RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Avstängd

Var sugen på ett 6700xt och var redo på AMDs hemsida i god tid men det gick ju inget vidare ändå.

Permalänk
Skrivet av weenan:

XFX är sjukt stiliga... tyvärr kan man inte vara kräsen i dagens läge. Man får göra som på krogen och gå på andra-sorteringen

Story of my life...

Permalänk
Medlem

Late too the party men fanns det några 6700 XT att köpa idag?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Sando:

Ett par olika forum. Men det är alltså ingen säker information alls.

Det kom ett släpp på AMD.com nu men bara CPU och RX 6900 XT (Just nu), sidan krasar dock varnarna sekund.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Det kom ett släpp på AMD.com nu men bara CPU och RX 6900 XT (Just nu), sidan krasar dock varnarna sekund.

Verkar stendött tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Verkar stendött tyvärr.

Det vaknade till liv precis men går inte att köpa nåt tyvärr.

Permalänk

Powercolors 6700XT blev de. Sweet
Totalt 5095:-
Helt sjukt att det ens gick.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Skrivet av coolerfreak:

Powercolors 6700XT blev de. Sweet
Totalt 5095:-
Helt sjukt att det ens gick.

Vart lyckades du klicka hem det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benkaboy:

Det vaknade till liv precis men går inte att köpa nåt tyvärr.

Kryptokräken hamrar väl järnet på servrarna för att få chansen att köpa ett kort... :/

Permalänk
Skrivet av Tengle:

Verkar stendött tyvärr.

Märkte det, lyckades till slut komma fram till att signera med bankid men då sa den 0kr så avbröt allt på en 6900XT, inte de kortet jag vill ha men men tyckte det var värt att prova att få tag i ett i alla fall.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Undrar detsamma. Bara sett det på Inet hittills och där utgick det direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Undrar detsamma. Bara sett det på Inet hittills och där utgick det direkt.

Inet tog 5099:- för det, men det är enda stället jag sett det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Exakt, han kanske lyckades. Jag kom ju till köp och då hade det utgått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Dom måste haft max 10 kort eller något för fler än jag som fick "varan har utgått" när man skulle betala i kassan...

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Exakt, han kanske lyckades. Jag kom ju till köp och då hade det utgått.

Fast han skrev ju 5095:-

Jag lyckades få igenom beställningen på Inet, men det är först imorgon man får veta om man verkligen fick ett kort eller inte.

Permalänk
Skrivet av Cypress_86:

Inet.
Powercolor listades ensam på hela sidan sen fick resten ta max 5 sekunder. Milt sagt chockad att nåt låg under 6k.

Edit; 5099:- inkl moms ska de vara

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av milk^:

Dom måste haft max 10 kort eller något för fler än jag som fick "varan har utgått" när man skulle betala i kassan...

40 kort står det på deras produktsida att dom hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

40 kort står det på deras produktsida att dom hade.

Fan det sög ju att man inte var snabbare än 39 andra men touché till er!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Skrivet av coolerfreak:

Inet.
Powercolor listades ensam på hela sidan sen fick resten ta max 5 sekunder. Milt sagt chockad att nåt låg under 6k.

Edit; 5099:- inkl moms ska de vara

Men står inte statusen som "okänt leveransdatum" på den då?

Permalänk
Skrivet av Cypress_86:

Jo, men Inet skrev nåt om att inte dom visa lagersaldo för att det kunde bli missvisande.

Permalänk
Skrivet av Dampfnudel:

Jo, men Inet skrev nåt om att inte dom visa lagersaldo för att det kunde bli missvisande.

Då är det så att de kommer att gå igenom ordrarna manuellt och i morgon bitti får vi reda på om vi har fått tilldelning. Alltså är det inte säkert.

Vi får hoppas på att vi har tur!

Permalänk
Medlem

Sticker lite i ögonen när komplett har 90 st 6700 XT i lager när man kikar på de färdigbyggda datorerna, men inga lösa kort...
https://www.komplett.se/product/1182021/dator-surfplatta/komp...

Permalänk
Skrivet av Cypress_86:

Då är det så att de kommer att gå igenom ordrarna manuellt och i morgon bitti får vi reda på om vi har fått tilldelning. Alltså är det inte säkert.

Vi får hoppas på att vi har tur!

Japp exakt!
Håller fingrar och tår att det går vägen för oss!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewli:

Sticker lite i ögonen när komplett har 90 st 6700 XT i lager när man kikar på de färdigbyggda datorerna, men inga lösa kort...

Har varit på dom som en tiggare flera gånger och försökt köpa kort löst när jag sett att dom har i lager för byggen. Man börjar bli desperat

Men det är klart att dom hellre vill sälja en komplett dator istället för en lös gpu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

XFX är sjukt stiliga... tyvärr kan man inte vara kräsen i dagens läge. Man får göra som på krogen och gå på andra-sorteringen

Synd bara när man har ett chassi med rätt specifika mått. Av korten i 6000-serien som jag sett är det väl bara Fighter och referens som passar in i Ghost S1 (dual slot och inte för brett).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Cypress_86:

Allt är möjligt med den väntetid som kvarstår, fullt medveten om de och de ska väl erkännas att just faktura-betalning säcka ihop men slutligen dök Tack för ditt köp upp.
Återstår att se vad resultatet faktiskt blir av detta 🤔

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewli:

Det är ju inte välgörenhet dom håller på med, man får ha i åtanke att dom ju inte heller har nästan några som helst kort till sina datorer utöver de som de l'gger undan vid lansering.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Det är ju inte välgörenhet dom håller på med, man får ha i åtanke att dom ju inte heller har nästan några som helst kort till sina datorer utöver de som de l'gger undan vid lansering.

Hur många kort sålde en återförsäljare ett vanligt år utan pandemi?

Kan knappast tänka mig att 50+ kort sprang iväg på 15 minuter en vanlig dag i mars 2016 utan att det var släpp... (om vi bortser från idag så försvinner ju saldon på nolltid även på kort som lanserades för 3-4 månader sedan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Hur många kort sålde en återförsäljare ett vanligt år utan pandemi?

Kan knappast tänka mig att 50+ kort sprang iväg på 15 minuter en vanlig dag i mars 2016 utan att det var släpp... (om vi bortser från idag så försvinner ju saldon på nolltid även på kort som lanserades för 3-4 månader sedan)

Fråga vilken återförsäljare som helst så kan dom intyga att de får betydligt färre kort nu än vanligt. Det är inte för intet som det inte gått att köpa i stort sett några färdigbyggda datorer från de stora återförsäljarna eftersom de helt enkelt har haft brist på kort. Jag tycker i ärlighetens namn att de har skött sig otroligt bra i denna pissiga sits de sitter i där de måste ta emot enormt mycket skit från missnöjda konsumenter som inte kan få tag i kort ungefär som om det vore återfösäljarnas fel att Nvidida och AMD är totalt oförmögna att tillgodose ens en bråkdel av de korten som det finns efterfråfgan på.

Kanske någon av återförsäljarna som vill yttra sig på ämnet: @Inet @Webhallen @Komplett @Netonnet

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Fråga vilken återförsäljare som helst så kan dom intyga att de får betydligt färre kort nu än vanligt. Det är inte för intet som det inte gått att köpa i stort sett några färdigbyggda datorer från de stora återförsäljarna eftersom de helt enkelt har haft brist på kort. Jag tycker i ärlighetens namn att de har skött sig otroligt bra i denna pissiga sits de sitter i där de måste ta emot enormt mycket skit från missnöjda konsumenter som inte kan få tag i kort ungefär som om det vore återfösäljarnas fel att Nvidida och AMD är totalt oförmögna att tillgodose ens en bråkdel av de korten som det finns efterfråfgan på.

Kanske någon av återförsäljarna som vill yttra sig på ämnet: @Inet @Webhallen @Komplett @Netonnet

fast det där är ju två sidor av samma mynt, jag ifrågasätter inte att det är brist på grafikkort enbart att jag tror det till störst del handlar om en efterfrågeshock än ett minskat utbud.