Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers medlemmar tycker till om 2020

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Om bara Ryzen 5000 serien hade funnits att köpa tycker jag att det är bra att det äntligen finns vettig konkurrens på processormarknaden igen. Det behövs verkligen. Om man istället ska prata om något som faktiskt funnits att köpa så tycker jag att Evo plattformen till bärbara datorer verkligen har skapat ett "villhöver" begär hos mig. Otroligt läckra små datorer.
Årets datorbutik: Komplett - snabba leveranser, bra priser och schyssta villkor för mig som konsument.
Årets delismörgås: Att spelkvällar med kompisarna över nätet har blivit en standardiserad form av umgänge igen efter många år av uppehåll.
Årets bajsmacka: Papperslanseringarna av all ny, häftig teknik.

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Vettefan, har nog inte köpt något som har gjort mig särskilt lycklig under 2020. RTX 3090 kanske?
Årets datorbutik: Svårt val, men med allt det jobb som Webhallen la ner i 3080/3090-tråden så väljer jag dem.
Årets galleri: Följer tyvärr inte detta.
Årets delismörgås: Bitcoin!
Årets bajsmacka: Allt dåligt organiserat arbete hemifrån som har satt käppar i hjulet för bra service och support från så många företag. Man klämmer ihop skinkorna lite extra varje gång ett garantiärende inträffar. Det tog oss t.ex. 3 månader att få pengarna tillbaka från en HP-server som gick på DOA. Folk blir överlag lata och dåligt organiserade när de sitter hemma och arbetar.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Playstation 5
Årets datorbutik: Webbhallen
Årets galleri:
Årets delismörgås: Facebook Market. Äntligen ett fungerande "gratisblocket" med stor användarbas.
Årets bajsmacka: Scalpers.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Årets produkt: Ryzen 5000-serien
Årets datorbutik: inet.se
Årets galleri: -
Årets delismörgås: XBox Gamepass Ultimate
Årets bajsmacka: Covid 19

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Årets produkt: RTX 3080
Årets datorbutik: Inet eller Webbhallen
Årets galleri: -
Årets delismörgås: Roborock S6 MaxV
Årets bajsmacka: Papperslanseringar av grafikkort och CPUer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KroesusSork:

Årets produkt: Ryzen 5000-serien
Årets datorbutik: inet.se
Årets galleri: -
Årets delismörgås: XBox Gamepass Ultimate
Årets bajsmacka: Covid 19

Hm, Game Pass borde jag nog ha valt med, nu när jag tänker efter.

Permalänk
Medlem

Årets produkt: RTX 3090 - Live rendering i Blender med Optix, yay - drömmen blev verklighet.
Årets datorbutik: iNET - leverar alltid, ram, grafikkort - blixtsnabbt och har alltid gjort det.
Årets galleri: No idea.
Årets delismörgås: Att 2020 fick mitt stora företag att få ögonen upp for att det går bra att jobba hemifrån.
Årets bajsmacka: Covid-19 + den dåliga insatsen från Sveriges regering.