Vad sjutton är modellnamnet på mitt headset? (logitech)

Permalänk
Medlem

Vad sjutton är modellnamnet på mitt headset? (logitech)

Jag har ett headset som jag köpte på Elgiganten i februari 2020 och den har så klart och bra ljud att jag skulle vilja köpa en backup ifall den skulle gå sönder. Dock slängde jag både kvitto och förpackning i samband med köpet. Jag har kollat på Logitechs hemsida och på Prisjakt och jag hittar inget headset som stämmer överens med mitt. Det närmaste jag hittar är ett Logitech H390 men det ser inte riktigt likadant ut. Så frågan är om Logitech släppt en ny version med annorlunda utseende eller om det är fel modell?

På H390 är cirkeln vit och logon ser annorlunda ut

Det finns ett serienummer och en QR-kod att scanna, men Google hittar inget när jag skriver in S/N eller scannar koden

Volymkontrollen ser likadant ut, förutom att det är en vit ring med annorlunda logo

Laddkabeln ser annorlunda ut på H390

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Vad står det i Windows? Tryck Windows-R, skriv "control printers" så ser du bland annat ljud-enheter. Har du lite tur står modellnamnet direkt där.

Annars - finns det någon mjukvara från Logitech som känner igen headsettet (finns ofta för integration med type Skype)? Det kanske kan ge dig vilken modell det är.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Om du köpte det på Elgiganten så kanske du skulle kolla vad Elgiganten har Ser ut som ett H390 men med annat utseende än vad prisjakt visar.

Permalänk
Medlem

Säker på att inte är H390 men i svart då?

https://www.logitech.com/sv-se/product/usb-headset-h390

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem