PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av RinoKovik:

Förbannat, då de fanns på prisjakt, hade några få goda omdömen och att PS5 SE levereras i mars slog jag till.

Efter att ha synat bolaget, har order nr 74 (NORDIC SALES TRADING LIMITED) och att hemsidan nu ligger nere, känns det som mina 6000:- är ett minne blott.

Förslag på tillvägagångssätt att försöka få tillbaka pengarna?
Betalat med VISA kort.

Anmäl till konsumentombudsmannen snarast möjligast. Kontakta företaget igen via mejl och begär att få ordern makulerad. Därutöver, som tidigare har sagts, kontakta din bank. Har pengarna redan dragits kan du anmäla ärendet som bedrägeri hos banken, detsamma gäller avseende anmälan till konsumentombudsmannen. Sen så är det tyvärr ett "waiting-game" tills du får förhoppningsvis får dina pengar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RinoKovik:

Förbannat, då de fanns på prisjakt, hade några få goda omdömen och att PS5 SE levereras i mars slog jag till.

Efter att ha synat bolaget, har order nr 74 (NORDIC SALES TRADING LIMITED) och att hemsidan nu ligger nere, känns det som mina 6000:- är ett minne blott.

Förslag på tillvägagångssätt att försöka få tillbaka pengarna?
Betalat med VISA kort.

De svarade mig inom 3 minuter när jag avbokade. (Fick en på non)

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtrem:

De svarade mig inom 3 minuter när jag avbokade. (Fick en på non)

Gav mig en återbetalning såväl för någon vecka sen väldigt snabbt. Kanske att de fått extremt med tryck nu pga flertal beställningar?

Permalänk
Skrivet av Dolesen:

Börjar bli tråkigt det här..beställde min DE från Inet den 18/6-2020 och den 24/2-2021 var jag på plats 60 i kön och fortfarande inte hört nått...man kan ju undra om dom får typ 10 i stöten..garanterat min sista förhandsbokning via Inet.

Det går tvärsegt hos inet, Elgiganten har väl dammsugit upp allt känns det som. Jag beställde den 16/6 och för 2-3 veckor sedan hade jag plats "25-35" enligt chatten. En annan swec:are beställde den 12/6 och fick sitt ex den 12:e februari. (Medans jag skriver blir jag igen osäker på om "DE" betyder "Disc Edition" eller "Digital Edition", jag pratar i vart fall om varianten med skivläsare).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Det går tvärsegt hos inet, Elgiganten har väl dammsugit upp allt känns det som. Jag beställde den 16/6 och för 2-3 veckor sedan hade jag plats "25-35" enligt chatten. En annan swec:are beställde den 12/6 och fick sitt ex den 12:e februari. (Medans jag skriver blir jag igen osäker på om "DE" betyder "Disc Edition" eller "Digital Edition", jag pratar i vart fall om varianten med skivläsare).

DE = Digital edition
SE = Standard edition (disc)

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Gav mig en återbetalning såväl för någon vecka sen väldigt snabbt. Kanske att de fått extremt med tryck nu pga flertal beställningar?

Betryggande att höra, jag trodde att det var helt kört ett tag.
Nu fick jag mail om att återbetalning sker inom 1-5 arbetsdagar.
Vi får se vad som händer.

Nu åter till att jaga fatt på en spelmaskin från etablerat ÅF.
Det skulle ju kännas förjävligt om det nu visar sig att leverans från Iphonehome kommer i slutet på mars

Permalänk

Nån som beställt SE från Webhallen och fått sin? När beställde ni i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Nån som beställt SE från Webhallen och fått sin? När beställde ni i så fall?

Tror att de är nånstans i mitten av sommaren 2020 nu.

Permalänk
Skrivet av dopeey:

Tror att de är nånstans i mitten av sommaren 2020 nu.

Okej märkligt beställde 2020-06-14 inte hört något alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Okej märkligt beställde 2020-06-14 inte hört något alls

Har du bytt butik? I så fall hamnar du sist i den butiken. Annars ligger du bland de första i nästa leverans för jag har sett de med bokningar runt 12/6 som fick sina senast. Själv bokade jag 2/7 och hoppas på nästa leverans, i slutet på mars enligt senaste beskedet i deras eget forum. Hoppas ju förstås att de får samtidigt som EG inom några dagar.

Permalänk
Skrivet av HH1:

Har du bytt butik? I så fall hamnar du sist i den butiken. Annars ligger du bland de första i nästa leverans för jag har sett de med bokningar runt 12/6 som fick sina senast. Själv bokade jag 2/7 och hoppas på nästa leverans, i slutet på mars enligt senaste beskedet i deras eget forum. Hoppas ju förstås att de får samtidigt som EG inom några dagar.

Ah okej, nä inte ändra butik eller något.

Permalänk

Stoooort tack till @joeldeluxe här i tråden som lät mig köpa hans reserverade DE på webhallen idag.

Riggat och klart, som utlovat en bild så du inte tror att den hamnat i en scalpers händer.

Får jag nu en kod i EGs utlottning så ska jag se till att passa vidare den till tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joråsatte:

Stoooort tack till @joeldeluxe här i tråden som lät mig köpa hans reserverade DE på webhallen idag.

Riggat och klart, som utlovat en bild så du inte tror att den hamnat i en scalpers händer.

https://i.ibb.co/cQqhwZP/90-B1-B582-76-AF-4-DDA-A16-A-74-F5-A8115-DFB.jpg

Får jag nu en kod i EGs utlottning så ska jag se till att passa vidare den till tråden

Snyggt!!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joråsatte:

Stoooort tack till @joeldeluxe här i tråden som lät mig köpa hans reserverade DE på webhallen idag.

Riggat och klart, som utlovat en bild så du inte tror att den hamnat i en scalpers händer.

https://i.ibb.co/cQqhwZP/90-B1-B582-76-AF-4-DDA-A16-A-74-F5-A8115-DFB.jpg

Får jag nu en kod i EGs utlottning så ska jag se till att passa vidare den till tråden

Stiligt värre! Och schysst av dig ifall kod skulle komma din väg.

Permalänk
Skrivet av mkrl:

Är det någon i Uppsala som är i behov att ett PS5 DE? Jag fick precis mail att min är redo att hämta på webhallen men det passar inte just nu privat. Inget scalping här, bara som en schysst grej mot andra swec.

Kanske inte var ok att posta detta.

Vill bara ge en update, mkrl frälste och nu sitter jag som ett barn på julafton och installerar första spelen.
Hoppas ni andra också snart får lägga ned jakten!

Permalänk
Medlem

Verkar helt omöjligt att få tag i en PS5:a just nu vad det verkar.. Får kanske börja kolla efter någon på tradera eller blocket men det känns ju så där.. Har följt tråden och kollat cdon, non, webbh, inet, komplett, mfl varje dag

Edit: nu har jag bestämt mig, finns det någon i denna grupp nära Uppsala som säljer en oöppnad SE med kvitto?

Permalänk
Skrivet av Esoj:

Verkar helt omöjligt att få tag i en PS5:a just nu vad det verkar.. Får kanske börja kolla efter någon på tradera eller blocket men det känns ju så där.. Har följt tråden och kollat cdon, non, webbh, inet, komplett, mfl varje dag

Sitter i samma båt som dig, men ge inte upp. Värsta jag vet är scalpers, och även om man hittar en deal där någon säljer för bara tusenlappen mer, så håller jag tillbaka. Även om min tålamod börjar spricka så får man helt enkelt ha hopp om att fler hushåll blir matade inom en snar framtid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Nån som beställt SE från Webhallen och fått sin? När beställde ni i så fall?

Jag beställde 20/5-2020 och fick min 25/2.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Skrivet av GauntMan:

Jag beställde 20/5-2020 och fick min 25/2.

då borde vara på gång då

Permalänk
Medlem

PS5 på Blocket

Det finns en PS5 på Blocket för 6000:-

Visa signatur

POL

Permalänk

Grattis själv så har ja inte lyckats att förbeställa på något ställe hopplöst, för litar mig på Elgiganten för 5 gången inga förhoppningar alls på detta...

Skrivet av Fartenburg:

Vill bara ge en update, mkrl frälste och nu sitter jag som ett barn på julafton och installerar första spelen.
Hoppas ni andra också snart får lägga ned jakten!

Permalänk
Medlem

Idag smäller det C:

Permalänk
Medlem

Lycka till allihopa som är med lotteriet!

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att Elgiganten fick mig att skratta med deras nya pris på Ps5, stadiga 99,999 istället för 5999.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet när resultatet kommer från elgiganten, är det som vanligt efter lunch eller har det stått något annat?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Känner mig väldigt "out of the loop" men går det ens att boka ett PS5 någonstans? Varit sugen länge och nu när det kommer skattepengar skulle det vara kul att köpa, även om väntan blir lång..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Någon som vet när resultatet kommer från elgiganten, är det som vanligt efter lunch eller har det stått något annat?

Undrar samma sak, det stod på IG att lottningen skulle avslutas igår kl.18.00 och att dragningen skulle ske idag på morgonen men vilken tid vi får svar vet jag ej.

Permalänk
Medlem

Tror det händer mellan 13:00 - 17:00 som innan och dem skickar ut email med info om man har vunnit eller inte... Men om man vinner så måste man skicka koden till mig så jag kan konformera så att koden är legit C:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kill_It:

Tror det händer mellan 13:00 - 17:00 som innan och dem skickar ut email med info om man har vunnit eller inte... Men om man vinner så måste man skicka koden till mig så jag kan konformera så att koden är legit C:

Absolut, jag behöver bara ditt personnummer, bank och hjälp med inloggning via bankID så löser vi detta

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulix:

Inte knuten, så det går att ge bort.

De sa i Elgiganten-gaming streamen att de dubbelkollar så koden tillhör personen i fråga har jag för mig? Låter dock väldigt svårmanövrerat när det handlar om flera tusen enheter. Kan ha missuppfattat dock.