3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Marknaden är inte mättad då alla miners som vill ha fler än ett kort och 3070 har ju ingen spärr Så där kommer det bestå till ETH går över till proof of stake.

3060 har hävt sitt spärr om man inge kör rig. Finns video på Youtube där folk kör med full hash med 3 3060. Och flera i denna forum som har gjort det. Ska prova med min nu i helgen.

Nvidia knäcker sitt eget grävskydd av "misstag". Tror det kan vara att försäljning av dessa kort inte blev det de hoppas på så därmed begick de ett "misstag".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueice87:

3060 har hävt sitt spärr om man inge kör rig. Finns video på Youtube där folk kör med full hash med 3 3060. Och flera i denna forum som har gjort det. Ska prova med min nu i helgen.

Nvidia knäcker sitt eget grävskydd av "misstag". Tror det kan vara att försäljning av dessa kort inte blev det de hoppas på så därmed begick de ett "misstag".

Hur kan man se att "försäljningen inte blev vad man hoppades" När alla kort tar slut direkt? Finns inga i lager och när de kommer in så säljs de slut direkt? Vari ligger besvikelsen i det? Förstår inte riktigt vad mer man kan hoppas på som företag.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Hämtade ut en RTX 3070 Gigabyte Gaming OC nyss. mindre än 24h från webhallen till ombud.
Shoutout till Patrik @ Webhallen!! Tack som satan och du är helt magisk!!
Jag hoppas webhallen verkligen förstår hur mycket bra pr du gör för dom här på sweclockers och vilken lyx dom har som har dig anställd hos dom!
Så himla mycket bra kommentarer jag sett om dig dom senaste månaderna här på forumet, och nu förstår jag dom fullt ut!

I all denna röra med bristvarorna sedan i höstas Har Inet varit ju ledande här på forumen när det kommer till kundsupport & info, men webhallen har varit hack i häl tack vare dig Patrik! Grymt bra, och tror ni båda affärerna har vunnit otroligt mycket i längden på eran relation med kunderna & här på forumet! Är nog inte ensam här på forumet att överväga att flytta majoriteten utav min elektroniska handel till er, just på grund utav eran kundrelationer i denna röriga tid.

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archain:

Hämtade ut en RTX 3070 Gigabyte Gaming OC nyss. mindre än 24h från webhallen till ombud.
Shoutout till Patrik @ Webhallen!! Tack som satan och du är helt magisk!!
Jag hoppas webhallen verkligen förstår hur mycket bra pr du gör för dom här på sweclockers och vilken lyx dom har som har dig anställd hos dom!
Så himla mycket bra kommentarer jag sett om dig dom senaste månaderna här på forumet, och nu förstår jag dom fullt ut!

I all denna röra med bristvarorna sedan i höstas Har Inet varit ju ledande här på forumen när det kommer till kundsupport & info, men webhallen har varit hack i häl tack vare dig Patrik! Grymt bra, och tror ni båda affärerna har vunnit otroligt mycket i längden på eran relation med kunderna & här på forumet! Är nog inte ensam här på forumet att överväga att flytta majoriteten utav min elektroniska handel till er, just på grund utav eran kundrelationer i denna röriga tid.

Jo @Webhallen har verkligen växt i mina ögon, mycket bra från flera där inklusive Patrik.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

Auros master 3070 😃
Lika fläskigt som TUF 3080 men låter betydligt mindre. Träligt att man inte har ett fönster nu. Får köra utan sidopanel ett tag.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Auros master 3070 😃
Lika fläskigt som TUF 3080 men låter betydligt mindre. Träligt att man inte har ett fönster nu. Får köra utan sidopanel ett tag.
https://ephmedia.giphy.com/86762136-cec6-4c36-a78f-4efb7d111f14.gif

Nice!
Har också ett Aorus Master. Har du hunnit kolla hur man ändrar vad som visas i displayen? Jag har inte satt mig in i det ännu.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Nice!
Har också ett Aorus Master. Har du hunnit kolla hur man ändrar vad som visas i displayen? Jag har inte satt mig in i det ännu.

https://www.gigabyte.com/MicroSite/512/rgb2.html

Med det programmet kan du ändra allting!

Permalänk
Medlem

Någon som fått update på sitt Asus Tuf 3060 ti OC från webbhallen? Hann med att beställa idag men det står fortfarande att den inte finns i lager.

Försökt ansluta till webbhallens chatt via chrome (android) för att fråga kundtjänst om man faktiskt hann beställa ett eller om man hamnade i kö. Tyvärr så fryser chatten 2-3 min efter jag connectat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Nice!

Ja, lite. Nöjde mig med att displayen visar clock, usage, temp, fps och rpm.

Och Sebbe var så snäll att jag slapp leta upp länken ☺

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willenius:

Nu har min paxning från igår gått ut i Norrköping för de som kan ta sig dit, så fritt fram! (Paxade för att försöka få dem att skicka kortet till mig, vilket misslyckades)

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Edit: Borta nu

Vet du om det går att göra på det viset, sen byta lagershop så att de skickar den dit? Som det går att göra på webhallen alltså

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av seraj5:

Vet du om det går att paja på det viset, sen byta lagershop så att de skickar den dit? Som det går att göra på webhallen alltså

Kort sagt - Nope, det går inte.
(Har kanske 15 min till netonnet och 10 min till Webhallens centrallager, har provat på lite olika varianter genom åren.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Någon som fått update på sitt Asus Tuf 3060 ti OC från webbhallen? Hann med att beställa idag men det står fortfarande att den inte finns i lager.

Försökt ansluta till webbhallens chatt via chrome (android) för att fråga kundtjänst om man faktiskt hann beställa ett eller om man hamnade i kö. Tyvärr så fryser chatten 2-3 min efter jag connectat.

Jag tror att vi var för sega. Kanske att de sista gick medans man krånglade med BankID eller sådär..

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av leffeboi:

Samma här. Hann beställa ett men står att "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager". Chattade med kundtjänsten precis och de sa att de inte hade några tillgängliga kort i lagret och att de inte vet när nästa leverans kommer. Hoppas på att det bara är ett systemfel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Jag tror att vi var för sega. Kanske att de sista gick medans man krånglade med BankID eller sådär..

Japp verkar som det. Kom fram till support efter en del buggar och väntan. Han hade ingen exakt köplats men gissade på att jag va någonstans mellan 15-20.

Beställdes 10:42

Trist men inte kan man påstå att det var oväntat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Skrivet av McZlatanAndCO:

Samma här. Hann beställa ett men står att "Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager". Chattade med kundtjänsten precis och de sa att de inte hade några tillgängliga kort i lagret och att de inte vet när nästa leverans kommer. Hoppas på att det bara är ett systemfel...

På vilket klockslag fick ni iväg era beställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

10:44 står det hos mig.
Jag köpte ett Zotac 3070 också som är postat redan.

Visa signatur

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av leffeboi:

10:44 gick min igenom

Permalänk
Hedersmedlem

Hämtade ut ett kort på posten från Netonnet precis. Det är skillnad på emballage och emballage alltså.
Netonnets minimala approach nederst jämfört med de kartonger vissa konkurrenter brukar använda.
Inget som helst mellanrum eller packmaterial utan tror nästan att plastremsorna (vad de nu heter) deformerade innerkartongen lite.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Hämtade ut ett kort på posten från Netonnet precis. Det är skillnad på emballage och emballage alltså.
Netonnets minimala approach nederst jämfört med de kartonger vissa konkurrenter brukar använda.
Inget som helst mellanrum eller packmaterial utan tror nästan att plastremsorna (vad de nu heter) deformerade innerkartongen lite.

https://i.imgur.com/NsrD5g0.png

Exakt sådär har det sett ut då jag också köpt grafikkort NoN. Plastremsorna hade tryckt små hål i grafikkorts-kartongen. Dom kan väl klämma in lite luftkuddar eller packpapper tycker man

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

https://i.imgur.com/NsrD5g0.png

Prisa pingvinstängerna!

Permalänk
Medlem

Emballeringen duger nog utmärkt men de kan väl skippa banden bara. Knappast svårt att dra en tejp runt istället, lär väl ta ungefär lika lång tid att tejpa manuellt som att köra paketet genom en maskin för band.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av leffeboi:

Exakt sådär har det sett ut då jag också köpt grafikkort NoN. Plastremsorna hade tryckt små hål i grafikkorts-kartongen. Dom kan väl klämma in lite luftkuddar eller packpapper tycker man

Nu avser jag inte att hata på netonnet så mycket - jag använder deras lagershop runt hörnet ganska ofta...
Men en annan grej som är lustig är att jag får ganska mycket reklam för netonnet på youtube där en av de sakerna de kör med ~"Jag vill ha grejorna snabbt!".
Edit: Första tre sekunderna här https://www.youtube.com/watch?v=OkMiZ7vbDjQ

Tisdag - Fredag tog det, inget större problem i sig men ändå överlägset långsammast på att skicka av de större aktörerna den här gången åtminstone.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nu avser jag inte att hata på netonnet så mycket - jag använder deras lagershop runt hörnet ganska ofta...
Men en annan grej som är lustig är att jag får ganska mycket reklam för netonnet på youtube där en av de sakerna de kör med ~"Jag vill ha grejorna snabbt!".

Tisdag - Fredag tog det, inget större problem i sig men ändå överlägset långsammast på att skicka av de större aktörerna den här gången åtminstone.

Netonnet är riktigt sega. Beställde i tisdags jag också. Fick avisering i Postnordappen igår men ännu ingen skanning att den är skickad. Däremot har de redan skickat fakturan och vill ha betalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

10:44 här också. Jag beställde bara till butik, och betalas i butik, så jag ligger inte ute med nåt cash.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Nu blir jag lite konfunderad kring specifikationerna på KFA2-kortet också. Netonnet hävdar 2x 8pin och 2x90mm-fläktar.
Tänkte inte mer på det utan hamrade vidare på köpknappen.

Galax/KFA2 själva hävdar 2x102mm (vilket stämmer bättre hälsar tumstocken) men fortfarande samma gällande 2*8-pin för strömmen.

Men om 2*8-pin vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den andra... stoppa upp den i näsan eller? ..

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Brukar de få in kort på helgerna eller kan man ta en paus i övervakningen nu?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Jävlar det gick fort, öppnade länken för 3 min sen då stod det 50+ och nu när jag klickade på den igen var de slut, haha galna tider...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Deras reklam är 9/10 gånger riktig cringefest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nu blir jag lite konfunderad kring specifikationerna på KFA2-kortet också. Netonnet hävdar 2x 8pin och 2x90mm-fläktar.
Tänkte inte mer på det utan hamrade vidare på köpknappen.

Galax/KFA2 själva hävdar 2x102mm (vilket stämmer bättre hälsar tumstocken) men fortfarande samma gällande 2*8-pin för strömmen.

Men om 2*8-pin vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den andra... stoppa upp den i näsan eller? ..

https://i.imgur.com/DATHNgG.png

https://i.imgur.com/XuZEq7D.png

Kan man driva ett 3070 på 1st 8-pin?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aabbcc:

Jävlar det gick fort, öppnade länken för 3 min sen då stod det 50+ och nu när jag klickade på den igen var de slut, haha galna tider...

Måste gått fort när du skrev också eftersom du skrev detta i tråden som endast är till för tips. x)
Flyttade det hit istället.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.