inte. Annars finns även amazon.se, även där för cirka 8700 kr.

Permalänk
Skrivet av muqqenz:

Beställde en 5900x från caseking.de vid lunchtid idag, 840e... Nu är den inte i lager, få se om den plockats eller inte. Annars finns även amazon.se, även där för cirka 8700 kr.

Beställde från Alternate.de i måndags, får den i morgon. 7300kr med frakt

Visa signatur

Mobo: Asus B550 E Gaming | CPU: 5900X | CPU Kylare: Noctua NH-D15| RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo @ 3600 cl 16 | GPU: ASUS TUF 3080 OC | | PSU: Corsair RM850X | SSD1: Samsung 980 Pro 1T | SSD2:Samsung 970 Evo Plus 1T | Chassi: Fractal Design Define 7 vit | Skärm: LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

fick precis att min order på 5900x är redo att hämtas på webhallen, beställd 12/12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasidro:

fick precis att min order på 5900x är redo att hämtas på webhallen, beställd 12/12

Då vet man iaf att webhallen fått fler än dustin.
Jag beställde 3/12 och inte fått någon uppdatering ens.

Permalänk
Medlem

Efter den fejkade gröna bocken förra veckan har jag nu fått skickat status och notis från Posten att det är på gång från Webhallen. Beställt 25/1 så verkar ha kommit in en stor mängd denna veckan också

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Efter den fejkade gröna bocken förra veckan har jag nu fått skickat status och notis från Posten att det är på gång från Webhallen. Beställt 25/1 så verkar ha kommit in en stor mängd denna veckan också

Nu blir jag inte glad på mig själv att jag inte tog Webhallen också. Beställde från Inet, NetonNet och Komplett den 15/1 och väntar fortfarande. Tyckte det fick räcka.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Efter den fejkade gröna bocken förra veckan har jag nu fått skickat status och notis från Posten att det är på gång från Webhallen. Beställt 25/1 så verkar ha kommit in en stor mängd denna veckan också

jisses, att man alltid ska välja fel...

beställde från dustin 3/12 och beställde från NoN 29/1.
Inte ett knyst från någon.

Så du beställer nästan två månader senare och får den snart levererad?

Permalänk
Medlem

förstår inte varför så många är emot 5800x fungerar bra boostar ofta över 5.0 på många kärnor sen bara att hänga upp sig
för priset hela tiden den kostar inte 6.000-20.000kr som andra cpuer gör och då är många villiga att punga ut.

Permalänk
Skrivet av Sweina:

jisses, att man alltid ska välja fel...

beställde från dustin 3/12 och beställde från NoN 29/1.
Inte ett knyst från någon.

Så du beställer nästan två månader senare och får den snart levererad?

27/11 för mig från Dustin. Enda jag fått är Beräknad till lager. Som nu fortfarande står på 2021-02-08.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasidro:

fick precis att min order på 5900x är redo att hämtas på webhallen, beställd 12/12

Då borde jag vara nära att få min 5900x med, då jag beställde 14/12 ifrån webhallen. Får hoppas den dyker upp innan helgen då.