Permalänk
Medlem

Klä om handledsstöd

Har ett Razer BlackWidow Chroma V2 som jag är väldigt nöjd med men materialet på handledsstödet har slitits sönder.
Så nu har jag öppnat upp och håller på att skära bort det gamla materialet för att använda den som mall när jag skär nytt.

Men vilket material ska man ha? Det får inte bli för varmt, slirigt och man får inte "fastna".
Funderat på konstläder, någon form av tyg, äkta läder/skinn.

Materialet som sitter original är ca 0.7mm men jag skulle tro att en tjocklek på upp till 1.5mm skulle passa beroende på hur mjukt/lättarbetat det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

Har ett Razer BlackWidow Chroma V2 som jag är väldigt nöjd med men materialet på handledsstödet har slitits sönder.
Så nu har jag öppnat upp och håller på att skära bort det gamla materialet för att använda den som mall när jag skär nytt.

Men vilket material ska man ha? Det får inte bli för varmt, slirigt och man får inte "fastna".
Funderat på konstläder, någon form av tyg, äkta läder/skinn.

Materialet som sitter original är ca 0.7mm men jag skulle tro att en tjocklek på upp till 1.5mm skulle passa beroende på hur mjukt/lättarbetat det är.

Läder kommer att bli varmt och svettigt oavsett om det är äkta eller konstläder. Bättre med någon textil, kanske jeanstyg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Läder kommer att bli varmt och svettigt oavsett om det är äkta eller konstläder. Bättre med någon textil, kanske jeanstyg?

Jag har funderat på typ jeanstyg, men är lite rädd för missfärgning samt svårare att rengöra. Vet att man inte kan få allt, men om man hittar en bra kompromiss med ett material som tål att rengöras/torkas av.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Pincett:

Jag har funderat på typ jeanstyg, men är lite rädd för missfärgning samt svårare att rengöra. Vet att man inte kan få allt, men om man hittar en bra kompromiss med ett material som tål att rengöras/torkas av.

Jag tänker väl snarare på någon form av funktionstyg, typ neopren eller något som du tar från ett par löpartights?
PU-läder är ju riktigt läbbigt, andas inte alls och klibbar fast på naken hud efter 30 sekunder. + det pajar av fukt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Läder blir kletigt som sagt oavsett fejk eller äkta.

Äkta läder kan även missfärgas av svett så kan se sunkigt ut rätt fort.

Tyg blir lätt missfärgat oavsett tygtyp.

ganska säker på att orginal är typ någon typ av fejkläder/plast har dett funkat bra för dig kör på det igen då det är nog det bäst resistanta mot att se sunkigt ut pga missfärgning

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt gjort detta på handledsstödet till mitt tangentbord. Inte för att det var slitet, men jag klädde om en pall och fick idén och ville testa att även klä om handledsstödet så att det skulle bli lite snyggare.
Jag tog faktiskt inte bort det gamla materialet utan satte tyget utanpå det gamla.
Jag använde mig av smältlim för att fästa tyget. Tyget jag använde var någon variant av konstläder. Det har inte varit varmt och klibbigt på något vis, men det är heller inte av en tät skinnliknande typ utan en typ av tyg som andas lite bättre.

Resultatet kan ses här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Housepainter:

Jag har faktiskt gjort detta på handledsstödet till mitt tangentbord. Inte för att det var slitet, men jag klädde om en pall och fick idén och ville testa att även klä om handledsstödet så att det skulle bli lite snyggare.
Jag tog faktiskt inte bort det gamla materialet utan satte tyget utanpå det gamla.
Jag använde mig av smältlim för att fästa tyget. Tyget jag använde var någon variant av konstläder. Det har inte varit varmt och klibbigt på något vis, men det är heller inte av en tät skinnliknande typ utan en typ av tyg som andas lite bättre.

Resultatet kan ses här.
http://skinnari.se/img/IMG_20200605_164431.jpg

Ser ju jättebra ut, då är det konstläder jag ska ge mig på och då ska man bara bestämma sig vilken färg och mönster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Housepainter:

Jag har faktiskt gjort detta på handledsstödet till mitt tangentbord. Inte för att det var slitet, men jag klädde om en pall och fick idén och ville testa att även klä om handledsstödet så att det skulle bli lite snyggare.
Jag tog faktiskt inte bort det gamla materialet utan satte tyget utanpå det gamla.
Jag använde mig av smältlim för att fästa tyget. Tyget jag använde var någon variant av konstläder. Det har inte varit varmt och klibbigt på något vis, men det är heller inte av en tät skinnliknande typ utan en typ av tyg som andas lite bättre.

Resultatet kan ses här.
http://skinnari.se/img/IMG_20200605_164431.jpg

Nu har jag varit nere i byn och införskaffat lite konstläder och det var förvånansvärt lättarbetat.
Tack för tipset.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Pincett:

Nu har jag varit nere i byn och införskaffat lite konstläder och det var förvånansvärt lättarbetat.
Tack för tipset.
http://www.svedis.se/handstod.jpg

Stiligt!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kul ny trend? Tyvärr så är mitt stöd helt i hårdplast så blir lite svårt att haka på. :/

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Kul ny trend? Tyvärr så är mitt stöd helt i hårdplast så blir lite svårt att haka på. :/

Inte alls, det går alldeles utmärkt att klä in saker som är byggda av hårdplast med.