Är dell hemsidan seriös får dåliga vibes från den?

Permalänk
Medlem

Är dell hemsidan seriös får dåliga vibes från den?

Tycker dells officiella hemsida är konstig när man ska köpa data så räknar den i brutto pris för att sen lägga på flera 1000 kronor? Varför är det så nån som har beställt data från den sidan? https://www.dell.com/sv-se/work/shop/b%C3%A4rbara-datorer-och...

Permalänk
Medlem

Står ju exklusive moms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Tycker dells officiella hemsida är konstig när man ska köpa data så räknar den i brutto pris för att sen lägga på flera 1000 kronor? Varför är det så nån som har beställt data från den sidan? https://www.dell.com/sv-se/work/shop/b%C3%A4rbara-datorer-och...

Det känns som att den riktar sig mer till företag än privatpersoner.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alumni:

Tycker dells officiella hemsida är konstig när man ska köpa data så räknar den i brutto pris för att sen lägga på flera 1000 kronor? Varför är det så nån som har beställt data från den sidan? https://www.dell.com/sv-se/work/shop/b%C3%A4rbara-datorer-och...

För att du har valt kategorin "arbete", dvs exklusive moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisDev:

Står ju exklusive moms?

Ja det är sant jag får bara en oseriös känsla av sidan vill väl bara höra att nån köpt därifrån och att sidan är grön (=

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det känns som att den riktar sig mer till företag än privat personer.

Ja det är lite så jag känner att det inte är en vanlig sida så vill väl höra om folk beställer från dells officiella sida och om det är en vanlig sida för konsumenter ? Får någon skum känsla av den typ som att om jag beställer så kommer de inte skicka datan och att det är en fejk sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

För att du har valt kategorin "arbete", dvs exklusive moms.

Okej men är sidan pålitilig? (= Får känslan av att ingen beställer från den och att det är en scam sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Ja det är sant jag får bara en oseriös känsla av sidan vill väl bara höra att nån köpt därifrån och att sidan är grön (=

Förstår inte riktigt vad du menar.

När man går till deras webbsida https://www.dell.com/sv-se
Så får man välja om man köper för företag eller privatperson. Det är vad som avgör om de listar moms eller inte. Företag, förenklat, betalar inte moms därav vill de se priser utan moms. Privatpersoner måste däremot enligt lag betala moms, därav listar de med moms för dem.

Att man kan se priser med och utan moms är ju snarare ett tecken på att det är just det, "seriöst", men primärt betyder det att de riktar sig både mot privatpersoner och företag. Finns massor återförsäljare som enbart listar exklusive moms då de enbart har företag som kunder, men de stöter man bara på om man köper in för företag.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Ja det är lite så jag känner att det inte är en vanlig sida så vill väl höra om folk beställer från dells officiella sida och om det är en vanlig sida för konsumenter ? Får någon skum känsla av den typ som att om jag beställer så kommer de inte skicka datan och att det är en fejk sida

Skrivet av alumni:

Okej men är sidan pålitilig? (= Får känslan av att ingen beställer från den och att det är en scam sida

dell.com är dells officiella webbsida och deras webbutik är riktig, vet inte varför du tror bluff. Dell blev stora och började hela sin verksamhet genom att sälja direkt till konsumenter istället för genom återförsäljare, så att de har en webbutik är för dem väldigt naturligt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Sötast

Dell? Aldrig hört talas om det... måste vara en scam!

Nej, men dell är ett av de större datorföretagen i världen.
Chansen att du inte får din produkt i affären är ganska mycket noll.

Permalänk
Medlem

Tack grabbar jag vet att det var konstig fråga men anledningarna att jag uplevde de skumt var väl det här med moms påslag och att jag ej är van att handla på annat en inet eller webbhallen net on net osv utan moms och att detta var direkt från källan och jag tyckte konceptet verkade ovanligt med moms och så vidare men tack så mycket kan rekommendera att handla från dell nu de har fina rabatter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Tack grabbar jag vet att det var konstig fråga men anledningarna att jag uplevde de skumt var väl det här med moms påslag och att jag ej är van att handla på annat en inet eller webbhallen net on net osv utan moms och att detta var direkt från källan och jag tyckte konceptet verkade ovanligt med moms och så vidare men tack så mycket kan rekommendera att handla från dell nu de har fina rabatter.

Dustin har ju också valbar med/utan moms

Jag har handlat från Dell och det är helt okej. Deras site är kanske inte den bästa eller snyggaste men fungerar väl som den ska.

Permalänk
Medlem

Är Dells, ett av världens största datortillverkare/försäljare, hemsida seriös?

Gissa

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Tack grabbar jag vet att det var konstig fråga men anledningarna att jag uplevde de skumt var väl det här med moms påslag och att jag ej är van att handla på annat en inet eller webbhallen net on net osv utan moms och att detta var direkt från källan och jag tyckte konceptet verkade ovanligt med moms och så vidare men tack så mycket kan rekommendera att handla från dell nu de har fina rabatter.

Inet och Webbhallen har extremt väl utformade webbplatser, som är lätta att förstå och använda (kan diskuteras givetvis), men tyvärr ses användbarhet inte som lika viktigt när det gäller sidor som är mer inriktade mot företagskunder.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den ser helt ok ut! www.dell.com/sv-se

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless